Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Feest tip: publiek laten stemmen in online playlist

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Feest tip: publiek laten stemmen in online playlist

Ik deel graag even deze tip, voor DJ's die nét even iets meer willen maken van de voorbereidingen voor een evenement.
    Liep er zelf vroeger vaak tegenaan dat ik de smaak van een bepaald publiek niet helemaal kon inschatten of dat opdrachtgevers er niet zo duidelijk over waren of met ronduit ondansbare suggesties kwamen. Dan is het een goed idee om het publiek zelf invloed te geven. Je kunt je gasten of bezoekers zelf de mogelijkheid geven om voor je set de muziek te kiezen en/of te stemmen in een playlist die je al hebt aangemaakt:

Dat ziet er ongeveer zo uit (uitgesneden screenshot):

playlist.jpg

Je kunt dit op de site van jkbx doen, of via een snippet op je eigen site zetten.

Ik zie wel enkele problemen ontstaan.

1. Niet alle muziek die het publiek wil, is speelbaar of dansbaar. En je komt al heel snel uit op alle standaard top40 hitjes en de bekende 70's/80's/90's hitjes.

2. Een beetje DJ weet live goed in te spelen op de wensen/eisen van het publiek en weet van tevoren qua muziekcollectie in te spelen op het feest. ;)

3. Als het publiek een eigen playlist maakt, kunnen ze dan niet beter een jukebox neerzetten? Het nut van de DJ zie ik dan niet meer zo. Als DJ wil je juist je publiek verrassen met hits die ze niet hadden verwacht, maar wel goed scoren lijkt me. :)

Vind het concept en het idee wel gaaf, maar qua uitvoering heb ik dus wat discussiepuntjes die ik even wou lospeuteren. :)

Comment

Je hoeft er niet eens mee zelf bij te blijven, ik verhuur tegenwoordig een laptop met Spotify, klaar!

Comment

Originally posted by renevanh View Post
        Je hoeft er niet eens mee zelf bij te blijven, ik verhuur tegenwoordig een laptop met Spotify, klaar!
        Lekker legaal ook weer. Daarbij mixt Spotify geen nummers over.

Comment

Het is een grapje van Rene Rintie.

Comment

Working...
          X