Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zwart doek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwart doek

Hey,

Ik ben opzoek naar een zwart doek, wat ik achter mijn truss kan doen.
    Voorbeeld: Klik hier
    Waar kan ik dit het beste doen, want ik wil er niet te veel geld aan uit geven.
    Ik ben al opzoek gegaan, maar weinig gevonden.
    Alleen Copytex gevonden.

Volgens mij wordt dit een back-drop genoemd, maar weet ik dit niet zeker.

Groeten Bram.
    Last edited by BCDrivein; Friday-02-10-2009, 14:34. Reason: tekst verandering.

Kijk eens bij highlite op de site.
    http://www.highlite.nl/index.php/hig...content/search --> back drop
    Ook op de site van bax kun je gewoon eens zoeken op back drop. Prijzen vallen mij alleszins mee als je bedenkt dat het brandwerend doek is, dat gekeurd is en er nog strak uitziet ook. :)

Comment

Ook niet onbelangrijk is hoe groot je de backdrop wilt hebben. Dit scheelt ook zeker in de prijs.
      Verder heeft Showtec diverse leuke setjes met LEDs, forumlid Citybeatz heeft er hier 1 of 2 van. Ze zijn in kleur en wit leverbaar. Afmetingen zijn 6 bij 3 meter, ruim voldoende voor de meeste showtjes.

Comment

Leds erin hoef ik niet.
        Het gaat meer op het idee, zelf vind ik dit er netter uitzien.

Comment

Zelf hebben we ook een setje met en een setje zonder leds in de verhuur zitten.

Zoals je ziet verbeterd het wel hoe je show eruit ziet en bovendien komen de lichteffecten beter tot hun recht op deze manier.
          Misschien is het ook een idee om na te denken over de manier waarop je je doek ophangt. Wij hebben ervoor gekozen om 2 goedkope statiefjes te gebruiken met 6 meter 2punts truss. Op deze manier kun je je backdrop ook altijd nog los verhuren om bijv. achter een prijsuitreiking te zetten..

Groeten Jasper

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
            Misschien is het ook een idee om na te denken over de manier waarop je je doek ophangt. Wij hebben ervoor gekozen om 2 goedkope statiefjes te gebruiken met 6 meter 2punts truss. Op deze manier kun je je backdrop ook altijd nog los verhuren om bijv. achter een prijsuitreiking te zetten..
            Heb je hier een voorbeeld van hoe jullie het hebben, dit spreekt me opzich wel aan.

Comment

Vind zo snel geen duidelijke foto maar het bestaat uit:

2 statiefjes. Hoeven niet al te duur te zijn.
              Hierop zet je 2 truss klemmen waarin je je 6 meter 2 punts truss hangt.
              Met zogenaamde spanfixen hang je je doek op aan de truss en je hebt een snel op te bouwen achtergrond van 6x3

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
                Hierop zet je 2 truss klemmen waarin je je 6 meter 2 punts truss hangt.
                Dit doe je dan gewoon aan de achterste balk neem ik aan?

Maar wat heb je dan aan die t-balken?

Comment

t-balken? Waar heb ik het over t balken?

We schroeven 2 G-haken bovenop de statiefjes. Hierin hangen we gewoon de truss. De bovenste balk hang dus in de klemmen en de onderste hangt tegen het statief aan.
                  Weet niet of we morgen ook de back-drop meenemen, anders maak ik wel wat foto's voor je. ;)

Comment

Je kan het natuurlijk ook rechtstreeks aan je eigen truss bevestigen. Iets wat het meest gedaan worden. De kosten vallen reuzen mee. Een doek van 4x3 met al het bevestingsmateriaal kost zo'n 100 euro.

Comment

Klopt,
                      Ik ben van plan een van 6 meter breed, en 4 meter hoog te kopen binnenkort.
                      Of wat kan ik het beste doen met mijn truss, want hij moet ook omhoog :)

Mijn lichtbrug kan 4 meter hoog, en 3 meter of 4.5 meter, licht eraan hoeveel truss ik meeneem.
                      Maar als ik later weer een truss erbij koop, moet het doek nog wel erbij passen.
                      Niet dat ik weer een nieuwe moet kopen.

Iemand een idee?
                      Ik dacht dan zelf aan 6 meter breed, en 4 meter hoog doek, voor €199,- bij Bax.

Comment

Zie hier: http://www.bax-shop.nl/theaterdoeken...producten.html

Comment

Iemand had mij dit al laten zien, en had het zelf ook al gezien.
                          Maar als nog bedankt ;)

Comment

Vergeet niet te kijken aan welke zijde het doek ophangbaar is (dit kan nog wel eens tot problemen leiden).

Verder heb je ook gewoon systemen waarbij om je backdrop een buis loopt, staat in 2 seconden een heeft hetzelfde effect (handig als je even geen truss tot je beschiking hebt).

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                              Verder heb je ook gewoon systemen waarbij om je backdrop een buis loopt, staat in 2 seconden een heeft hetzelfde effect (handig als je even geen truss tot je beschiking hebt).
                              Hoe noem je zo'n systeem?

Comment

Working...
                              X