Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by dj-drace View Post
    Ik zat ook te denken om bij de letters HD er ook aan de binnenkant deze er omheen te doen. Krijg je ook een leuk effect door :D
    Zolang het niet zichtbaar is is het altijd leuk.

Oh en het hoeft niet persé in een aparte bak, als er maar een schotje tussen zit. Maar vergeet één ding niet. Je bent een drive in, het totaal moet makkelijk te vervoeren en op te bouwen zijn. Niet dat je ter plekke staat en vervolgens 3 uur neemt voor het in elkaar draaien van je meubel.

Comment

• Vraagje, hoeveel ruimte in de diepte heb ik ongeveer nodig om het logo goed uit te kunnen lichten vanaf de binnen kant?

en inderdaad, je moet niet telang bezig zijn met je meubel. Daarom wil ik ook aansluitingen maken van de een naar het andere meubel. dat je hoogstens 5 minuten bezig bent met je meubel goedzetten/aansluiten. Ik wil dan ook zorgen dat ik aan de binnenkant van het meubel niks hoef te doen, dat je alles vanuit de voorkant in kunt pluggen.

Comment

• Wordt het niet met die strobe dingen veel flits bam boem? Mij lijkt dat te veel van het goede. Ik zou gewoon zorgen dat ze letters goed verlicht zijn, eventueel met parren etc. via DMX.

Sowieso, moet je goed denken over de indeling. Die 2 zijkanten lijken me alleen maar onhandig?? Je moet ook goed nadenken, dat je in sommige huizen geen grote bochten kan maken, waardoor je meubel niet naar binnen kan.. Zou lullig zijn.

Comment

Vraagje, hoeveel ruimte in de diepte heb ik ongeveer nodig om het logo goed uit te kunnen lichten vanaf de binnen kant?

en inderdaad, je moet niet telang bezig zijn met je meubel. Daarom wil ik ook aansluitingen maken van de een naar het andere meubel. dat je hoogstens 5 minuten bezig bent met je meubel goedzetten/aansluiten. Ik wil dan ook zorgen dat ik aan de binnenkant van het meubel niks hoef te doen, dat je alles vanuit de voorkant in kunt pluggen.
          Ik heb zelf voor mijn meubel een ADJ LED Tube van 30 euro open gezaagd en de strip er uit gehaald. Hij zit ongeveer op zo'n 15 á 20 meter afstand van de rest. Dit omdat de leds het licht goed verspreiden.

Comment

• Centimeter neem ik aan :P anders heb jij een heel diep meubel, haha. Maar waarom opengezaagd?

Comment

• er zit een difuus plastic voor en dat neemt wat lichtsterkte weg...
              ook is hij dan compacter

Comment

Centimeter neem ik aan :P anders heb jij een heel diep meubel, haha. Maar waarom opengezaagd?
                Haha, sorry. Omdat de buis het licht heel veel tegenhoud waardoor de spreiding bagger was. Als je het open zaagt is het licht veel vrijer, en kan het alle kanten op en verdeeld daardoor beter. Vergeet niet dat je garantie dan wel weg is, al mag dat nog wel eens misgaan voor 30 euro.

Comment

• Klopt. Ik zou over dat zagen meer informatie ontvangen als je dat zou willen schrijven?
                  Je haalt de behuizing weg, of hoe moet ik dit zien?

Comment

• dremel to the rescue!!

Comment

• Dat wil zeggen?

Comment

• dat je met de dremel de behuizing van de tube kan open snijden en verwijderen

Comment

• Ooh, zo. Okedan.
                          Zal daarlijk eens een lijstje maken wat het geheel gaat kosten.
                          Ik heb inmiddels nog hier en daar wat getekent in google sketchup. Als dat af is komt dit weer in dit topic er bij:)

Comment

• Inmiddels 1 deel bijna af. Moet alleen nog geschuurd worden, eventuele gaten geplamuurd worden en geschilderd worden, en uiteraard de leds ingebouwd worden.

foto 1
                            foto 2

De goede wielen worden er trouwens nog onder gezet, dit is gewoon een hondje.

Comment

• dj-meubel

hee!
                              ik ben dit weekend begonnen met bouw van een meubel voor mijn set:
                              hij is 150 breed
                              105 hoog
                              er is een inval van 15 cm en de tafel zit dus op 90 cm

het enige waar ik nog mee zit is dit:
                              mijn plan was om hem zwart te schilderen(hij is van hou) maar hier zat ik overte twijfelen omdat ik het een beetje saai vond. nu kwam ik op internet dit tegen, en het leek me wel wat:
                              KLIK
                              wat is jullie mening??

Comment

• leuk maar één vraag is het meubel om mee te nemen?
                                Wanneer dit het geval is zou ik geen behang nemen want dit is simpelweg te gevoelig.

Wat ik heb gedaan is met hamerslag verf mijn meubel geverfd.
                                Gewoon zwart dan, dit geeft een leuk effect aan je verf.
                                Hierna heb ik met traanplaat sticker mijn drive in naam uitgesneden en die voorop geplakt, zo is hij niet te zwart. Maar als het voor thuis is is het een leuke optie inderdaad.

Comment

Working...
                                X