Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax (Forum) Dj Contest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik stel voor vanaf 1 uur tot een uur of 5. Dit is net mooi en gezellig!! Hoeveel kan ik ondertussen verwachten een stuk of 10?

Comment

• mja had ff een lijstje gemaakt een paar posts terug ;)

maar gooi m hieronder nog een keertje :)

Vanilla en Jan-Willem
      Bastiaan (neemt nog 2 anderen mee?)
      Kevin en Ruben
      roderickk? (nog misschien?)
      Edwin
      Nbeat
      Robert

dus dat zijn er inderdaad zo ongeveer 10 :)

1 uur is btw mooie tijd, dan zal ik net uit m'n coma zijn van de avond ervoor.

tot dan! ;)

Comment

• Misschien komt er nog iemand met mij mee maar 1 kon niet en de ander weet ik nog niet precies van haha, ik ben er in ieder geval!

Comment

• Neem je iPod mee!! We hebben leuke iPod speeltjes om uit te proberen, maar wij hebben zelf helaas geen tien iPod`s liggen (-;

Comment

• Originally posted by jochanan
            Neem je iPod mee!! We hebben leuke iPod speeltjes om uit te proberen, maar wij hebben zelf helaas geen tien iPod`s liggen (-;
            Ik zal eens kijken of mijn retro iPod mini meewerkt.
            Staat ook nu alleen maar r&b en livesets van fedde le grand etc. op :lol:

Comment

• Zooo dat was een leuke middag!
              Het was echt leuk om wat mensen van het forum ook echt een keer tegen te komen in de shop.
              Erg leuk dat er zoveel verschillende spullen stonden waar we mee mochten werken.
              De nieuwe indeling van de shop was hier wel heel erg handig voor!

Het middagje begon overigens wel erg grappig, ik kom om kwart over 1 aan in de shop, ligt er echt een enorme berg kabels op een hoop op de grond en staat Jochanan die in z'n eentje op te ruimen.
              We hebben dus maar even geholpen, het was toch nog niet druk :)

Ik vond het erg mooi dat we nu met een aantal mensen samen de spullen hebben lopen uitproberen, je doet zo toch wel redelijk wat ervaring op over de apparatuur en je hoort ook wat ervaring van anderen.

Het Pioneer DJM 700 mengpaneel vond ik persoonlijk erg lekker werken.
              De faders en equalizers voelen precies hetzelfde aan als bij de DJM 800, je mist alleen de effectenbak aan de linkerkant van het mengpaneel.

De CDJ 200 werkt ook lekker, maar ik miste toch wel wat functies die op mijn Denon DNS1000 cd spelers zitten.
              Magoed, dan heb je toch weer even bevestiging dat je zelf een tijdje geleden best leuke spulletjes hebt gekocht, en dat deze hun geld zeker waard waren.

Verder ook even met de DN-S3500 gewerkt, hierover waren onze meningen van ons allemaal wel redelijk gelijk ;)
              Het is een mooi apparaat met veeeeel functies, maarja ook daadwerkelijk muziek draaien met deze speler... eeuhm......
              Ik hou het er maar op dat ik niet genoeg tijd heb gehad om deze tabletop te begrijpen of er goed mee te kunnen werken.
              Voor een cd speler met zo'n berg functies moet je in principe ook wel even de tijd nemen om ermee te gaan draaien.

Ik vond het verder eigenlijk ontzettend gezellig, veel heb ik niet staan draaien, het was vooral erg leuk om anderen bezig te zien, en met iedereen een beetje te kletsen.

Jochanan en Thaan: echt ontzettend bedankt voor deze middag!
              En nog bedankt voor de koffie :)

Comment

• voor mij was het ook een beetje een rare dag. te laat wakker. te laat in de auto dus te laat in goes :P

te laat komen is stylevol toch?

gelukkig maar het laatste beetje van de kabelberg meegemaakt. even door de showroom gewandeld en gekeken, jeetje wat een hoop spullen kun je toch uit kiezen. zelf nog even m'n laptop met djdecks aangesloten wat voor sommigen ook wel interesant was. ook weer even met vinyl staan draaien (was alweer poosje geleden) en toch weer een bevestiging gekregen voor mezelf dat ik er goed aan heb gedaan cd spelers te kopen een poosje geleden.

maar toen gingen we echt spelen natuurlijk. we gingen even een leuke booth neerzetten..... links trokken we de djm700 weg. rechts de cdj1000 en de reloop rmp2. trokken nog een 2e cdj200 tevoorschijn en gingen aan het spelen.

erg leuk om te zien dat eigenlijk iedereen wel een eigen manier heeft van draaien...

we hebben eigenlijk meer gepraat dan gedraaid maar het was zeker een zeer leuke middag. best weer met verschillende apparaten wat ervaringen opgedaan en wat verhalen gehoord van anderen.

heb er geen spijt van dat ik vandaag 260 kilometer heb moeten rijden (dat is heen en terug gelukkig) want het was een super middag!

Bax, Bedankt!

Comment

• Ik heb eigenlijk alleen even met de Reloop rmp2 wat gespeeld.
                  Viel me eigenlijk op dat het toch een prima cd speler is...
                  (tja dat komt van vooroordelen he :wink: )
                  Start snelheid die goed is, jog die fijn aanvoelt en fijne knoppen,
                  beetje matig is dat je aan de behuizing een lichte trilling voelt.

Verder heb ik eigenlijk niks gedaan, de rest van de pro apperatuur
                  ken ik intussen wel dus heb ik me daar niet mee bezig gehouden..
                  ik heb nog wel wat stofhoezen en nieuwe freefloats gekocht.

Gekletst heb ik ook niet echt, want ik had echt geen idee wie
                  nou wie was.. :oops: :wink:
                  Toch was het wel een leuk dagje, helaas was het niet wat drukker.

Comment

• Ja, ik heb er ook zeker geen spijt van dat ik ook gekomen ben,

om 1 uur was ik er, alvast een beetje lopen spelen met wat gear, jochanan was nog bezig de laatste 'booth' aan te sluiten. En toen Edwin kwam ook maar even geholpen met die kabel bende.. (moet ik thuis eigenlijk ook maar eens doen...)

Daarna een lekker bakje koffie op, nog wat meer apparatuur geprobeerd, Wederom bevestiging dat de CDJ-1000 en de DJM-700/800 echt goede stukjes techniek zijn, Hoogstwaarschijnlijk mijn keus bevestigd om binnenkort de reloop RMP-2 te kopen.

Verder voor de fun ook nog ff met djdecks gespeeld, wat ik best grappig vind, echter niet echt iets voor mij om echt mee te draaien.. geef mij maar cd's..

De denons ook even onder handen gehad, de S1000 is best een goede speler, maar heeft net niet de feeling die mee komt kijken bij de Pioneers en de RMPs De S3500 heeft het wat dat betreft iets meer, maar zoals al eerder gezegd, beetje veel functies en de draaiende platter is even wennen bij een cd-speler..

Verder de Ipod mixer uitgeprobeerd, maar ik zou er nooit mee kunnen draaien... een nummer kan namelijk pas spelen zodra deze volledig geladen is, en dat duurt me te lang..

De Korg Kaos pad ook nog even geprobeerd, het eerste wat me opviel is dat je er heeel veel mee kan, maar dat je net zoveel moet oefenen voor je er iets bruikbaars uit krijgt..

Ook nog een blik geworpen op de belichting die in de showroom van bax hangt (sorry voor de rook in t magazijn :o )
                    Persoonlijk vind ik de Elation Magic 260 DMX een leuk speeltje, maar niet al te praktisch, als je een channel van 0 naar 255 wilt veranderen, dan ben je 10 seconden bezig.. Ik zie liever faders ipv wieltjes.. 10 seconden vind ik persoonlijk een beetje lang..

In iedergeval bedankt, Bax ;)

Comment

• sorry is dat een lichttafel?

Comment

• Ik vond het ook een erg leuk middagje!
                        Het was wel duidelijk dat het ook een nogal pioneer pro dj addicted middagje was haha :P
                        Maar over het apparatuur, de numark idj 2(als ik mij niet vergis) is een erg leuk apparaat alleen het is ook wel een beetje te merken dat mixen met cd's gewoon gemakkelijker gaat dan je ipod in een dock station te zetten, de scratch klonk helaas nogal digitaal en ik had soms ook echt dingen waarvan ik dacht, dat kon wel wat makkelijker geplaatst worden (zoals time mode).
                        De denon s3500 ben ik gewoon niet echt weg van qua gebruiks gemak, prima cd speler maar mij zie je er liever niet mee draaien :P
                        Voor het hiphop mixen zou het een prima speler zijn maar voor alleen club te draaien vind ik de speler net iets te chaotisch.
                        De denon s 1000 is wel een mooi cd spelertje, erg klein maar doet het prima maar toch vind ik het ook een beetje onoverzichtelijk met een enorm grote keuze uit allerlei knopjes (soms was het echt even zoeken naar een functie).
                        Over het digitaal draaien met vinyl platen en een laptop was ik ook best enthousiast, dit werkte echt heel erg scherp en had het echt niet verwacht toch blijf ik gewoon bij cd's óf een vinyl plaatje.
                        De reloop rmp2 heb ik wel eens eerder uitgebreid getest en dit vind ik ook een erg goede cd speler en reloop staat ook bekend om kwaliteit voor een aardig prijsje en dat is ook terug te zien, het jog vind ik echt wel een beetje wennen want het draait erg makkelijk door maar je moet er toch een behoorlijke bend aan geven wil je lekker bij pitchen en dan heb je soms dat die dan nog ff doorloopt.
                        Verder is de djm 700 echt een prima mixer hoewel als ik een nieuwe pioneer mixer zou kopen voor een djm 800 zou gaan ivm met de 4 verschillende color fx's en bij de 700 zit er juist maar 1, maar je kan er echt hele vette mixes mee krijgen!

Comment

• inderdaad djm700 is erg leuk maar 100 euro meer en dan heb je een djm800 staan en alle kanalen een eigen stukje effecten (de crush, filter etc).

maargoed, reloop rmp2 is inderdaad een goede speler.....

erg wennen dat het een jog wheel is die geen weerstand heeft. dit heeft zo z'n nadelen denk ik. ik heb het vermoeden dat er een soort dood punt inzit (hoe leg ik dat goed uit?)

ik denk dat wanneer je de jog langzaam draaid er niks gaat gebeuren. mijn gevoel erbij was dat je net zoals bastiaan meldde een flinke zwieper moest geven om er een bend mee te maken, dit is natuurlijk een kwestie van wennen en wanneer je niet anders gewend bent of er echt aan gewend bent is het echt een zeer goede speler, leuke effectjes voor een redelijk lage prijs.

dan de denon 3500....

denon is in mijn mening een zeer goed merk, alleen hebben ze 1 ding niet helemaal begrepen (kom ik met meer spullen tegen waar denon op staat) en dat is dat ze niet super gebruiksvriendelijk zijn... je kunt er super veel dingen mee en heeft gigantisch leuke features. alleen je moet maar net weten hoe je dat eruit haalt, wanneer je het allemaal doorhebt zul je ook niet anders willen denk ik.

de denon s1000

leuke cd speler met veel opties, leuke opties zoals de effectjes enzo. in mijn mening stukken bruikbaarder dan de s3500. er was prima mee te draaien kan niet anders zeggen dan: waar voor z'n geld.

Comment

• Originally posted by J.S. Coolen
                            sorry is dat een lichttafel?
                            Ja klopt,

Hebben we het in een ander topic ook nog over gehad, maar die kan ik zo snel niet vinden.

Comment

• als het een lichttafel is, heb je dan goed gekeken naar de fadetime? want 10 seconde is erg lang

Comment

• Sorry, ik leg het een beetje verkeerd uit, het gaat er niet om dat je fade-time verkeerd ingesteld gaat, maar als ik een fixture direct aan wil sturen (bijvoorbeeld tijdens het proggen van scenes..) dan moet ik dat wieltje zo vaak ronddraaien dat het me 10 seconden kost om dat specifieke kanaal van helemaal dicht naar helemaal open te krijgen.. terwijl me dat met een fader een halve seconde kost bijvoorbeeld ;)

Het gaat hier dus om bedieningsgemak (of meer het gebrek hieraan)

Moet er wel bij zeggen dat ie verder heel overzichtelijk is.

Comment

Working...
                                X