Haj baxers,
Dit is geen klacht hoor maar een vriendelijke "kick in the butt" naar de geliefde Bax van "WTF? Get your s*** together" :D
Tjah, ik kan er niet aan uit wat er plots verkeerd gaat de laatste weken. 2 producten waarmee het verkeerd loopt op korte tijd maar vooral hoe Bax ermee omgaat deed me schrikken.
Ik heb ze altijd als klantvriendelijk geweten maar de laatste tijd toch niet zo! Ik begrijp dat we allemaal eens slechte dagen hebben...
1ste product was een B-stock MIDI controller waarvan bleek dat de software niet stopgezet was en dus ik er niets mee kon aanvangen.
(Dit is iets waar Bax en verkopers in de toekomst moeten opletten! Is de software licentie stopgezet of totaal ongebruikt geweest...)
Allemaal goed en wel afgehandelt via email en er was beloofd me een "nieuw" exemplaar opgestuurd te worden na retournering van het mijne.
Ik was al aan het stoefen over Bax tegen anderen! "Wow, ze sturen een nieuw exemplaar tegenover een B-stock".
in die tussentijd (van dat alles) nog enkele zaken gekocht tot m'n rekening weer magertjes was. Ik kreeg dagen nadien een email van Bax dat ik er dat geld zou moeten opleggen voor een nieuwe. en dat was toch wel "bummer" zeker... dat kon er nu niet meer vanaf.
Dus een email terug gestuurd met m'n probleem en dat dit niet was zoals het "leek" (de email dat ze me een nieuwe zouden sturen was te mooi geweest).
Ik zei ook letterlijk in die email dat het er niet meer vanaf kon om dat te betalen en... "misschien is het beter om m'n geld terug te storten in de plaats".
Daarop kreeg ik als antwoord... "uiteraard zal je dat verschil niet hoeven te betalen en sturen we een nieuwe op". huh?
Ik ging er toch vanuit dat dit hiermee opgelost zou zijn maar...
Na ontvangst van m'n pakket/controller bleek dat er nu totaal geen software bijzat?
DAT was juist de reden dat ik de vorige controller terugzende? :shock: die antwoorden die ik via email terugkreeg bleken plots meer sarcastisch/cynisch te klinken dan ze bedoelt waren OF er is sprake van serieuze vergissingen. Mijn bedoelingen waren alvast niet onvriendelijk bedoelt maar misschien kwamen ze zo over en daarvoor mijn verontschuldigingen.
Ik heb uiteindelijk via internet gratis "open source" software gevonden die uitstekend met deze controller werkt dus ik hou alvast deze controller!
Nu m'n tweede probleem.
Volca Sample... Na vele miserie en research op internet eindelijk na een uur de samples eraf gekregen. Nu krijg ik er geen samples meer op. Zelfs de Factory Samples terugzetten helpt niet. Updaten werkt ook niet.
Via email naar Bax allemaal uitgelegd maar het antwoord vond ik vaag... (copy/paste) ""Als ik het goed begrijp heeft u alle samples verwijderd, waarom heeft u deze precies verwijderd? Ik heb het idee dat deze niet mee zomaar zijn terug te halen.""
Ik had "duidelijk" in m'n uitgebreide email uitgelegd dat het een "sample synth" is = je zet er je eigen samples op maar deze synth heeft zo een klein geheugen dat je eerst originele samples moet verwijderen. en ook heb ik duidelijk gezegd dat er verschillende manieren zijn om de "Factory Samples" terug te zetten en dat ook dat niet lukt dus het antwoord was een beetje schrikken!
Ik heb ook een filmpje voor Youtube met dat probleem gemaakt en de antwoorden op die video van andere gebruikers zeggen dat dit niet normaal is.
Nu duurt het toch al een tijdje voor antwoord op die laatste email (dus ik maak me een beetje zorgen) om dan eventueel over te gaan op een retournering. Of hoef ik daar niet op te wachten en mag ik gewoon retouren?
Is het eerst nodig om een email te sturen als er een probleem met hardware is? *unsure
Dat van die controller laat ik zo (dankzij het gratis online programma) maar graag had ik een solutie voor m'n 2e probleem en liefst iemand die een beetje verstand heeft van sampler synths :)
Dus m'n laatste ervaringen met Bax zijn niet echt goed maar ik geef niet op aangezien dit nog maar het 2e probleem is van de redelijk wat aankopen (mits kort na elkaar jammer genoeg).
vriendelijke groet en op hopelijk nog vele goeie ervaringen :D
Dit is geen klacht hoor maar een vriendelijke "kick in the butt" naar de geliefde Bax van "WTF? Get your s*** together" :D
Tjah, ik kan er niet aan uit wat er plots verkeerd gaat de laatste weken. 2 producten waarmee het verkeerd loopt op korte tijd maar vooral hoe Bax ermee omgaat deed me schrikken.
Ik heb ze altijd als klantvriendelijk geweten maar de laatste tijd toch niet zo! Ik begrijp dat we allemaal eens slechte dagen hebben...
1ste product was een B-stock MIDI controller waarvan bleek dat de software niet stopgezet was en dus ik er niets mee kon aanvangen.
(Dit is iets waar Bax en verkopers in de toekomst moeten opletten! Is de software licentie stopgezet of totaal ongebruikt geweest...)
Allemaal goed en wel afgehandelt via email en er was beloofd me een "nieuw" exemplaar opgestuurd te worden na retournering van het mijne.
Ik was al aan het stoefen over Bax tegen anderen! "Wow, ze sturen een nieuw exemplaar tegenover een B-stock".
in die tussentijd (van dat alles) nog enkele zaken gekocht tot m'n rekening weer magertjes was. Ik kreeg dagen nadien een email van Bax dat ik er dat geld zou moeten opleggen voor een nieuwe. en dat was toch wel "bummer" zeker... dat kon er nu niet meer vanaf.
Dus een email terug gestuurd met m'n probleem en dat dit niet was zoals het "leek" (de email dat ze me een nieuwe zouden sturen was te mooi geweest).
Ik zei ook letterlijk in die email dat het er niet meer vanaf kon om dat te betalen en... "misschien is het beter om m'n geld terug te storten in de plaats".
Daarop kreeg ik als antwoord... "uiteraard zal je dat verschil niet hoeven te betalen en sturen we een nieuwe op". huh?
Ik ging er toch vanuit dat dit hiermee opgelost zou zijn maar...
Na ontvangst van m'n pakket/controller bleek dat er nu totaal geen software bijzat?
DAT was juist de reden dat ik de vorige controller terugzende? :shock: die antwoorden die ik via email terugkreeg bleken plots meer sarcastisch/cynisch te klinken dan ze bedoelt waren OF er is sprake van serieuze vergissingen. Mijn bedoelingen waren alvast niet onvriendelijk bedoelt maar misschien kwamen ze zo over en daarvoor mijn verontschuldigingen.
Ik heb uiteindelijk via internet gratis "open source" software gevonden die uitstekend met deze controller werkt dus ik hou alvast deze controller!
Nu m'n tweede probleem.
Volca Sample... Na vele miserie en research op internet eindelijk na een uur de samples eraf gekregen. Nu krijg ik er geen samples meer op. Zelfs de Factory Samples terugzetten helpt niet. Updaten werkt ook niet.
Via email naar Bax allemaal uitgelegd maar het antwoord vond ik vaag... (copy/paste) ""Als ik het goed begrijp heeft u alle samples verwijderd, waarom heeft u deze precies verwijderd? Ik heb het idee dat deze niet mee zomaar zijn terug te halen.""
Ik had "duidelijk" in m'n uitgebreide email uitgelegd dat het een "sample synth" is = je zet er je eigen samples op maar deze synth heeft zo een klein geheugen dat je eerst originele samples moet verwijderen. en ook heb ik duidelijk gezegd dat er verschillende manieren zijn om de "Factory Samples" terug te zetten en dat ook dat niet lukt dus het antwoord was een beetje schrikken!
Ik heb ook een filmpje voor Youtube met dat probleem gemaakt en de antwoorden op die video van andere gebruikers zeggen dat dit niet normaal is.
Nu duurt het toch al een tijdje voor antwoord op die laatste email (dus ik maak me een beetje zorgen) om dan eventueel over te gaan op een retournering. Of hoef ik daar niet op te wachten en mag ik gewoon retouren?
Is het eerst nodig om een email te sturen als er een probleem met hardware is? *unsure
Dat van die controller laat ik zo (dankzij het gratis online programma) maar graag had ik een solutie voor m'n 2e probleem en liefst iemand die een beetje verstand heeft van sampler synths :)
Dus m'n laatste ervaringen met Bax zijn niet echt goed maar ik geef niet op aangezien dit nog maar het 2e probleem is van de redelijk wat aankopen (mits kort na elkaar jammer genoeg).
vriendelijke groet en op hopelijk nog vele goeie ervaringen :D
Comment