Of bij ons op de winkel, geen enkel probleem.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bax (Forum) Dj Contest
Collapse
X
-
Ik ben het wel eens met jer-e dat de mensen van toen nu ook weer moeten draaien...
Puur omdat het een hechte groep is, althans mijn mening.
Heb echt leuke contacten overgehouden aan toen, en zou het geweldig vinden om weer eens te draaien met deze mensen
@Ferrox: is goed, aangezien we ook nog een demo moeten hebben voor iets anders
@jochanan: thnx, mocht het zo zijn dat ik echt geen andere optie heb ga ik graag op dit aanbod in.
Comment
-
Demo insturen no problemo, maar vanaf wanneer willen we dit gaan doen?
En wie gaat dit beoordelen?
Verder nog iets bekend wat we precies willen qua locatie want het is me nog niet helemaal duidelijk, jochanan is dus bezig met een beurs?
Opzich best vet hoor maar bij zo'n dj contest vind ik het ook een beetje de kunst om je te laten zien dat je het publiek met je mee kan krijgen en op beurzen luisterd iedereen natuurlijk aandachtig maar volgends mij ga je daar niet echt gelijk dansen op de muziek, maar dat vind ik ervan :oops:
Comment
-
Originally posted by RobertIk ben van mening dat als er betere inschrijvingen zijn geweest dan de kandidaten die er 5 maart waren, dat die van 5 maart vervallen.
Plekken moeten gewoon eerlijk verdeeld worden aan de hand van de ervaring en demo van de deelnemer.
En als dat het geval is dan heb ik er geen zin meer in....de vorige keer voelde ik me al het zwarte schaap tussen de rest....geen 2e keer mensen
Comment
-
zal me ook eens mengen in deze discussie,
ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor sommige mensen die geen house of jumpstyle draaien niet aantrekkelijk is te komen, gezien die dan niet echt een reeele kans maken om te winnen.
want je publiek moet je kunnen vermaken, als je een minder toegankelijke muziek style hebt dan wat op dit moment in de smaak valt wordt dat al lastiger.
Ik zelf draai het liefste progressive en (vocal) trance. maar daar is weinig vraag naar. andere draaien graag darkcore (oid). voor elke soort muziek is er een publiek, maar niet voor elke soort muziek kun je op een contest terecht (jammer genoeg).
Natuurlijk wordt je beoordeeld op je mix kwaliteiten, technieken en plaat keuze. maar laten we wel wezen dat het als een jury lid de muziek al niet aanstaat het moeilijker wordt een positieve mening te krijgen. (want ook bij jury's zijn het de meningen die tellen, als iemand een gruwelijke hekel heeft aan trance, ookal was het perfect gemixed, krijgt die dj echt geen 8 of een 9 die hij verdient).
het is moeilijk en zal altijd moeilijk zijn.... wat ik begrepen heb is dat je als dj zijnde ook niet alleen jouw keuzes van muziek moet draaien, maar naar de mensen die voor je staan kijken en daarop inspelen.
voor mij om me niet aan te melden bij het vorige dj contest waren er 2 belangrijke redenen.
1e: Ik draaide pas 2 a 3 maanden
2e: Ik zou als enige (of in ieder geval een van de weinigen) met progressive, trance en etc op de proppen komen terwijl Jump en House de hype zijn van dit moment. dus heb ik er op wat ervaring opdoen hoe het is om te draaien voor wat mensen na geen enkele snars aan. en er is geen kans aanwezig is om met die prijs mee naar huis te gaan. (tenzij ik daar even kom doen wat Armin van Buuren in z'n ASOT jaarmix doet, maar dat doet die beste man ook niet live).
p.s. mijn muziek keuze etc wordt ook steeds breeder, dus doe nu ook wel house en jump draaien, en trance kan daar lekker af en toe tussen door!
p.s.2 niet dat ik de illusie had met een prijs naar huis te kunnen maar het gaat om het idee dat door het draaien van een andere style de mogelijkheid tot winnen kan dwarsbomen
Toch leuk dat deze dingen georganiseerd worden en groeien, of ik ga proberen mee te doen met een contest weet ik nog niet. maar als het in de buurt is kom ik zeker eens kijken wat ik kan leren van jullie allen!
Comment
-
ik ben het zeker met rimstone eens de mensen zoals
rimstone
ferrox
die voornamelijk hardstyle draaien maken geen kans + dat het lijk my zowieso wel eerlijk is als alle personen die er vorige keer waren nu ook gwoon 1 2 3 mogen mee doen. dus geen demo hoeven op te sturen je weet immers hoe ze draaien. en iedereen draaide goed. maar het nadeel is dat de stylen van die 5 mensen zo verschillend was dat er moeilijk een oordeel over getrokken kan worden over wie door mag of niet.
zowieso is het opsturen van een demo een dom iets ( mijn mening)
je kan het dan beter verdelen is een aantal rondes zodat tog iedreen de kans krijg om te draaien.
in de eerste ronde zullen de gene die er nix van bakken dan toch afvallen.
en het is dan waarschijnlijk ook meer een compititie dan dat je maar 1 keer hoef te draaien.
je moet dan bijv.
verschillende stylen draaien
andere platen kiezen
meer varitatie.
maar dit is enkel mijn mening.
ik hoop dat geen demo hoeven op te sturen. kost me weer post zegels :P
Comment
-
Even over het stukje van Kevin S, ja hier heb je opzich wel gelijk in hoewel als jij progressive draait en trance dan kun je je nog steeds wel bewijzen.
Zo heeft Leo ook een trance achtige set neergezet, het was niet echt mijn stijl, maar het klonk wel goed.
Ik denk dat trance nog wel gewaardeerd word hoor maar hardstyle gaat voor de meeste al een beetje te ver.
Opzich sloot Ferrox hard af met platen zoals lunatick (heerlijk nummer trouwens :P ) maar eerst begon hij nog met jump en ging zo met french tek richting de hardstyle.
Maargoed ik vond het erg vette platen maar dus de softere stijlen mensen konden het niet zo waarderen :lol:
Mijn set werd in tegendeel aardig gewaardeerd maar dat kwam ook omdat ik een beetje de oude goude klappers erin heb gedraaid gecombineert met een paar stevige jumpers, daarbij kwam ook nog dat mijn mixtempo aardig hoog ligt, veel afwisseling dus en bij hardstyle worden de nummers erg lang doorgelopen (soms ben ik daar zelfs minder blij mee). En omdat hardstyle gewoon beuke beuke beuke is word het al snel voor mensen die niet specifiek van die stijl houden eentonig, dit is ook heel erg bij french tek en schranz.
Maarja ik ben benieuwd wat er nu dus word gedaan qua locatie etc. :D
Comment
-
Originally posted by J.S. CoolenDemo's slaan ook nergens op, want die worden helemaal opgepoetst via de computer
of je maakt digitaal een strakke mix, je lult je bij die contest binnen met een 'demo'....en gaat daar hard op je bek...
en dan erbij...de mensen van bax hebben ons stuk voor stuk zien draaien...is het dan echt nodig om die mensen alsnog een demo in te laten sturen?
bedoel ze weten wat die mensen kunnen, ze weten hoe het klinkt, ze hebben de mix technieken gezien op kleine schaal.
is het dan niet 'eerlijk' om die mensen het te laten proberen op grotere schaal (even niet verwarren met de term op grote schaal...ik bedoel iets groter dan de vorige keer...en niet dat ik het bedoel als in dat we het gelredome laten schudden).
dat laatste even ter verduidelijking voordat daar een hoop reacties op komen.
en idd, er moet ook ruimte zijn voor andere dj's.
en daarom zouden 2 podia gewoon beter zijn...softere stijlen en hardere stijlen.
zo kun je per podia toch andere dj's extra mee laten doen.
en dan hoeft het geen mega discotheek te zijn of mega ruimte...het is vast met een beetje babbelen op te lossen dmv creativiteit en miss dat er mensen met een compleet ander idee komen waardoor je het toch kunt realiseren.
maar zoals jer-e zegt...first things first...lokatie
Comment
-
Waarom toch dat gezeur over die stijlen? Je hebt als je house draait in zeeland echt geen voordeel hoor, house wordt juist minder gewaardeerd dan hardstyle en jump. Waarom denk je anders dat hardbass naar Zeeland komt en niet Sneakerz?
Ik weet dat Thaan, Jochanan en Tom van Bax Light & Sound stuk voor stuk jumpstyle liefhebbers zijn. Uiteraard moet een jury uit meerdere personen bestaan en uit DJ's zelf (uit verschillende stijlen).
Het gaat er niet om, om wat je draait.......maar hoe je het brengt :wink: Als jij jumpstyle op een creatieve manier kan brengen in een urban tent kan je zelfs de meest laidback niggahs laten jumpen :wink:
Comment
Comment