Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schroeven voor microfoonhouder.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schroeven voor microfoonhouder.

Hallo,
    Ik ben op zoek naar schroeven van zo'n 4 a 5 cm met schroefdraad zoals op microfoonstanders gebruikt wordt, zodat ze in een microfoonhouder passen. Zijn deze ergens te koop en zo ja, wie weet waar?
    Muzikale groet, René Sance

ik zou de plaatselijke bouwmarkt eens bekijken die hebben vast iets wat er op lijkt.

Comment

Dat heb ik gedaan, maar het schroefdraad wat voor de microfoonklemmen gebruikt wordt heeft ander draad dan gebruikelijk. Vandaar mijn vraag hier.....

Comment

Wellicht een nieuwe microfoonklem halen en de oude voor onderdelen houden? ;) Die dingen kosten zoveel niet toch?

Comment

Dat zou een optie zijn als er iets stuk was aan een klem, maar het gaat om nieuwe klemmen die horen bij de Behringer C-2 setjes die ik bij Bax heb gekocht.
          Deze ga ik gebruiken voor een koor en ik wou daarvoor geen microfoonstanders gebruiken, maar heb een andere constructie bedacht waar ik de schroeven voor zou willen gebruiken. Maar als deze niet te krijgen zijn doe ik het maar op de ouderwetse manier met microfoonstanders.

Comment

Wat voor andere constructie is dit dan als ik vragen mag? ;) Misschien kunnen wij met alternatieven komen, of wellicht een toevoeging hierop. :)

Comment

Ik wou met 2 T-Barren werken en op de buitenste 2 gaten van elke Bar een microfoonklem zetten, met de schroeven waar ik naar vroeg. Nu zul je misschien vragen waarom zo en niet met microfoonstanders, maar dat zal ik uitleggen.
              Door mijn jarenlange ervaring met het geluid van een Shantykoor weet ik dat je het geluid het beste kan vangen met hooggeplaatste microfoons, het overhead idee, zeg maar. Welke microfoonstander je ook gebruikt, als ze hoog op moeten worden ze toch instabiel. Vandaar dus voorgaande idee van T-Barren, geplaatst op luidsprekerstatieven in de hoogste stand. Lijkt mij stabiel genoeg.
              Als iemand andere ideeën heeft hoor ik het graag.

Comment

Working...
              X