Originally posted by Robert
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bax (Forum) Dj Contest
Collapse
X
-
Waarom toch dat gezeur over die stijlen? Je hebt als je house draait in zeeland echt geen voordeel hoor, house wordt juist minder gewaardeerd dan hardstyle en jump. Waarom denk je anders dat hardbass naar Zeeland komt en niet Sneakerz?
was jij er vorigekeer bij ??? NEE
wordt het in zeeland gehouden ??? geen id lokatieonbekend
hoe kan je dan een vooroordeel trekken.
jij snapt ons punt niet
je kan gwoon hardstyle niet met house vergelijken daar komt het op neer.
als je een jury lid heb die kan niet alle2 die stylen beoordelen.
Comment
-
Originally posted by jer3Waarom toch dat gezeur over die stijlen? Je hebt als je house draait in zeeland echt geen voordeel hoor, house wordt juist minder gewaardeerd dan hardstyle en jump. Waarom denk je anders dat hardbass naar Zeeland komt en niet Sneakerz?
was jij er vorigekeer bij ??? NEE
wordt het in zeeland gehouden ??? geen id lokatieonbekend
hoe kan je dan een vooroordeel trekken.
jij snapt ons punt niet
je kan gwoon hardstyle niet met house vergelijken daar komt het op neer.
als je een jury lid heb die kan niet alle2 die stylen beoordelen.
Daar twijfel ik niet aan, daar ga ik ook niet over lopen zeiken.
Maar je maakt het zo wel een oneerlijke strijd.
Net als vorige keer...Nasty was gewoon de beste...maar ga hem niet vergelijken met een hardstyle dj...omdat iets compleet anders is.
Hardstyle kun je onmogelijk zo snel mixen...puur omdat de nummers compleet anders zijn opgebouwd.
Comment
-
[strenge modus aan]
Allereerst geef ik jullie allemaal 1 waarschuwing, ga alstjeblieft een beetje vriendelijk met elkaar om. Als je ruzie wilt gaan maken doe dat dan via de e-mail en niet via dit forum.
We proberen een gezellig forum hier te hebben, wil je elkaar gaan afbekken, dan zijn hier andere forums voor.
[strenge modus uit]
Ga me even inmengen in de discussie. Een jurylid kan wel degelijk een goed oordeel geven over iemand zijn draaikunsten zonder de muziek goed te vinden. Net als dat een producent ook muziek kan beoordelen zonder een liefhebber te zijn. Ik ben bijvoorbeeld vaker benaderd om een oordeel te vellen over bepaalde muziekstukken en mixcd's. Ik hou helemaal niet van housemuziek of een stroming die hiervandaan komt. Ik hou veel meer van muziek waar een beetje moeite voor gedaan is, in de vorm van de wat betere rock en hardrock. (en toch draai ik al heel wat jaartjes op verschillenden feesten, waar rock toch maar weinig tot niet voor komt.)
Comment
-
Hardstyle niet snel kunnen mixen? Heb je bijv. DJ Jows al eens horen draaien? Is niet bekend, maar die draait 2 a 3 platen in 5 minuten. Dat is gewoon een kwestie van skills, of misschien ligt dat aan het draaien met CD spelers? Waarmee het mogelijk is veel sneller en technischer te werken.
En je hebt DJ's en muziekliefhebbers. Als jij 1 hardstyle DJ en 1 house DJ en verder nog 2 die alles wel lekker vinden als jury hebt, heb je een eerlijke strijd.
Ik vind het een beetje overkomen alsof jullie bang zijn voor house DJ's, ik vind gewoon dat je daar niet over moet zeuren. Als je een echte DJ bent heb je gewoon schijt aan die anderen en ben je nergens bang voor, je doet je ding en hoopt daarmee in de prijzen te vallen.
Weet je waarom een DJ contest uberhaupt georganiseerd wordt? Om talenten te ontdekken, elk genre heeft zijn talenten. Ik was er vorige keer niet bij maar ik hoorde wel dat Nasty ontzettend goed en ook technisch zeer begaafd, dat is dus een echt talent. En daar zijn de organisatoren van een contest naar opzoek, dat maakt dus niet uit welke muziek je draait!!
Comment
-
:shock: Hardstyle en jump kan je ook gewoon snel doormixen natuurlijk wel met cd met platen wordt het wat moeilijker...
Ik vind de strijd om de house dj en hardstyle dj wel wat zeurderig ik denk dat het een wereld van verschil is en dat het daarom moeilijk oordelen is over elkaars wereldje..
Comment
-
Oke, het topic is weer open. Het eeste wat me opviel is dat dit wel een heel hot item aan het worden is. Zeer positief.
Wat ik minder positief is dat er op zaken vooruit wordt gelopen zonder dat er enige beslissing is gevallen. Dus einde discussie over stijlen etc etc.
Ik begrijp jullie punten wat betreft de stijlen, ik begrijp jullie punten wat betreft de demo`s en ik begrijp jullie punt rondom de locatie.
Laten we wel 1 ding duidelijk houden dat ik persoonlijk van allerlei soorten muziek hou en echt niet iets een voorkeur zal geven. Wel moet het duidelijk zijn dat we niet iedereen tevreden kunnen houden. Er zullen altijd beslissingen worden genomen waar iemand zich niet in kan vinden. Als ik het in zeeland doe komen er geen mensen uit Utrecht, maar andersom ook. Doe ik het in de winkel dan vinden sommige dat geweldig en anderen weer niet. Organiseren we het in een club vind de een het geweldig en de ander weer niet aangezien er misschien mensen zijn die daar nog niet naar binnen mogen. etc etc. zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het huidge idee is om samen met een groot merk en samen met de organisator van de DJ & Dance Beurs een concept in elkaar te zetten. Hoe of wat weten we nog niet. Stylen zullen deels gescheiden worden en waarschijnlijk zo dat er in de winter editie ruimte is voor softer en in de zomer editie ruimte is voor de hardere stylen. Uiteraard zal er een apart podium zijn voor deze contest en niet op de beursvloer. Let op dat is een gedachte gang en is absoluut nog niet besloten.
Dus laten we met zen allen brainstormen en niet elkaar lopen afkraken. Spui je ideeen en laten we elkaar niet afmaken zodat er mensen gaan afvallen!!
Nogmaals wanneer ik meer informatie heb meld ik dit hier als eerste.
Comment
-
Originally posted by Partysounddriveinn:shock: Hardstyle en jump kan je ook gewoon snel doormixen natuurlijk wel met cd met platen wordt het wat moeilijker...
Ik vind de strijd om de house dj en hardstyle dj wel wat zeurderig ik denk dat het een wereld van verschil is en dat het daarom moeilijk oordelen is over elkaars wereldje..
Als laatste van mijn kant in de house vs hardstyle discussie is bij beide stijlen gewoon de mixtechniek die JEZELF gebruikt, kijk zo bv naar The Melody; hij mixt in de house richting tamelijk rustig en totaal relaxt en ideaal dus voor een ontspannen sfeertje, tegenover met dj Nasty; die draaide house soms een beetje net zoals hip hop, erg snel dus maar zo kwam er een meer energieke sfeer te boven.
Dan bij hardstyle, ik mix het soms ook en ik vind een plaat lang uit laten oplopen ontzettend saai want ik hou van knallen knallen en nog eens knallen, echter laat ik dan bij de meeste platen de echte climax eruit, Rimstone laat juist z'n platen volledig doorlopen dit klinkt soms een beetje eentonig (voor de mensen die niet vaak naar de stijl luisteren) maar voor de liefhebbers hoor je juist het mooie van de plaat.
Zo heb je zoveel verschillende mixtechnieken, en let er nou gewoon op bij zo'n contest hoe iedereen er naar luisterd en ga daar op in proviseren.
Als ik een heerlijk french tek plaatje erin gooi en mensen hebben van bah wat een eentonige hap dan kan ik ook naar de trancy jump gaan bv!
Maargoed dit word idd teveel gezeur want nu gaan er bijna ruzie's opkomen en dat is al helemaal niet de bedoeling!
Een dj contest is bedoeld om zoals al werd gezegd talenten te ontdekken, nieuwe mensen leren kennen en van elkaar leren! :wink:
Comment
-
Zo ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad Jochanan :wink: :P
Maargoed back on topic, ik weet niet of er veel dj's mee zouden doen die met vinyl draaien maar mochten dit er weinig zijn dan zou het wel lekker zijn als er oem draaitafels zouden staan :roll:
Niet dat ik niet op technics kan draaien maar op bv acura's kan je nog beter en sneller corrigeren :D
Comment
Comment