Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• We hebben alle apparatuur ingebouwd in de case. Hier een aantal fototjes hoe het eruit gaat zien: klik.

Aan de achterkant willen we nog connectoren maken. En aan de voorkant, het ventilatie roostertje komt later hopelijk een draadloze microfoon in.
    Deze flightcase komt dwars naast mijn DJ Booth. Ik vind dit erg handig werken, en het neemt een stuk minder ruimte als de vorige in beslag. Hebben jullie nog tips?

Comment

• Ja tip1: Tape je gaten niet dicht maar koop afdek plaatjes
      tip2: Ik vind de stopcontacten aan de achterkant niet zo mooi. Ik heb alles zo een de voorkant gezet dat mensen alleen tegen je zwarte kant van je fligtcase kijken en niet tegen kabels.

Comment

• Er bestaan geen afdekplaten voor die WCD shuko panelen. In loop der tijd komen hier stopcontacten in.

Ik heb speciaal gekozen voor de stopcontacten achter. Zodat er minder kabels aan de voorkant komen. Er komen later ook nog meer connectoren achter.

Comment

• Ze bestaan wel volledig hoor, zelfs in het blauw.

Comment

• Nou, eigenlijk bedoelen we afdekpanelen, en geen chassidelen. Maar over een tijdje, wordt het tape veranderd door chassisdelen.

Comment

• 1. Ik vind zelf erg irritant dat je het recht hebt staan, en niet schuin, dat je er beter bij kan.
              Maar dat is mijn mening, jij moet het zo doen, dat jij het het beste mee kunt!
              2. Ik zou de microfoon niet boven doen, want wanneer dit een draadloze microfoon zit er meestal aan de voorkant de antenne, en staat hij steeds voor je neus.

Voor de rest ziet het er prima uit! ;)
              Last edited by BCDrivein; Wednesday-14-07-2010, 19:11.

Comment

• Originally posted by BCDrivein View Post
                2. Ik zou de microfoon niet boven doen, want wanneer dit een draadloze microfoon zit er meestal aan de voorkant de antenne, en staat hij steeds voor je neus.

Voor de rest ziet het er prima uit! ;)
                Waar kan ik de microfoon dan wel plaatsen? In het midden?

Thanks.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                  Waar kan ik de microfoon dan wel plaatsen? In het midden?

Thanks.
                  Je blijft denk ik overal in die case last hebben van die antenne als die er is.

Comment

• Nou, ik heb hier een oplossing voor gekregen..

De zender op een inlay zeggen, en de antennes gewoon naar achter richten. En de achterkant van de case, kan dan niet helemaal dicht, door de inlay, maar dat maakt niet echt uit.

Comment

• Ik wil wat doen aan me meubel en wil iets met LED gaan doen.

Hebben jullie een paar tips voor mij hoe ik dit het best kan aanpakken?

Foto Meubel

Comment

• Melk(plexi)glas, LED bar er achter, klaar. ;)
                        Overigens zou ik wel een wat breder meubel pakken (al dan niet je huidige plus uitklapbare panelen), dat geeft wat meer body en uitstraling aan je show.

Comment

• Weet niet wat voor functie die flap heeft aan de bovenkant voor... maar die zou ik lager maken/weghalen dan word het minder vierkant en zien mensen wat je doet.. Anders verschuil je je een beetje erachter das zonder... een DJ mag best gezien worden vandaag de dag.

verder:

- Zwart maken of misschien RVS platen erop.

Wit plexiglas (evt. met logo erop geplakt) met led balk erachter kan... maar het lijkt wel alsof iedereen dat tegenwoordig doet.

Afwerken met aluminium strips aan de zijkanten kan mooi zijn.

Flatscreen erop hangen aan de voorkant is ook leuk... maar niet realistisch denk ik :)
                          vol hangen met ledscreens dus ook niet denk ik :)

Wat led tubes erop hangen (horizontaal, vertikaal, rondom, boven, onder, midden, diagonaal, helemaal vol, of.....)

Lichte kleur maken... logo er mooi centraal op (beetje moderner gemaakt wellicht...) en dan met lichtslang verborgen achter strips (dus weggewerkt zodat je t niet ziet) op laten lichten

Zoiets is ook gaaf: http://www.hierwasik.nl/strand.jpg en dan ipv redbull je eigen logo

- ga voor anders... Hoogglans rood met wit logo... valt zeker op!

- Rond de hoeken boven af, dat geeft ook een leuk plaatje (geen vierkant geval meer)

je kan hem "themen"
                          - tikibar
                          - discobar
                          - Kermis style (lees paintbrush)
                          - bruin cafe
                          - etc.

Als er nog wat binnen schiet in mijn chaotische brein laat ik t nog wel ff weten.

Hier kan je ook nog even kijken: http://www.google.nl/images?q=theme%...N&hl=nl&tab=wi

Comment

• Bij onze DJ booth, willen we een opstaande rand maken. Foto naar de DJ booth: klik

Linkje naar ons idee: klik

Wij willen aan de voorkant onze letters plakken, op plexiglas, en daar achter LED strips (van de ikea), of een LED tube (american DJ).

Is dit mogelijk? En hoe kunnen we het zo maken, dat het hout in de gleuf van de flightcase valt?

Comment

• Dan heb je nog steeds maar een klein lipje hout op een flightcase.. Hoe ga je je deksel dan dichtkrijgen? Of hoe ga je het fatsoenlijk vervoeren?

Je kunt dan beter twee haken aan de binnenkanten van het deksel van je case maken waarmee je je deksel aan de voorkant kunt hangen. Evt. nog iets met LED en plexiglas doen in dat deksel en klaar. Moet je uiteraard wel opletten dat je het niet te diep maakt omdat anders je deksel niet dichtkan.

Comment

• ik denk dat een losse constructie die erop komt nadat je deksel eraf is beter is. Dit kan je dan grote maken waardoor je er meer aan hebt. Bovendien kan je gebruik maken van de bestaande vlindersluitingen op je case om het vast te zetten.

Ik heb even een idee snel uitgetekend zie link.

http://www.clownzassie.nl/ClownZassi...flightcase.jpg

de gestippelde lijn is een scharnier, je vouwt dan de flappen naar binnen waardoor het geen (overdreven) lompe constructie is bij vervoer. Tevens zit je LED BAR dan beschermt... op de onderkant na.

De rand aan de voorkant heb ik expres schuin gehouden, zo kunnen er geen glazen op gezet worden

Nadeel: meer werk, en meer materiaal mee te nemen. en het maken luistert nauw ivm de vlindersluitingen

Uiteraard zou ik het bouwen van flightcase profielen en materialen.. dan sluit het beter aan en word het een geheel.
                                Last edited by zassie; Tuesday-20-07-2010, 21:20. Reason: was eigenlijk nog niet klaar met posten...

Comment

Working...
                                X