Announcement

Collapse
No announcement yet.

programma voor het maken van flyers - affiches

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• programma voor het maken van flyers - affiches

Hallo

ik zie nu en dan op facebook of andere media schone affiches en flyers die zelf gemaakt zijn door iemand en niet standaard overgenomen zijn van vistaprint of andere sites.
    welke programma's zouden hiervoor in aanmerking komen ?
    gratis maar ook betaalde ?

ik zou er namelijk zelf een paar willen maken voor komende eventjes hier in onze locale café.

alvast bedankt voor jullie hulp

Ik gebruik meestal Photoshop voor dat soort dingen.

Comment

gimp is een erg leuk gratis alternatiefje voor photoshop,
      en het is nog wat minder ingewikkeld ook ;)

groetjes Rik

Comment

Gebruik Photoshop voor graphic flyvers (veel afbeeldingen en effecten) en gebruik inDesign voor simpelere flyers.
        Je kan een gratis proefversie van Photoshop kopen en daarna een abonnement afsluiten voor ik meen 15 euro per maand. Pro tip: beter goed gejat dan slecht gemaakt. Ga niet lopen klooien met photoshop en eindigen met prutflyer als er ook genoeg gratis kant en klare flyers bestaan die je zo downloaden kan. De basics van programma's als photoshop heb je zo te pakken maar het komt te vaak voor dat promotors van evenementen denken dat ze heel goed zijn in designen en met een flyer aankomen die mijn 8 jarige neefje nog beter kan maken in paint.

Comment

ik werk vaak met inkscape voor het overtekenen van (sponsor-)logo's. Misschien ook wel de moeite om dit basic programmatje eens te proberen.
          Tip: zoek een programma waarmee je vectoriele afbeeldingen kan maken (weet je niet wat dit is, begin er dan niet aan ;) ).

Comment

Voor logo's en andere dingen die je oneindig wilt kunnen vergroten of verkleinen is een vector programma als illustrator inderdaad noodzakelijk. Maar dingen als flyers, visitekaartjes, briefpapier enzovoorts kunnen ook in Photoshop, dat vind ik persoonlijk een stuk makkelijker werken. Natuurlijk wel op 300 pixels per inch werken en CMYK kleuren selecteren in plaats van RGB.

En inderdaad, er zijn ook een aantal open source (lees gratis) alternatieven voor de dure Adobe software als Photoshop en Illustrator.

Comment

Working...
            X