Website zal ik dan weer wel doen, er zijn toch mensen die niet gauw een kaartje komen halen op de een of andere manier.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DJ Meubel mogelijkheden
Collapse
X
-
Mijn drive in show naam wordt J&K Licht en Geluid. Dus dat komt er zowieso op. Ik moet zelf even bedenken of echt het tel nummer erop komt, en de website. Ik wil zelf ook iets doen met LED verlichting in de schermen. Hier de foto's, die ik net gemaakt heb:
Zijkant: Klik
Voorkant 1: Klik
Voorkant 2: Klik
We moeten 2 zijkant nog aan elkaar maken, en we willen nog 1 middenplaat maken, die we bij grotere feestjes in het midden monteren.Last edited by Dj-scratch; Thursday-22-07-2010, 12:02.
Comment
-
jammer van die voorplaat dat ie in twee delen is anders had je daar groot je logo op kunnen zetten
en ook nog eens ongelijke delen (althans zo lijkt het op de foto).... dat oogt voor mij niet lekker... alsof het scheef is....
om toch positief af te sluiten: wel een net omhulsel van je tafel, en zo heb je direct je rand ie je wilde. Wat licht betreft zou je een paar kleine parretjes (36 of zo) langs de boven en/of zijkant kunnen hangen en richten op de voorkant van je panelen... al dan niet chasen.. krijg je wat kleur op je meubel.
Comment
-
@ Djdave
in 90% van de gevallen is de URL de naam met .nl erachter...
veel mensen weten dat en anders heb je google.
Veel op je case stickeren (logo, naam, url, telefoonnummer) maakt het onnodig druk... en minder mooi.. less = more :)
Daarbij komt dat als je (in de toekomst) via bureaus e.d. wilt werken geen (duidelijke) reclame vaak een vereiste is, anders word je gewoon niet ingehuurd. Je naam en/of logo worden vaak nog getolereerd... een URL niet. ook iets om over na te denken...
Je kan natuurlijk altijd zorgen dat je kaartjes op tafel/bij ingang/uitgang/op andere plekken liggen bij klussen waar dit kan (dus directe boekingen, niet via via).Last edited by zassie; Thursday-22-07-2010, 11:51.
Comment
-
Je let wel heel goed op de foto's. Het zijn inderdaad 2 verschillende maten. Ik heb hier 2 grote, dus de kleine komt bij grotere feesten in het midden. Ik wil proberen vanmiddag de grote panelen van een ''zeideurtje'' te voor zien. En het kleinere paneel van schanieren, zodat het af en toe in het midden geschroeft kan worden.
Over de led, ik zal het een keertje erover hebben, hoe we het kunnen oplossen. We hebben hier 2 zwarte platen (zeikant meubel) die over zijn. Misschien kunnen we iets knutselen, van een lampenkap, die over de zeikant geschoven kan worden ofzo. Ik zal het wel eens bekijken hoe we het kunnen oplossen.
Comment
-
Ik heb toestraks even de foto's kleiner gemaakt, en online gezet. Ik ben zelf erg blij met het meubel, en ik vind het een hele vooruit gang. Ik ben erg benieuwd welke DJ naam eruit eindelijk op komt, want daar zijn we nog niet helemaal uit. De schotjes staan vast met grote schanieren. De pinnen kan je er gewoon uit halen zodat het een klein pakketje wordt.
Ik dacht zelf aan de bovenkant van het meubel, 2 LED Tubes die richten naar beneden? Heeft iemand daar nog ideeën voor?
Linkje naar het album: klik
Comment
-
Staat je case nog wel op een apart statief?
Misschien is het mogelijk om een paar afneembare dwarsbalken te maken (van een lichte metaalsoort o.i.d.), waar je je case op kunt plaatsen. Dan wordt het schot ook gelijk een stuk steviger en hoef je dat keyboardstatief ook niet meer mee te nemen.
Misschien kun je kijken naar een paar American DJ Profile Panel RGB panelen. Als je dit een beetje creatief programmeert kan je er zeer leuke scrollende effecten uit halen, zeker als je er vier in een matrix gebruikt. Frost filtertje er voor en het is een perfect aanzichts-effect dat ook nog vrij goed meekomt met je basisverlichting. Ook kan je hem gebruiken als stroboscoop, lijkt mij een geweldig effect om willekeurig een paar vlakken wit te laten flitsen en dat in een chase te zetten.
Comment
-
Het zijn hele mooie LED panelen. Alleen er zit d'r maar eentje in.. We willen eigenlijk niet zo veel geld aan het meubel uitgeven, en het moet zo simpel mogelijk.
Ik zal wel eens kijken, wat voor systeem we kunnen bedenken. Maar in ieder geval, af en toe komt er achter de DJ set ook een doubledoor flightcase met allerlei lichtsturingen. Dus we gaan er even over na denken.
Comment
-
Je set ziet er netjes uit, er is echt verbetering te zien! Alleen vind ik zelf de laptop er nog een beetje raar bovenuit steken.
Hoe ga je dat doen met de lichtsturingcase? Kun je het meubel nog verbreden?
Ik moet zeggen dat ik die ADJ profile panels echt niet duur vind hoor, 1 led tubes (DMX) is bijna even duur dan zo'n dingetje.
@Rick: Frost filtertje lijkt mij niet zo makkelijk te plaatsen voor zo'n ADJ profile panel..
Comment
-
Met een beetje creativiteit zou dat wel moeten kunnen, je snijdt de filter iets groter uit dan de binnenzijde van het paneel is en met een beetje geduld steek je de hoeken van het filter in de hoeken van het paneel en laat je het geheel er in schuiven. Wellicht een paar druppeltjes superlijm of iets anders zodat hij blijft zitten en klaar is kees.
Comment
-
Ja, we hebben 1 meubel stuk, dat precies in het midden past, zodat de lichtcase ertussen kan (1cm over).
We zullen we eens kijken voor een LED paneel of wat dan ook. Eerst gaan we verder kijken voor een logo, website. Daarna komt het meubel weer aan de beurt ;').
P.s Gisteren hebben we alles gepast in de auto, en echt, alles past precies.. Er kan niets meer bij :$
Comment
Comment