Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie mist ook PostNL ipv DHL?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie mist ook PostNL ipv DHL?

Beste forummers, Baxklanten,

Na wederom een teleurstellende DHL vraag ik me af of er niet meer mensen zijn die terug verlangen naar die fijne PostNL?
    Waarom DHL, de recensies zijn vreselijk van dit bedrijf.

Dit gaat ten koste van de klandizie.

Ik ben juist erg tevreden met DHL. PostNL bezorgers waren bij mij altijd zeer onvriendelijk en totaal niet meedenkend. Tot nu toe was iedere DHL-bezorger erg vriendelijk en heb ik nog geen problemen gehad met een beatelling. Ook zijn (i.i.g. in Zwolle) de pakketten veel eerder op te halen dan de 16:00 bij PostNL, meestal al rond 12:00. Misschien dat de ervaringen verschillen per regio/stad/wijk?

Comment

Idd er zit veel verschil tussen de verschillende bezorgers en zelfs tussen de verdeel centrum'S zitten verschillen.

Hier in belgie ( antwerpen) heb ik slechte ervaring met post nl.
      7 keer op de 10 vinden die mijn adress niet, hoewel Google maps exact zegt waar het is.....

En bij Dhl en Bpost loopt het 9 / 10 perfect

Comment

Ook ik heb een recente slechte ervaring met DHL. Pakket werd aangeboden toen er net niemand thuis was, dus pech gehad. Bij PostNL kun je gelijk een nieuwe afspraak maken en je bezorgmoment kiezen. DHL komt gewoon de eerst volgende dag, de eerste volgende was er ook niemand thuis, dat was van te voren al duidelijk. Dus kwam DHL ook voor de tweede keer voor niks langs. Na de tweede bezorgpoging kon ik eindelijk een eigen bezorgmoment kiezen en een dag kiezen waarvan ik wist dat er wel iemand thuis was. Op deze manier moet DHL 3 keer langskomen voor een pakket terwijl het ook met minder pogingen kan. Bovendien krijg ik hiermee mijn pakket later dan wanneer ik eerder een moment kan kiezen.
        Doe ook mij maar Post NL veel flexibeler en als je aan het begin van de dag niet thuis bent komen ze vaak ook nog een tweede keer langs om het nogmaals te proberen.

Comment

Ongeacht hoe goed DHL dan wel of niet is, ik denk dat Bax Music haar communicatie hierover moet aanpassen: volgens de consumentenbond is Bax verplicht zich te houden aan de afgesproken levertijd (op de website staat nog steeds: voor 23:00 uur besteld, de dag erna geleverd, en daarnaast mag je de datum kiezen die je wenst, zelfs de volgende dag), echter ze kunnen dat niet waarmaken met DHL. Recente voorbeeld: Op woensdag iets besteld dat volgens Bax op donderdag wordt geleverd, echter wordt pas ingepland door DHL op donderdag, met als "vermoedelijke" leverdatum vrijdag.

Comment

Originally posted by pboosten View Post
            Recente voorbeeld: Op woensdag iets besteld dat volgens Bax op donderdag wordt geleverd, echter wordt pas ingepland door DHL op donderdag, met als "vermoedelijke" leverdatum vrijdag.
            Ha, dat kan natuurlijk altijd:

Beste Peter,

Gisteren heb je een bestelling bij ons geplaatst waar we je nogmaals voor willen bedanken. Helaas hebben we van onze partner DHL te horen gekregen dat er een grote storing heeft plaatsgevonden aan de sorteerfaciliteit waardoor het leveren van je bestelling vertraging heeft opgelopen.

Achter de schermen hebben we er alles aan gedaan om je pakket toch zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen, maar tot onze spijt moeten we je melden dat de levering van je pakket met een dag uitgesteld is.

Met vriendelijke groet,
            Het Bax Music team
            Last edited by pboosten; Thursday-06-04-2017, 14:32.

Comment

Die "storing" loopt al even dan....
              Last edited by BT-Studio; Thursday-06-04-2017, 14:42.

Comment

In het kader van 'vertel ook als het goed gaat': op tweede paasdag een bestelling geplaatst, volgens DHL zou dat worden afgeleverd op dinsdag tussen 11:00 uur en 15:00 uur, en dat hebben ze gedaan: precies 13:00 uur, me helemaal happy, maar ja, een muzikantenhand is snel gevuld (omgekeerd evenredig als zijn beurs leeg gaat) :D

Comment

Nu er verschillende transporteurs met elkaar bezig zijn met een race to the bottom is het sterk afhankelijk van je woonplaats of zelfs wijk hoe erg het is. DHL werkt, net als veel andere prijsvechters als DLD en GLS met chauffeurs op oproepbasis die rijden met hun eigen auto's. Het kan dus voorkomen dat ze voor meerdere bedrijven tegelijk rijden of niet beschikbaar zijn. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat er twee statussen zijn:
                  - een afleverpoging wordt zonder opgaaf van redenen gerescheduled (= er was geen chauffeur beschikbaar in jouw regio)
                  - de chauffeur heeft je pakketje wel opgehaald, maar geen tijd.zin/whatever om te rijden ( = ergens om 18:01 of zo wordt opeens gelogged dat de geadresseerde niet is aangetroffen)

Die tweede gebeurde me dus eergisteren. Leuk, maar dat was dus bij aflevering op mijn werk waar tot 7 uur s'avonds de balie altijd bemand is.

Bij mij is DHL met stip de meest miserabele. PostNL heeft ook zijn issues, maar veel, veel minder vaak en hun scheduling website klopt over het algemeen redelijk. Bovendien heeft postnl bij mij drie afhaalpunten op loopafstand, DHL zit in een andere wijk.

Mijn voorkeur zou het hebben als je gewoon kunt kiezen, liefst in combinatie met postnl "pakjesgemak". Daar zou ik best wel voor willen bijbetalen. En nee, UPS is geen alternatief. Als ze je niet thuis aantreffen gaat je pakketje naar Schiedam.....

Comment

Working...
                  X