Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze midi controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze midi controller

Beste forumleden

Ik had graag eens jullie mening over de keuze van een midicontroller?
    Ben een beetje aan het oriënteren over een andere controller.
    Heb nu een Hercules Air en voor het beginnen was deze wel aardig.
    Draai veel thuis en ga nu ook soms in een cafeetje draaien.
    Wilde een iets betere controller hiervoor kopen en zie nu door de bomen het bos niet meer😢
    Was aan het kijken naar een 4decks controller en kwam een aantal merken en series tegen.
    De Numark N4 of Quad de reloop Beatmix Pioneer ddj.
    Ik draai meestal gewoon plaatjes met wat loops samples en wat kleine effecten geen gekke dingen.
    Wat zijn de voor en nadelen van deze controllers en zijn ze weer beter als de Air wat ik nu heb?
    Of kan ik beter voor heel iets anders gaan kijken?
    BVD Maurice

De N4 is inmiddels al weer een paar jaar oud en moeten we eigenlijk tot de vorige generatie rekenen. Toen de N4 uitkwam was de software een stuk minder uitgebreid. Er waren geen sample- of remixdecks (Traktor) en geen loop of beat slicers (serato).

Tegenwoordig zijn er allemaal leuke extra's in de software aanwezig die je veel meer creatieve mogelijkheden bieden. Het is dan wel fijn als er op de controller knoppen zijn om die functies te bedienen.

Wil je niet de hoofdprijs betalen en ben je opzoek naar een goede 4 kanaals dj controller, dan is de beatmix perfect.

Comment

Bedankt voor de info !

Mvg Maurice

Comment

Heb een groot probleem !!!!!!
        Wil mijn midi controller aansluiten in een café !
        Nu heb ik zelf twee tulp aansluitingen deze verbonden met XLR pluggen via verloopstukken.
        Nu een flinke ruis storing en we krijgen deze er niet uit!!

Kan iemand me een tip geven hoe dit is op te lossen???

BVD Maurice

Comment

Zelf een audio set neer zetten.

Om zo via het forum je op korte termijn te helpen ( zonder echte middelen ) zal het erg lastig worden.
          Het kan aan aarding liggen, problemen in de aansluiting van het cafe, fout in het verloop, eventuele storing van een dimmer of koeling.

Als je een di box hebt zou je kunnen proberen wat er gebeurt als je die er tussen plaatst. Anders zal het vrij lastig worden om het snel en eenvoudig op te lossen via een forum

Comment

Normaal draai ik in een ander café en hier sluit ik de tulp aan op het mengpaneel van hun en dit werkt prima.
            Nu met die XLR werkt het niet!
            Dank je voor de snelle reactie top!!
            Maar nu zal mijn avond wel niet kunnen doorgaan!

Gr Maurice

Comment

Weet dat het laat is de eigenaresse zei kom maar ff aansluiten vanmiddag!
              Dus dat werd hem niet😢

Comment

Bedankt voor het meedenken het is opgelost.
                Het was een probleem in mijn koffertje namelijk een adapter van de led-verlichting wat in de stekkerdoos storing maakte!
                Dus wordt tijd om mijn apparatuur eens inorde te maken!
                Een nieuwe controller een degelijke booth bouwen enz....
                Binnenkort hier op dit forum eens wat tips en info vragen over de booth!
                Als tip van Ronald wordt het een beatmix4 als controller

Gr Maurice

Comment

Working...
                X