Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste beginer-set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sjors
    Als ik kijk naar mixers <€250, zie ik nergens 4 kanaals mixers met iets anders dan 19 " ( of er staat helemaal niets bij). Ligt dit aan mij of moet ik juist €250> kijken??
    Ik zie meer 12''/10" mixers dan 19'' mixers je zou eens naar de volgende mixers kunnen kijken:
    mixer 1
    mixer 2
    mixer 3

Hoop dat je hier wat mee kan.

Groetjes
    Thaan

Comment

19" of 12" of 10" of 6.5"
      het maakt NIET uit
      een mengpaneel blijft een mengpaneel
      en je kunt eender wat erop aansluiten of het nu 19" of 12" of... is

gr.senne

Comment

ja tuurlijk maar het inbouwen is bij een 19 mixer makkelijker...

maar ga binnenkort toch voor de pio's dus dan maakt een 12 mixer niet meer uit 8)

Comment

19" of 12" of 10" of 6.5"
          het maakt NIET uit
          een mengpaneel blijft een mengpaneel
          en je kunt eender wat erop aansluiten of het nu 19" of 12" of... is
          Het gaat inderdaad om de functionaliteit wat het apparaat biedt. Hiermee wil ik niet zeggen dat alle mengpanelen gelijk zijn, maar dienen wel voor dezelfde functie.

Daarentegen zit er ontzettend veel verschil in mixers. Mijn persoonlijke keuze hangt altijd af van

1) Het soort faders wat gebruikt wordt
          2) Of de potmeters goed aanvoelen
          3) Of de potmters netje lineair lopen.
          4) De aansluitmogelijkheden (min. 2 x line en 2 x phono apart)
          5) Last but not least de kwaliteit van het uitgangsignaal. Heel erg belangrijk.

Comment

Faderstart

Wat is faderstart ook alweer?

Comment

Dan kan je met je fader de CD-speler starten. Wordt veel gebruikt bij radio etc.

Comment

Overigens is het niet altijd zo dat je kanaal fader de cd speler inschakeld, bij sommige mixers gebeurd het ook door de crossfader. Een beatmix dj gebruikt dit niet. Meer de luie dj`s onder ons en natuurlijk die dj`s die een slechte motoriek hebben. Want en je schuif omhoog zetten en de play knop indrukken is natuurlijk wel een hele ingewikkelde handeling :D

Comment

Naja het hoeft niet altijd met lui te maken hebben hoor. Als je je CD speler wilt starten op een bepaald moment (na een break bijv.) en je schuift heel de snel de fader omhoog dat je dan gewoon doormixt zeg maar...dat is wel makkelijk.

Ik gebruik het btw zelf niet en was het ook niet van plan :lol:

Comment

Ik zou niet voor die behringer 700achtigenaam gaan.. (weet de preciese naam niet :wink: ) schijnt een mixer te zijn met ERG slechte faders. binnen een jaar zijn je faders helemaal naar de klote (kraken en dergelijke)

Comment

Behringer DJX700, kwaliteit is warvoor je betaald

Je kunt beter de Reloop versie nemen

Comment

Ook hier, ga voor de reloop. Op een ander forum waar ik de naam niet van zal noemen (ligt gevoelig denk ik :roll: ) liep soortgelijk topic.

Comment

Haha, ik doe niet zo moeilijk hoor over concullega`s. Roep maar, zo lang je ze maar niet linkt.

Verder ben ik het eens over de reloop/behringer vergelijking. Maar het prijsniveau ligt natuurlijk ook wel wat hoger. Zo ben ik erg benieuwd naar de nieuwe zwarte (eindelijk) RMX USB. Er staan er al behoorlijk wat in bestelling.

Reloop heeft zich in de jaren dat wij het verkopen meermaals bewezen dat ze tegen een stootje kunnen. Daarnaast vind ik de introductie van de kleur zwart zeer goed te noemen, dit wordt nou eenmaal meer verkocht.

Comment

Wat in mijn ogen een leuke beginners set is kijk ik toch graag naar een stukje kwaliteit want je kan wel gaan voor budget maar als je het mij vraag heb ik zoiets van geef dan net die 100 euro extra uit en pak dan beter matriaal wat gelijkwaardiger is......

Beginnersset#1 (Vinyl)
                            Beginnersset#2 (Vinyl)
                            Beginnersset#3 (Vinyl)

Beginnersset#1 (CD)
                            Beginnersset#2 (CD)
                            Beginnersset#3 (CD)

Comment

Working...
                            X