Announcement

Collapse
No announcement yet.

Website met tweedehands spullen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Website met tweedehands spullen

Er zijn op internet diverse websites waar mensen tweedehands spullen kunnen vinden en kunnen aanbieden.

Naast de bekende fora van de webwinkels, bestaat er websites als Heuff, marktplaats, tweedehands.be etc etc.

Maar geen van alle zijn ze echt ingericht, om pro audio en licht te kunnen verkopen of hebben zoveel banden met een webwinkel, dat het voor een bezoeker nog niet echt interessant is.

Zou er behoefte zijn in een onafhankelijke website waar mensen gratis hun pro spullen kunnen aanbieden?

Ik zit eraan te denken om zoiets op te zetten,hHet zou dan voor een groot gedeelte non-profit zijn, waarbij de kosten betaald zouden worden uit een advertentie banners.
    Wat ik wil voor komen is wat er nu op marktplaats gebeurt, waarbij de eerste 5 pagina's in beslag worden genomen door betalende webwinkels met nieuwe spullen.

Graag hoor ik van jullie of er behoefte zou zijn aan zo'n website. Zouden jullie er gaan zoeken.

Ik weet dat er eerder al initiatieven als deze zijn gestart die het niet gehaald hebben, maar meestal was dit omdat het voor een licht en geluids bedrijf een manier was om reclame te maken voor het eigen bedrijf of men was van plan er op korte termijn veel geld mee te verdienen.
    Mijn plan heeft daarin tegen een geheel andere opzet. Kosten van de software en hosting kunnen betaald worden door advertenties. En er zal geen enkele link bestaan tussen een bedrijf en de website (muv de advertenties).
    Het zal ook niet mogelijk zijn om door betaling hoger in de lijst te komen.
    Het plan moet nog wel verder uitgewerkt worden, maar dat wil ik pas doen als ik het idee heb dat er ook behoefte aan is.

Maar misschien heb ik het helemaal mis en is het een onzinnig plan. Dus graag hoor ik jullie mening.
    Last edited by Podium Verhuur; Wednesday-14-01-2015, 04:01.

Punten waar ik vaak tegen aan loop als het gaat om 2de hans materiaal is:
    Particulieren waardoor er geen btw bon mogelijk is en ik dit dus ook niet kan terug vorderen. Samen met grotere afnamen en dus lagere inkoop is 2de hands dan al vaak niet eens meer interessante optie meer. Dan is nieuw vaak zelfs interessanter dan gebruikte materialen. De reactie van de particuliere verkoper is dan vaak ook nog eens irritant omdat die denkt van ja maar....... Je snapt hem vast wel.
    Niet correct advertenties of materiaal wat niet compleet is en je dus echt alles zelf grondig moet uitzoeken en controleren.
    Tot eigenlijk open schroeven toe.
    Bij verkoop de kans die aanwezig is dat ze nu komen om een prul van een paar euro een terug komen voor de rest van je leuke spullen op te komen halen.

Dat is voornamelijk de reden dat er weinig met 2de hands gedaan word bij ons.
    Klein beetje meer en alles is nieuw. Geen gezijk en als er wat is dan kan je terug naar een leverancier. 1x opgelicht worden of wat pech en voor het verschil had je al weer heel veel keer gewoon nieuw in plaats van 2de hands kunnen nemen. Want vaak schieten weer er niet veel mee op.

Comment

En als je het bekijkt vanaf de andere kant? Dus als verkopende partij? Er zijn heel veel hobby bedrijven die alleen maar kunnen inkopen via webshops of winkels. Voor hen is het wel degelijk de moeite waard om tweedehands te verkopen.

Wij kopen ook nooit iets tweedehands. Onze inkoopsconditie's zijn goede genoeg om het nieuw te kopen.
      Maar we hebben elk jaar hele lijsten met spullen die eruit gaan. Of omdat het verouderd is of omdat we het simpelweg niet genoeg wegzetten.
      Maar op de huidige websites is het moeilijk om aan te bieden. OF je moet elke dag de fora afkijken of er iemand gereageerd heeft of je komt uit op een website als Heuff, waar niets is terug te vinden of nog slechter op websites als Marktplaats. Bij die laatste hebben ze niet eens de mogelijkheid om bijvoorbeeld mic. statieven in een categorie te zetten. Bovendien heeft plaatsen weinig nut want zonder betaling sta je zo op pagina 5 en als klap op de vuurpijl wordt jehelemaal plat gespamd met berichten van marktplaats om maar meer geld te verdienen.

Comment

Wij zijn dus een bedrijf wat het voor de hobby doet. Zelfs voor ons is het zelfs al niet meer interessant om voor 2de hands te gaan.
        Verkopen doen we eigenlijk al helemaal niet.
        Levert weinig op terwijl er veel werk mee hebt.
        Dan weer de particuliere koper. Kan de btw niet terug vragen en blijft zeuren over van alles en nog wat. Eindelijk verkocht? Jawel bellen ze nog 20x op. Hoe dit hoe dat.

Wij doen het meeste gewoon of bewaren voor de paar keer dat we het nog gebruiken tot het echt versleten is of een al bekende klant neemt het over voor een paar keer per jaar te kunnen gebruiken.
        Daarnaast doneren we ook nog wel eens wat aan lokale jongere gebeuren.
        Maar echt verkopen maar zeer zelden. 1x 8 movitec koppen verkocht maar dat was al een drama.
        Wat als ik er 1 neem. Moet het echt zoveel kosten. Kan ik hem op me kamer zetten. Van me moeder mag ik maar..... Uitgeven kan het daar voor.

Als dit dus echt serieus van de grond wil laten komen zou er voor mij dus een behoorlijke filter op moeten zitten die voortkomt dat het een dump word voor weg gooi troep van verhuurders en klagende particuliere. Prof en bedrijf met kvk en btw is gewoon wat anders dan skypech en slaapkamer. Die combinatie werkt gewoon niet een ergert me meestal een weerhoud me ervan.

Maar dat is mijn visie.

Hier worden vaak spullen aangeboden die mij nieuw minder kosten dan hier 2 de hands gevragen worden voor een half of jaar oud

Comment

Als wij echt tweedehands kopen, gaan we naar de PA markt in Houten.
          Hier staan echt grote bedrijven hun spul te verkopen. Denk aan bedrijven die het complete licht hebben verzorgd voor, zoals ik bijvoorbeeld aantal jaar geleden een bedrijf tegen kwam, het songfestival. Onze theaterspots komen van de NOS. Marktplaats gebruiken we eigenlijk alleen om te verkopen.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Ben zelf 2 keer naar de pa markt geweest, maar ben met lege handen terug gegaan omdat alles of te oud of te duur was :-p

Maar gezien de reacties hier, denk ik niet dat er echt behoefte aan is. Dus idee was leuk, maar lijkt dat er niet veel animo voor is.

Comment

Dat hebben we dus ook vaak. Of echt erg oude meuk, of veel te duur.
              Daarom gaf ik ook aan dat wanneer je zoiets in een site wil gieten je er al een behoorlijke zware filtering overheen moet maken om je ook echt te onderscheiden.

Comment

Waarom een filter? Kwestie van het zo scripten dat mensen zelf kunnen filteren.
                Met een goede zoekmachine icm met juiste categorieën, moet het mogelijk zijn om alleen te zien wat jij zelf zoekt.

Het feit dat mensen nog steeds graag op tweedehands beurzen en veilingsites rond hangen is omdat het leuk vinden om dingen te zoeken en voor hun de gouden deal eruit te halen.

Comment

Working...
                X