Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben mijn racks compleet aan het bekabelen..
    Tussenstand is 30 mtr.. :D

Heb helaas de tulp en USB chassidelen nog niet binnen..
    Verder wacht ik ook nog op de 4HE lade's die in mijn rack komen.

Comment

• Aardig bezig, ik geef je wel de tip om die 30 meter kabel te gaan labelen en per "categorie" een kabelbinder er rond. Mocht er wat wezen heb je snel de goede bos kabels.

Ik heb zelf in een soort gelijk rack de microfoonkabels bij elkaar gebonden en op de plug gemankeerd met 1 - 6 en sticker er rond met 1 - 6. Audio kabels bij elkaar gebonden en de monitor en master uitgangen.

Zeker wanneer je af en toe iets moet ompluggen, zeker in mijn geval dat ik niet altijd het zelfde rack verhuur is het handig dat je alles kunt terugvinden.

Comment

• Heb vandaag de PC aangesloten, en alles doet het perfect!

Foto
        Last edited by BCDrivein; Saturday-26-12-2009, 20:46.

Comment

• Je blijft het probleem maar voor je uitschuiven met die deksels. Zo kun je toch niet te werk gaan? En waarom maak je geen foto's van de voorkant, ben wel benieuwd.

Hoe heb jij je beeldscherm bevestigd?

Comment

• Originally posted by roderickk View Post
            Je blijft het probleem maar voor je uitschuiven met die deksels. Zo kun je toch niet te werk gaan?

Hoe heb jij je beeldscherm bevestigd?
            Hoe bedoel je met die deksels?

Het beeldscherm zit nu nog niet vast, daar zijn we nog iets voor aan het verzinnen.
            Tot die tijd doen we gewoon de kabels van het beeldscherm eruit, en nemen we die los mee.

Comment

• Wat denk je...

Je hebt nu een verrijdbare kar die niet afgeschermd kan worden. Een drive-in show vervoeren in dozen is nog beter voor je spullen.

Comment

• DJ Booth veranderen.

Ey,

Ik heb momenteel als DJ meubel een inklapbare tafel, met daarop een flightcase, en dat is afgeschermt door een deken.
                Ik wil iets nieuws doen met 2 led tubes. Ik heb wel een soort van idee.
                zie het plaatje hieronder

Ik wil aan de voorkant 2 led tubes monteren, en daar tussen met klittenband reclame bordjes vast maken. Ik heb alleen een vraag, heeft er iemand van jullie zo'n led tube? en geeft de tube genoeg licht of valt het mee?
                Last edited by Dj-scratch; Tuesday-26-01-2010, 12:27.

Comment

• Waarom vaste reclame? Dat is iets wat ik mij bij veel drive-in shows afvraag. Je klanten hebben hier misschien absoluut geen behoefte aan. Jij bent namelijk in dienst van hun. Zij zijn jouw klanten, en hun gasten zijn jouw klanten nog niet. Ik zou diverse flyers laten drukken en vooraf vragen aan je klanten of je deze mag verspreiden tegen een eventuele korting. Dat staat veel netter, is goedkoper en flyers kun je meenemen!

Comment

• Oke, daar heb je wel gelijk in. Maar zijn alleen led tubes dan mooi voor een meubel? zoals ik het wil gebruiken, of raad je het me af.

Comment

• Als ik een auto koop (drive-in huur) bij een willekeurige dealer die representatief moet zijn voor mijn bedrijf (opdrachtgever) en die gebruikt wordt om mee naar de klanten toe te gaan (gasten), prijkt toch het logo en type standaard op de auto.

Ik ben van mening dat je best een stukje reclame mag toepassen in de vorm van een naam, logo en website als herkenningsreferentie, maar laat dat dan niet schreeuwerig aanwezig zijn.

Ik zou diverse flyers laten drukken en vooraf vragen aan je klanten of je deze mag verspreiden tegen een eventuele korting. Dat staat veel netter, is goedkoper en flyers kun je meenemen!
                      Zet het af tegen de tijd en het aantal flyers dat je uitdeelt. Vaste reclame kun je voor een paar tientjes realiseren op een nette manier. De kosten voor nette flyers (denk hierbij ook aan de tijd die je er in steekt om het netjes te laten lijken) zullen na verloop van tijd die van vaste reclame overstijgen, zeker als je het dan ook netjes aanpakt en niet zomaar een paar A4tjes uitprint. :)

Comment

• Kan opzich een goed idee zijn, alleen vraag ik me af, waarom maak je dan geen heel nieuw meubel?
                        Want het lijkt me niet wat als je het bij een afgerokt doekje hangt/legt.

Comment

• Tja, als je het zo gaat bekijken word het wel erg duur. Ik heb waarschijnlijk een oplossing voor mijn movinghead en de led tubes.

Comment

• Connectoren voor een DJ Meubel

Hee,

Ik wil een DJ Meubel gaan maken, en die voorzien van connectoren.
                            1x powercon
                            2x xlr (voor speakers) (male of female)??
                            1x xlr (voor microfoon) (male of female)??
                            1x xlr (voor dmx verlichting)

Mijn mengpaneel is: Reloop Rmx-40 DSP.

Mijn vragen zijn:
                            Welke kan ik dan het beste kiezen, en wat is verstandig?
                            Welke 19 inch plaat heb ik nodig, en welke schroefjes om de connectoren vast te maken?

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten met een DJ Meubel te maken?

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                              Welke kan ik dan het beste kiezen, en wat is verstandig?
                              Waarvan?
                              Welke 19 inch plaat heb ik nodig, en welke schroefjes om de connectoren vast te maken?
                              Uit deze lijst, 1 HE connectorplaat met D-size gaten.
                              Voor je connectoren pak je D-sized connectoren, dus met een vierkant front met 2 gaten.

Voor de juiste afmetingen van de moertjes en boutjes ga je even naar de bouwmarkt om te passen. Liefst wel borgmoertjes gebruiken (dus dat ze niet losschieten). Poppen is ook nog een optie.

Verder bestaan er zo goed als geen 'algemene tips' voor een DJ-meubel. Je hebt alleen inzicht, twee (of meer) goeie handen en gereedschap nodig. Zonder dat je concreet bent met een ontwerp, schets of wat dan ook, kunnen we niets.

Comment

Working...
                              X