Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax aanbiedingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nouja, je kan zeggen wat je wil; maar Bax luistert vaak naar haar klanten. Ze zijn niet voor niets zo groot geworden. Ik verwacht ook niet dat het programmeer team nu ineens hals over kop het script aan gaat passen maar eerder misschien een verklaring van Rick die we nog niet hebben kunnen vernemen.

Comment

Ik heb de pop-ups nog eens even bekeken maar daar staat helemaal niets over korting. Daar staat precies hetzelfde als op de website. Namelijk een adviespijs die doorgestreept is en daar onder staat de prijs die ze zelf vragen. Als je nu bijvoorbeeld bij de b-stock kijkt, dan zie je daar inderdaad een percentage staan dat op een korting duidt.
      Ik blijf er bij dat ze niets verkeerd doen maar dat jij iets verkeerd interpreteert. Ik blijf er ook bij dat ik het onfatsoenlijk vind dat je daarover zo lelijk doet op het forum. Dit is slechts mijn mening, niets meer en niets minder. Het is ook niet aan mij om Bax te verdedigen hier, dat kunnen ze waarschijnlijk zelf ook wel. Het feit dat er nog geen reactie van hen is gekomen zegt mij al genoeg.
      I rest my case.

Comment

Lijkt me vrij duidelijk dus.

Maar als jij zegt dat het WEL mag ben ik eigenlijk veel benieuwder uit welke regeling jij op kan maken dat het wel is toegestaan. Ik heb al meer dan me best gedaan om aan te tonen dat het wel een soort van bedrog en dus vals voorlichten en net doen als je een voordeel krijgt wat niet is toegestaan.

Enne niet op het forum. Ja tuurlijk we openen een forum en dan mag niemand meer iets minder positief en geweldigs vertellen. ik beledig niemand is discrimineer niemand. Ik geef alleen aan dat wat bax doet de wet te buiten gaat en dus in overtreding is. Ook ben ik er niet eens mee begonnen dat waren andere.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik telkens met gegevens kom en jij alleen maar met ja maar ik vind het prima. Ik vind heeft de nederlandse overheid niet zoveel boodschap aan en dat is volgens mij ook niet waar het hier omgaat. Het gaat hier om de discussie dat wat ze doen niet volgens de regels is van de reclame code commissie. Daarin staat duidelijk dat je niet de illusie mag wekken dat je iemand een voordeel geeft wat er in werkelijkheid niet is. Dit wel doen dat vind ik geen fatsoen. Of ergens achter de rug om gaan lopen roepen bax doet bla bla bla dat is geen fatsoen. Reactie sturen van hey volgens mij ..... en volgens dit ..... dit klopt dus niet wat ga je hiermee doen en geen reactie geven dat is geen fatsoen.

Als ik onschuldig ben toon ik het aan. Ga ik de strijd ermee aan. Laat ik niet eens de suggestie bestaan dat ik het fout doe terwijl ik goed zit.

Dus @ hollender.

Laat dan eens zien waarom het wel zou mogen in plaats van ja maar ik vind en verder helemaal nooit ooit gene ene keer ook maar iets onderbouwt. Dat is geen fatsoen gewoon blijven zeggen tegen de giraffe nee je bent een olifant. Wat je ook voor bewijs levert of aantoont ik vind je een olifant dus dat ben je. Heb dan ook het fatsoen en de moeite om zelf wat dingen uit te zoeken als je zoals je zelf aangeeft in je eigen post daar zoveel waarde aan hecht. Maar wie weet ben ik wel weer die olifant die wat hij ook zegt doet of laat zien altijd die olifant zal blijven
        Last edited by ronennieshow; Thursday-20-02-2014, 18:38.

Comment

@ronennieshow
          Ik weet niet wat ik interessanter vind, het probleem dat Bax overduidelijk meedoet aan misleidende reclame of het feit dat je Windows XP gebruikt.
          In ieder geval ben ik het met je eens. Het mag blijkbaar niet maar voor mij nog belangrijker is; het is niet netjes. Vraag me af wanneer iemand van Bax met een conclusie komt. Nou begrijp ik heus dat Rick zich hier ook niet aan wilt branden maar het wordt wel eens tijd dat er een verklaring komt.

Ik lig er niet bepaald van wakker dat Bax het niet zo nou neemt met de regels der reclame. Mocht Bax niet reageren en je blijft je er aan storen kan je de reclame code commissie zelf contacteren, die nemen het dan van je over.

Antwoord van een kamervraag in 2013:
          Ook is het handelaren op grond van deze wetgeving niet toegestaan om consumenten te misleiden over de prijs, het bestaan van een specifiek prijsvoordeel of door bedrieglijk te beweren dat een product slechts gedurende een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn waardoor ze onvoldoende tijd hebben om een geïnformeerd besluit te nemen. Consumenten dienen aan de hand van de verstrekte informatie in staat te worden gesteld om een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen.
          Duidelijk verhaal lijkt mij.

Comment

Ik moet niets verdedigen. Ik uit mijn mening en dat staat vrij. Jij uit beschuldigingen en die moet jij hard maken. Ik heb nog altijd het wetsartikel nog niet gezien waar jij je op baseert. Het consumentenrecht is trouwens Europees geregeld en niet landelijk. Heeft dus niets met Nederland of België te maken... Wat ik wel grappig vind is dat jij een ad met percentages te zien krijgt en ik dus zonder, geen idee hoe dat komt maar als je wil zal ik er de volgende keer een screenshot van maken.
            Anyway, ik ga me hier verder niet meer mee bemoeien om de simpele reden dat ik er totaal geen belang bij heb. Ik wens je dan ook nog veel succes met je kruistocht en zal deze discussie aandachtig volgen.

Kleine edit:

Ik kreeg zojuist dus ook een ad van Bax met de beruchte percentagester. Ik heb er gisteren echt naar gezocht en niks gevonden, nu krijg ik ze op een presenteerblaadje.
            Verandert trouwens niets aan mijn mening, vond wel dat ik het even moest mededelen...
            Last edited by Hollender; Friday-21-02-2014, 11:00.

Comment

Beste forumleden,

De reden dat ik mij nog niet eerder gemengd heb in deze discussie is dat ik ook elders de juiste informatie moet vergaren. Ik ben namelijk niet direct betrokken met het prijsbeleid dat op onze website wordt gevoerd. Hierdoor heb ik dus ook niet direct antwoord kunnen geven en in de tussentijd zie ik dat de discussie wellicht wat hoog opgelopen is.

Dat ik (of wij als Bax) hier onze vingers niet aan willen branden, is zeker niet het geval. We proberen zo open mogelijk te zijn betreffende de informatieverstrekking op onze website. Heeft iemand hier een negatieve of positieve opmerking over, dan zijn wij zeker niet van plan de boel te censureren of zomaar te verwijderen zonder hier reactie op te geven. Het forum is nu eenmaal een onderdeel van Bax-shop als webshop dus hier mogen ook zeker opmerkingen over de webshop geplaatst worden, zolang het netjes gehouden wordt en voorzien van argumentatie.

Terugkomend over het originele onderwerp qua prijsaanduiding op de website, hier wordt veel over gespeculeerd door jullie, maar laat ik hier even toelichting over geven. Qua prijsaanduiding proberen we, net als bij de productinformatie en de manier van werken bij Bax, zo transparant mogelijk te zijn. De doorgestreepte prijzen zoals wij die op onze website tonen, zijn in veel gevallen SRP of MSRP prijzen (Suggested Retail Price of Minimum Suggested Retail Price). Het kan zijn dat je die prijzen niet elders vindt bij concurrenten of online bij bepaalde distributeurs in de Benelux bijvoorbeeld, omdat dit alleen naar ons wordt doorgespeeld in prijslijsten bijvoorbeeld.

Indien dit bij ons volledig geautomatiseerd zou gaan is het makkelijk, dan heb je een vast en precies percentage wat je tussen de daadwerkelijke verkoopprijs en de (M)SRP plaatst. Als je bij ons in de shop gaat rekenen zie je dat dit bij ons allemaal variabele percentages zijn die uiteenlopen.

Uiteindelijk vinden wij ook dat de prijs die je daadwerkelijk betaalt het belangrijkst is, dus leggen we hier zoveel mogelijk focus op.

Verder is het absoluut niet onze bedoeling om jullie als klanten te misleiden of op het verkeerde been te zetten. Daardoor laten we die (M)SRP prijzen meer op de achtergrond zien en halen we de daadwerkelijke verkoopprijs (dus de prijs die jullie allen betalen als klanten) prominent op onze website naar voren zodat je direct ziet waar je aan toe bent en wat je nu precies betaalt. In theorie zouden we dus die prijzen voor die producten kunnen vragen, maar aangezien we Bax-shop zijn proberen we die prijzen altijd scherp te houden en weten we allemaal heel goed dat er concurrenten zijn die eveneens met prijzen stunten, waardoor we onze prijzen vaak dienen aan te passen. In sommige gevallen kan dat zelfs leiden tot dagelijkse prijsaanpassingen.

Daarbij zorgen we er voor dat onze vindbaarheid in zoekmachines, vergelijkingssites, etc. zo goed mogelijk is. Hierdoor heb je altijd de mogelijkheid om al onze weergegeven prijzen makkelijk te vergelijken met die van concurrenten, andere websites en ga zo maar door. Want uiteindelijk doen we dat ook allemaal als we eenmaal iets online op het oog hebben, dan gaan we op zoek naar de beste prijzen en servicevoorwaarden. ;) Daarbij bieden we ook altijd nog onze 'Elders goedkoper?' knop op onze productpagina's, zodat je altijd de mogelijkheid hebt om betere prijzen bij concurrenten bij ons te melden.

Verder hebben we, mede te danken aan de 'Elders goedkoper?' knop en doordat we de concurrentie zelf in de gaten houden, vaak te maken met bepaalde schommelingen in de prijzen. Daarbij kan het ook voorkomen dat leveranciers nieuwe prijslijsten aanleveren met nieuwe prijsinformatie. Hierdoor kan het soms voorkomen dat je een product op het oog hebt om aan te schaffen en dat hij op een andere dag opeens goedkoper (hoera!) of helaas duurder wordt.

Daarbij pretenderen we ook zeker niet dat een product slechts voor zeer korte tijd voor een bepaalde prijs wordt aangeboden. Sterker nog, we proberen de prijzen juist altijd zo scherp mogelijk te houden en kijken goed naar de acties van concurrenten. Aangezien we ons identificeren met erg veel (en ook zeker internationale) concurrenten die dezelfde producten als ons aanbieden, moeten we op erg veel acties en gestunt met prijzen letten. Dit zorgt er echter wel voor dat bepaalde prijzen op onze webshop onvoorspelbaar zijn qua verandering, maar wel met de beste bedoelingen. Want wees eerlijk, uiteindelijk willen jullie ook allemaal dat je bij ons de laagst mogelijke prijs betaalt voor een product.

Hopelijk geeft bovenstaand verhaal iets meer inzicht in onze manier van denken en is hiermee e.e.a. verduidelijkt.

Comment

@ rick

Dit verhaal ken en begrijp ik. Maar het verhaal waarom prijzen laten zien en kortingspercentage die er in werkelijkheid nooit gevragen zijn staat er nog steeds nergens in. Niemand verteld hier waarom je het laat lijken of je nu extra goedkoop uit bent bij bax tegenover zeg vorige maand week of wat dan ook. Pak dan de oude verkoop prijs die werkelijk betaald is en nu goedkoper is geworden omdat het sales, de laatste, actie weet ik veel wat is. Nu word de adviesverkoopprijs getoond terwijl die nooit werkelijk door bax berekend is. Mij boeit het helemaal niets wat een fabrikant aan bax adviseert dat staat buiten mij. Ik wil weten wat ik nu betaal en zeg vorige week toen er geen extra korting of wat dan ook op een product aanwezig was.

Dus nu lijkt het wouw ik krijg 28% korting terwijl deze prijs eigenlijk een altijd voor dit geld prijs is. Wat wel ook mag is laten zien dit kost dit product bij bedrijf xxxxx bij ons kost dit identieke product met de zelfde voorwaarde maar xxxxx. Ook hier.zitten regels aan maar het mag wel.

Nu is er een illusie dat je nu bij bax een korting krijgt terwijl deze er altijd is omdat de oude prijs (van suggestie) nooit gevragen is.

Comment

Working...
                X