Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by rick1993 View Post
    Ja dat kan gewoon. Verder zou ik wel proberen 2 switchers te gebruiken: 1 voor licht en 1 voor geluid. Deze kun je dan op 2 groepen aansluiten en in geval van nood kan het altijd misschien nog op 1 groep.

Hihi, al me licht gaat via dmx (A) Oke, bedankt voor de reactie. Ik ga alleen mijn mushroom op 1 switcher aansluiten.

@ Bram,

Oke, ik ga het voortaan dan zo doen.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
      Ik ga alleen mijn mushroom op 1 switcher aansluiten.
      Misschien een multidom/switchpack kopen, en dan kun je alles via dmx besturen.
      Klikje

Zo doe ik het ook met mijn mushroom en kleine laser.

Comment

• Originally posted by Beckers Entertainment View Post
        Mijn tips heb je al gekregen eigenlijk.
        Toch nog maar een keer hier.

Bouw een kistje van bijv. 3x 19". In het midden mooi je apparatuur verwerken, links en rechts met bijv. blindplaten eventueel een plek maken waar je CD's kunt leggen. Dan heb je ruimte over voor andere 19" apparatuur.
        Vervolgens kun je in de achterkant-racks mooi enkele lade's met kabels, microfoons, enz enz maken en je versterker inbouwen.

Voordelen van 19":
        Veel apparatuur is 19" te krijgen of te maken
        De kist word toch wat makkelijker verkoopbaar als een maatwerk oplossing
        Het materiaal is allemaal standaard te krijgen, geen hoop zaag werk
        Als je een beetje handig bent is het misschien ook nog goedkoper als een ander meubel.

Wielen eronder en je hebt een universeel meubeltje waar je alle kanten mee op kunt.

Over de TV's vervoeren in het meubel..
        Ik zou het niet doen. Er zijn gegarandeerd ook feesten waar geen plek/budget is voor een truss met een hoop licht en TV's. Gewoon een andere case kopen/bouwen waar je dit spul in kunt stoppen.
        Opzich is inderdaad het voordeel dat het meubel lekker klein is, Misschien moet ik er over na denken om het allemaal beetje flightcase achtig te maken..
        iets om over na te denken!

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
          Hihi, al me licht gaat via dmx (A) Oke, bedankt voor de reactie. Ik ga alleen mijn mushroom op 1 switcher aansluiten.
          Voor de toekomst :cool:. Anders moet je je hele meubel weer gaan verbouwen omdat je meer stroom verbruikt.

Originally posted by BCDrivein View Post
          Misschien een multidom/switchpack kopen, en dan kun je alles via dmx besturen.

Zo doe ik het ook met mijn mushroom en kleine laser.
          Als je toch maar 1 mushroom er op aan wilt sluiten kun je beter zo'n ding kopen. Die kun je beter wegwerken in je truss.

Comment

• Originally posted by dj-drace View Post
            Nu ga ik ook beginnen met vragen over mijn meubel,
            Dit heb ik getekend:

De gekleurde balken worden LED-Balken ( idee dat Rick heeft:$ heb overlegt met hem ) Zijn er tips voor?
            Positionering van de lade in het middenste deel is niet zo logisch. Er gaan een hoop kabels voor zitten, waardoor je dus niet zo makkelijk bij je lade kunt.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
              Voor de toekomst :cool:. Anders moet je je hele meubel weer gaan verbouwen omdat je meer stroom verbruikt.

Als je toch maar 1 mushroom er op aan wilt sluiten kun je beter zo'n ding kopen. Die kun je beter wegwerken in je truss.
              Klopt, maar ik heb liever er één van 4 stopcontacten dan 1 voor bijna het zelfde geld.
              Nu heb ik ook een kleine laser die niet DMX is, dus erg handig.

Comment

• Mee eens, ik heb zelf ook een multidim. Maar als ik een truss zou hebben zou ik hem daar nooit inhangen ivm met de grootte en de kleur.

Ik gebruik hem niet voor iets in het bijzonder. Het is bij mij meer zo dat er wat op aangesloten kan worden als dat nodig is. En met kerst de kerstlampjes ;).

Comment

• Als er weer genoeg geld is komt er vast wel één!

Comment

• Hier een plaatje van mijn ontwerp. Het is niet het aller mooiste ontwerp, maar zodat jullie een idee krijgen wat de bedoeling is. Onder het meubel komen nog wielen..

Comment

• Wat als je nou een extra dmx controller gaat aanschaffen of grotere?

Comment

• Dan past hij in het gedeelte waar nu de cd´s kunnen liggen, daar zit een 19 inch rackprofiel. dat is zo aan te passen.

Comment

• En als het nou om zoiets gaat?

Comment

• Eigenlijk wil je dus dit link alleen dan ga je zelf iets in elkaar fabriceren dat niet toekomst gericht is.

Comment

• Dat wil ik hem dus ook de hele tijd duidelijk maken..

Comment

• Mooi, nog iemand die het met mij eens is..
                                Een "standaard" case zul je altijd kunnen gebruiken.
                                Een trap oplopen met zo'n case gaat idd niet lukken, maar met jou ontworpen meubel ook niet.

Comment

Working...
                                X