Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Je kunt de LED Punch toch op een afstandje monteren in je meubel (20/30 cm o.i.d.) waardoor de lichtbundel vergroot wordt? En d.m.v. eventueel melk-achtig plexiglas wordt het lichtbeeld nog beter verdeeld over de oppervlakte.
Als je in plaats van dat lichtorgel nu eens een flink gat in dat meubel zaagt en daarin een melkglazen plaat monteert van pak 'm beet 0,75 cm hoog, 1 meter breed. Dan heb je een mooi vlak dat je volledig kunt verlichten met één ADJ LED punch. Zeker als je die op een afstandje achter het melkglas monteert kun je dat mooi aanlichten en zo zal je meubel van kleur veranderen. De LED Punch is daarbij ook veruit de beste en felste oplossing.
Hierbij kun je kiezen voor een DMX-aansturing, of een muziekgestuurde modus. Maar het kan eigenlijk niet anders dat er ook een stand-alone modus op zit met voorgeprogrammeerde dingetjes.
Na het bekijken van de handleiding kan ik dat ook bevestigen, op blad 4 kun je dit lezen. Diverse instellingen mogelijk.
Op het moment dat je iets heeel eenvoudigs zoekt om wat dingetjes te kunnen besturen op locatie: ja.
Op het moment dat je hem kan opnemen in een bestaande DMX-kring waar je nog 6 kanalen over hebt en er een chase (of meerdere) voor kunt maken: In de DMX-kring opnemen. Hoe vet zou het bijvoorbeeld niet zijn als niet alleen je scanners maar ook je meubel aan het stroben zijn? ;) Of leuke kleurenchases maken die je combineert met je overige verlichting zodat je je meubel kunt opnemen in je lichtshow. Je hebt de mogelijkheden, met wat creativiteit kan je er echt iets leuks van maken!
Aangezien ik geen verlichting heb bij mijn set, en de eerste tijd nog niet mee bezig wil lijkt het mij verstandig om eerst iets eenvoudigs te zoeken.
Ik heb dan géén ervaring met DMX, dus lijkt mij het wel geschikt.
Maar nu zie ik dat je deze de hele tijd moet bedienen om er andere effecten van te krijgen, omdat hier geen voorgeprgameerde programma's in zitten enz?
Als ik dat ingesteld heb met die showtec lichtcontroller zou die niet een eigen programma laten draaien dat die automatisch verder gaat met het kleuren verwisselen etc.
Op het moment dat je de 'macro' van kanaal 6, dus de ingebouwde kleurenchase neemt, gaat hij automatisch een kleurenchase afspelen, waarbij hij dus wisselt van kleuren. Dit kan je dus instellen met de eenvoudige controller die je al eerder aanhaalde.
Comment