Announcement

Collapse
No announcement yet.

Musik messe Frankfurt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Musik messe Frankfurt

Op zondag 7 en maandag 8 november 2004 vindt M.I.L.E. 2004 (Musical Instruments Live Event) plaats.

De entree is slechts €7,50
    De openingstijden zijn op zondag van 12.00 - 19.00 en op maandag van 11.00 - 18.00

MILE wordt hét evenement waar je als echte muziekmaker of muziekliefhebber bij moet zijn!
    Alle ingrediënten voor een heerlijk dagje tussen de muziekinstrumenten, apparatuur, muziekcomputers, cd´s en platen (en nog veel meer) zijn aanwezig: veel producten om te bekijken en uit te proberen, experts die voorlichting geven, demonstrateurs die 1 op 1 adviseren, topmuzikanten en producers die workshops, clinics en concerten verzorgen, bandoptredens, etc., etc..

WAAR VINDT M.I.L.E. 2004 PLAATS?

Als locatie is gekozen voor DE VECHTSEBANEN in UTRECHT. Centraal gelegen in Nederland, ideaal gesitueerd aan de noordelijke ringweg N230 en met ruime parkeergelegenheid in een eigen parkeergarage. Ook per openbaar vervoer gemakkelijk bereikbaar: vanaf Centraal Station Utrecht wordt je met de bus (lijn 6) direct voor de deur afgezet.

VOOR WIE IS M.I.L.E. 2004 BEDOELD?

Zakelijk gezien is M.I.L.E. 2004 een uitstekende mogelijkheid om alle muziekmakers (en muziekliefhebbers in het algemeen) de laatste ontwikkelingen uit de muziekindustrie te laten zien en muzikanten, producers/dj’s en technici te informeren over de nieuwste gear. Iedereen die producten of diensten levert in deze wereld heeft er wel wat te zoeken. Importeurs en/of fabrikanten van muziekinstrumenten, live-versterking, backline-apparatuur, opname-apparatuur, muziekcomputers en dj-gear, studio´s, opleidingen, vakbladen, licht- en geluidverhuur: Voeg hierbij bands, management- en boekingskantoren, juridische zaken, merchandising en info over het tourwezen in zijn algemeen en je hebt een aardig beeld van de opzet van de M.I.L.E. 2004.

SIDE-PROGRAMMA

M.I.L.E. 2004 bruist van de activiteit. Omdat niet iedere muziekliefhebber per definitie een instrument bespeelt, zal er ook veel aandacht worden besteed aan het side-programma, zodat iedereen aan zijn of haar trekken kan komen:
    Bij binnenkomst kom je in het MediaCafé. Hier kun je de vakpers ontmoeten, de mensen die jouw favoriete magazine trouw iedere keer weer voorzien van wetenswaardigheden en waardevolle informatie.
    Wat te denken van een Platen, CD & Download-beurs (alleen op zondag!) waar je bij handelaren en labels op zoek kunt gaan naar je favoriete muziek, zowel op vinyl als op cd en via betaalde downloads. Ook bands en artiesten met producties in eigen beheer en/of merchandise worden uitgenodigd hieraan deel te nemen.
    De liefhebbers van muzikaal vakmanschap komen aan hun trekken bij de Clinics, Concerten en Demonstraties van (nationale en internationale) topmuzikanten en dj´s in de diverse luisterkamers. Ook tref je een Akoestisch Podium aan waar je demo´s van muzikanten en instrumenten kunt zien onder het genot van een drankje. Op het podium in de evenementenhal spelen bands en kom je speciale thema’s tegen, zoals bv. Slagwerk 2004.

SPECIALE THEMA’S

Music Maker presenteert LUISTERPANEL voor muzikanten en bands. Neem je demo mee en laat de jury er hun oordeel over vellen. Wie durft de uitdaging aan…?
    Music Maker presenteert bovendien BEAT THE BAND!, een onvervalste bandcompetitie met een instant-jurybeoordeling. De vakjury zal bestaan uit 2 A & R managers en 2 personen uit de management- en boekingswereld. De vooraf geselecteerde bands spelen ieder 2 nummers en nemen na afloop plaats op de bank. Hier horen zij het oordeel van de jury aan… en iedereen mag het horen!
    Interface presenteert een MUSIC & COMPUTERS SHOW: hand-on-hand sessies, waarin de nieuwste opname- en instrumentsoftware wordt uitgelegd en waar je de software bovendien zelf kan uitproberen. Fabrikanten en importeurs komen met compacte computer- en randapparatuur-setups, waarmee ze hun producten
    demonstreren. Slagwerkkrant presenteert SLAGWERK 2004 – drumclinics & concerts.
    Daarnaast bestaat er de mogelijkheid dat ook standhouders bands en/of artiesten laten optreden.

Meer info op www.mile2004.nl

Is het dit jaar weer?? Want ik heb het gemist :(

Comment

Doe vooral geen moeite, er was nix aan. Dus áls het dit jaar is, hoef je er niet heen te gaan !

Wat mij betreft kan dit onderwerp ook op slot, en eventueel weggegooid worden in de prullenbak.

Comment

Musik messe Frankfurt

Beste forumleden, zoals al eerder aan de orde is gekomen is ook dit jaar weer in maart de grote Musik Messe in Frankfurt. Een enorme beurs met elk jaar ongeveer 10 tot 12 zalen vol met de nieuwste producten op dj, licht en geluid gebied. Alle grote merken zijn hier zeker vertegenwoordigt.

Ik zelf zal er woensdag zijn samen met een van onze medewerkers en thaan zal er zaterdag zijn. Ik ben benieuwd of een van jullie ook gaat?

Comment

De planning lach er wel om met een maat te gaan ik zal het binnenkort vragen ik hoop van wel want het schijnt er enorm groot en zeer informatief te zijn..

Wat zijn jullie ervaringen met de beurs?

Comment

Het is echt een aanrader, maar je moet er wel een volle dag of 2 dagen vooruit trekken. Op deze beurs worden zo ontzettend veel nieuwe producten getoond dat het zeker de moeite waard is. Verder kan je er veel contacten op doen om wellicht zaken mee te doen.

Comment

Ik ben er vrijdag te vinden..

Heb er zin in!! Deze keer gaat er een UDG trolley mee voor de folders, want daar tasjes scharrelen en met zere handen thuis komen is echt GEEN succes...

Kwam mischien ook door de brakke nacht van vorig jaar hahaha!

Comment

Ik kom ook even langslopen

Wij mogen eerder, wij gaan namelijk als leverancier. Volgens mij was het plan dat we dinsdag gingen rijden, dan in een hotel en dan woensdag de beurs verkennen.

Comment

Jasper, bel me even gaan we nog even wat leuke dingen bekijken. Ik ben er ook woensdag en wellicht ook nog een gedeelte van donderdag.

Comment

Kan helaas toch niet mee. 1 van onze betere klanten verwacht dat we deze week voor ze werken.

Comment

en hoe was de beurs?

Comment

was wel aardig. Niet WOW ofzo

Eigenlijk bijna niets nieuws, vooral kleine dingen. Zoals een wagentje waarmee je makkelijker trus kan koppelen e.d.

Comment

Ja was weer een gezellige leuke beurs, maar ik ben het met ferrox eens dat er weinig nieuws was. Persoonlijk ga ik dan voornalelijk ook om al mijn leveranciers weer eens een hand te schudden en natuurlijk de bonussen + kortingen vast te stellen voor het komende jaar. Verder uiteraard wel wat rond gekeken en nieuwe producten geprobeerd. Even wat kleine bijzonderen. Overigens hebben we onze hele trip op camera vastgelegd en deze special zal deze week geplaatst worden in dit topic.

- Reloop introduceert zijn RMX mixer serie in het zwart. Dus de RMX 20, 30 en 40 zullen binnen nu en afzienbare tijd ook in het zwart leverbaar zijn. De RMX 40 USB zal naast de populaire zwarte kleur ook in het wit leverbaar worden. Reloop gaat volledig over van zilver naar Zwart en Wit. Hou de reloop dj website in de gaten.

- Numark gaat eindelijk de D2 director uitleveren. De langverwachte harddisk player is vanaf begin deze week uit voorraad leverbaar. Na cortex en denon is de Numark HD player ook leverbaar. De d2 is absoluut zijn geld waard en is tevens aan te passen naar je eigen wensen wanneer je wat vaardig bent met programmeren. Verder wordt er een gratis usb toetsenbord bijgeleverd. Verder zal ook de IDJ 2 vanaf deze week uit voorraad leverbaar zijn. Dit als de opvolger de IDJ 1.

- Numark introduceert ook weer een aantal compleet nieuwe producten die in de nabij toekomst gereleased zullen worden. Namelijk de Total Control mixer voor tussen je twee ICDX cd spelers, de DJIO, de DMC2 en de nieuw Mixmeister software. Bekijk hier de nieuwe speeltjes van Numark.

- Behringer had al eerder bekend gemaakt dat er een hoop nieuwe producten zouden gaan komen. De belangrijkste veranderingen zijn de lancering van de BCD 3000. De all in one dj machine c.q. hardware controller welke zowel praat met je mac als pc. Vanaf halverwege april uit voorraad leverbaar bij ons. Verder natuurlijk de nieuwe digitale 12 inch dj mixerDDM4000 van Behringer. Volgens Behringer moet dit het vervolg zijn op de DJX 700, maar met een advies verkoop van € 329.00 vind ik het persoonlijk erg duur. Tot slot was al eerder bekend gemaakt dat Behringer een nieuwe luidspreker reeks op de markt zou brengen en dit zou dan de B1520 en B1220 DSP worden. Nu hebben ze ook de B312A en de B315A geintroduceerd. Zie voor meer informatie de behringer website

- Pioneer - niks nieuws

- UDG showt zijn nieuwe creator serie tassen en de nieuwe kleuren van de UDG trolley deluxe reeks. Ik moet zeggen de deluxe red trolleybag is een echte aanrader

Be continued

Comment

ik hou het mooi bij mijn blauwe trolley, moet niks hebben van die opvallende kleuren haha :)

Edit: enkele spelfouten in deze zin veranderd, let hier even op.
                            was het zo grof :oops:

Sorry dan :wink:

Comment

Wat een lelijke tas zeg :shock:

Comment

Working...
                              X