Ziet er strak uit hoor. Allen zou ik de schanieren vervangen voor piano schanieren dat zijn schanieren die over de hele hoogte van de plaat lopen. Dan gaat het niet los met vervoeren.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DJ Meubel mogelijkheden
Collapse
X
-
-
Nieuw DJ Meubel
Hallo iedereen!
Deze week ga ik een nieuw DJ meubel bouwen,
Ik heb op Google Sketchup een tekening gemaakt.
Dit is het resultaat:
Afbeelding
Het logo van Hyperdisco word van plexiglas. Daar achter komt o.a 1 of 2 led lampen om deze te verlichten, een soort stroboscoop/lichtslang om het logo te laten knipperen, en waar Drive-In show staat zorg ik dat dat altijd verlicht is.
De blauwe balken worden Led-barren van 1 meter.
Ik hoor graag je mening, en eventuele verbeteringen.
In dit topic zal ik de bouw van het meubel bijhouden, o.a met foto's.
Let op: Verhoudingen kloppen niet meer. Het middelste deel is getekent op 120 cm. deze is uiteindelijk 100 cm geworden, en de zeikanten iets breder.
Comment
-
Afbeelding veranderd naar link. Mijn laptopschermpje heeft nog geen resolutie van 10.000x7.000 pixels. ;)
De LED-barren, ik loop er niet zo warm voor. Neem liever iets origineels, doe iets aparts wat nog niet iedereen heeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verder ziet het geheel er netjes uit.
Wat ga je overigens monteren in die extra zijpanelen? Of is dat puur een meubelverbreding?
Comment
-
even een vraag tussendoor.
Waar ga je het meubel voor gebruiken?
Komt het op een vaste plek te staan en voor de rest gebeurt er niks mee?
Of moet het mee op locatie?
Dan zou ik goed nadenken over hoe je het meubel wilt bouwen. hoe groter en lomper hoe moeilijker het is mee te nemen.
Mijn tafel kan ik in 2 delen splitsen en heb dan geen last meer van lompe tafels maar kan hem in mijn eentje meenemen.
Comment
-
@rick zou fijn zijn als je voortaan pb stuurt dat t topic is verplaatst;)
Verder het is een Drive-in show meubel. De zeikanten word 1 kant voor het licht, andere kant voor laptop/cdmap e.d.
Over die pixelpanelen zal ik eens kijken, Heb wel nagedacht om pixelpanelen in het midden te doen, maar dat werd te duur. zal eens kijken.
edit: Buiten de prijs om lijkt het me niet zo mooi, dan zou je heel dat zeistuk moeten doen, maar dan zit je al op een 1200 euro.
Over het meenemen van het meubel is over nagedacht. Zoiezo zoals op de foto te zien zijn de zijdelen apart. Met het vervoer is het ook geen probleem. Ik heb zoiezo een aanhanger van 307 cm bij 158cm ter beschikking, en desnoods een meubel bak Like this.Last edited by dj-drace; Monday-24-01-2011, 21:15.
Comment
-
Originally posted by dj-drace View PostHallo iedereen!
Deze week ga ik een nieuw DJ meubel bouwen,
Ik heb op Google Sketchup een tekening gemaakt.
Dit is het resultaat:
Afbeelding
Het logo van Hyperdisco word van plexiglas. Daar achter komt o.a 1 of 2 led lampen om deze te verlichten, een soort stroboscoop/lichtslang om het logo te laten knipperen, en waar Drive-In show staat zorg ik dat dat altijd verlicht is.
De blauwe balken worden Led-barren van 1 meter.
Ik hoor graag je mening, en eventuele verbeteringen.
In dit topic zal ik de bouw van het meubel bijhouden, o.a met foto's.
Let op: Verhoudingen kloppen niet meer. Het middelste deel is getekent op 120 cm. deze is uiteindelijk 100 cm geworden, en de zeikanten iets breder.Last edited by rintie; Monday-24-01-2011, 21:17.
Comment
-
Originally posted by rintie View PostDe HD kan je uit (laten) zagen. Vervolgens plexiglas er achter, en een DMX LED-tube er achter? Dan kan je het van kleur veranderen. Vervolgens Hyperdisco ook (laten) uitzagen, en daar gewoon wit licht achter? Het is even werk, maar het eindresultaat mag er zijn. Ik heb dit meerdere malen gezien, dit zag er vrij professioneel uit.
Het was inderdaad wat ik bedoelde met die led parren eventueel.
maar om dat even duidelijk te maken hoe ik er nu over denk:
Logo ( HD ) uitzagen, plexiglas er achter en dan inderdaad een ledtube erachter,
Hyperdisco en Drive-in show gewoon een aparte bak waar dan gewoon wit licht uit komt ( niet al te sterk )
Ik zat ook te denken om bij de letters HD er ook aan de binnenkant deze er omheen te doen. Krijg je ook een leuk effect door :)
Het uitzagen van de letters is secuur werk, en zal er goed uit moeten zien. Heb daarom waarschijnlijk iemand die op het bedrijf waar hij werkt dit met een machine kan doen.
Comment
Comment