Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prijs indicatie Dj set (Vestax + Gemini) & vinyl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prijs indicatie Dj set (Vestax + Gemini) & vinyl

Vraag 1: Ik heb 2 Vestax PDX-2000 draaitafels en een mengpaneel PS-540i. Kan/durft iemand een indicatie te geven van de verkoopwaarde hiervan?
    Ze zijn ongeveer 10 jaar oud. Beiden draaitafels kunnen een nieuwe naald gebruiken. Verder verkeren ze in goede staat.

Vraag 2: Verder heb ik iets van 100-125 platen in het genre trance (o.a. in trance we trust). Deze platen zijn veelal in de periode 2002-2006 aangekocht. Valt er iets over de waarde hiervan te zeggen? Of is dit heel erg afhankelijk van de titels die er tussen zitten?

Tja, moeilijk een prijs te noemen. Ik zou ze persoonlijk te koop zetten voor een prijs waar jij tevreden mee bent en kijken wat de reacties/biedingen doen. Het is dan aan jou om te kijken of je die biedingen accepteert, of dat ze zo tegenvallen dat je het geheel beter nog even kunt laten staan.

Wel zie je dat draaitafels etc. nog niet volledig uit beeld verdwenen zijn, misschien loont het zelfs om het pakket als all-in-one te verkopen, als een soort starterskit.

Comment

Dank voor het antwoord?

Nog een kleine aanvullende vraag. Zijn er nog bepaalde (markt)plaatsen waar ik mijn apparatuur+platen het beste kan aanbieden? En zou het nodig/lonend zijn om een geheel overzicht te maken van alle platen die ik heb?

Comment

Kun je hier op het forum doen, bestaat een tweedehands sectie voor.

Overzicht van de platen zou ik zeker maken, wellicht dat er mensen zijn die losse titels willen kopen.

Comment

Gouden tip kijk eens op discogs eerst naar wat elke plaat waard is.

Kan mischien zijn dat je een 'gouden' plaat in je collectie hebt zonder dat je het beseft. Sommige vinyl platen zijn voor de puristen echte collectors items namelijk. Kan natuurlijk ook zijn dat je enorm veel werk en tijd gaat steken in heel je platencollectie nachecken terwijl er niet echt iets van waarde tussenzit maar better Safe then Sorry in alle eerlijkheid.

Voor de rest op tweedehands googelen en jouw materiaal in de verschillende sites die tevoorschijn komen eens gooien om al een prijsindicatie te hebben wat het volgens de markt ongeveer waard is. Veel tijd en geduld hebben en wat Rick zelf zei. Verkoop het voor een prijs waar jij je goed bij voelt maar ik zou wel rekenschap houden met de marktwaarde ook hierin.
          Last edited by SqueeZr; Wednesday-27-11-2013, 15:08.

Comment

Hoe kan ik het makkelijkst een overzicht van mijn platen geven?
            Ik heb nu een lijst in Excel gemaakt, maar die kan ik hier helemaal niet uploaden. en bij een .pdf bestand krijg ik de melding dat die maximaal 19,5kb groot mag zijn.

Gewoon kopieren en plakken is ook niet heel succesvol :-(

Artiest titel Overige opmerkingen
            1 Yanou feat Do on and on
            2 Chicane Saltwater
            3 Chicane Autumn tactics
            4 Blank & Jones Mind of the wonderful Mark Norman remix
            5 Svenson & Gielen feat. Jan Johnston Beachbreeze remember the summer
            6 Vector 7 meets Blair Bitch Natural thing & Leprechaun
            7 Yahel Voyage
            8 Delerium Silence Tiesto remix
            9 Visionaire Bodyfever
            10 Visionaire Journey to the sun & deep forest

Ik wilde eigenlijk vooral weten of mijn platen nog enige waarde vertegenwoordigen. Als ze allemaal 1 Euro of minder waard zijn, dan stop ik snel met het maken van een volledig overzicht. Want dat kost me met circa 200/250 platen erg veel tijd. Misschien kan iemand al een kleine indicatie geven o.b.v. mijn eerste 10 platen?

Comment

Working...
            X