Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Je moet dan wat jij zelf het mooiste vind. Ik zelf vind het niet super en zal ik voor wat anders gaan.

We hebben trouwens al een algemeen topic over DJ meubelen. Misschien kun je beter daar doorgaan? en eventueel op nieuwe ideeën komen!

Succes!

Comment

• jaa hij moet inderdaad vervoert worden, en ik zat ook al met het feit dat het dan misschien snel kapot gaat. wat geeft hamerverf voor effect dan?

Comment

• zie hier een afbeelding
        http://www.google.nl/images?hl=nl&q=...w=1600&bih=775
        4de plaatje bovenaan.

Comment

• Link werkt niet!

Comment

• hmm dan kan ik het niet laten zien.
            Moet je gewoon even naar de gamma gaan.
            Daar kun je het zo op het dekseltje zien.

Comment

• Berichten uit losstaand topic naar hier geïmporteerd.

Comment

• Originally posted by matzzz95 View Post
                hee!
                en het leek me wel wat:
                KLIK
                wat is jullie mening??
                Als het echt behang is, krijg je daar binnen de kortste keren spijt van;
                - zeer gevoelig voor schade
                - gevoelig voor vocht (temperatuurwisseling binnen/buiten, mogelijke condensvorming)
                - bezopen kerel met zijn biertje, oeps, alles er onder
                - gevoelig voor warmtewisseling, kan wat kromtrekken na verloop van tijd
                - lastig om netjes af te werken bij de randjes

Comment

• DJ Meubel

Ik ben zelf van plan om een DJ meubel te gaan maken. De komende tijd laat ik jullie zien hoe het tekenen doorgaat. Ik teken mijn DJ meubel met Google Sketchup. Verbeteringen zijn altijd welkom;)
                  Eerste foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=L6PEFFLU
                  Last edited by BDB lasershows; Thursday-05-05-2011, 09:56.

Comment

• Na lang overleg zijn we aan het kijken voor een soort ''truss dj meubel''. Deze zal mijn oude meubel gaan vervangen. Het is de bedoeling dat de lengte van het meubel maximaal 2 meter is.

Ik dacht zelf aan het volgende:
                    2x 71 CM
                    2x 90 graden hoek down
                    1x 1 meter

Hier tussen in zou ik dan een banner willen laten maken en in loop der tijd 2 / 3 LED tubes erbij te kopen. Het is de bedoeling dat de apparatuur erachter komt te staan op de Quicklock tafel en een keyboard statief. (CD spelers, mengpaneel & licht controllers)

Mijn vraag is, blijft dit redelijk staan? Of moet ik er een flightcase met een redelijk gewicht erachter zetten, en hem daar aan vast maken? Ik heb gehoord dat die kleine base plates niet echt helpen voor de stevigheid. En de grotere base plates zijn niet zo 1,2,3 te vinden bij een webshop en om zelf te gaan knutselen met hout zie ik ook niet echt zitten.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                      Na lang overleg zijn we aan het kijken voor een soort ''truss dj meubel''. Deze zal mijn oude meubel gaan vervangen. Het is de bedoeling dat de lengte van het meubel maximaal 2 meter is.

Mijn vraag is, blijft dit redelijk staan? Of moet ik er een flightcase met een redelijk gewicht erachter zetten, en hem daar aan vast maken? Ik heb gehoord dat die kleine base plates niet echt helpen voor de stevigheid. En de grotere base plates zijn niet zo 1,2,3 te vinden bij een webshop en om zelf te gaan knutselen met hout zie ik ook niet echt zitten.

Alvast bedankt voor het meedenken.
                      Als bax ze niet levert. Ga naar de lokale constructie / metaal boer vertel je probleem en vraag of hij ze van koker groter en steviger kan maken. Bestel 3 extra truss eitjes doorde midden zagen erop laten bouten en tadaa 2 extra grote kustom baseplate's. Wij kunnen zelf lassen en staal snijden enz. dus wij hebben ze zelf gemaakt. Kun je dit niet zul je het dus moeten uitbesteden.

Verder waarom er iets achter zetten:???:. Maak er van traanplaat een mooie werkbank op waar je de mixer en je cd speler controller en laptop op kunt leggen. Wil je dit niet telkens opnieuw heoven doen dan een flightcasje waar alles in zit. Geef je de traanplaat een mooie opstaande rand dan zie je de flightcase van de voorkant niet eens op je truss liggen. Dan hoef je alleen te zorgen dat de traanplaat simpel vast gezet kan worden op de truss en klaar ben je.

Kom je op je lokatie. Truss in elkaar tikken baseplate's eronder. Je traanplaat erop flightcase erop en kap er af en klaar draaien maar. Eventueel de powercon en xlr out op je flightcase zetten hoef je er neit eens meer achterin te zijn.

Dit is wat ik zou doen. De truss aankleden kan dan altijd nog naar eigen smaak.

Comment

• We hebben dit weekend een besluit genomen.

2x 50 CM truss
                        1x 100 CM truss
                        2x 90 graden hoek DOWN

Ook heb ik er 2 baseplates bij besteld van 60x60.

Ik hoop dit allemaal binnen 2 weken hier te hebben staan en het te gaan gebruiken. Verder ga ik eerst kijken hoe dit bevalt (met de flightcases). Indien dit zoiets is van mwa, dan ga ik kijken voor een aluminium of een traanplaat achtig schuinwerkblad.

Zodra het binnen is, post ik wel een foto met hoe het eruit ziet.

Comment

• Dj meubel bouwen

Hallo forumleden,
                          Ik wil graag een DJ meubel bouwen om daar mijn apparatuur op kwijt te kunnen. Misschien zeg je: Waarom bouwen? Nou, omdat dat 1, goedkoper is en 2, geeft het zelf maken of bouwen van iets meer voldoening dan het te kopen. Nu heb ik wel op papier tekeningen gemaakt, en ik wil jullie wat ontwerpen laten zien, maar ik heb geen geschikt programma om dat op de computer na te maken. Ik heb een programma nodig waarmee ik gewoon wat rechte lijnen kan maken en ook rechte hoeken. Dit kan voor zover ik weet niet met paint. Heeft iemand tips?
                          Maar om je een idee te geven, ik wil 2 poten maken, 1 aan elke kant. Het wordt een rechthoekig blad, opgedeeld in 2 delen. Het ene deel meer aan de kant van het publiek, het andere deel aan de kant van de DJ. Het ene deel is voor een laptop (15,6 inch) (en boxen, als ik ze een keer ga kopen , KRK formaat), en het andere deel voor een MIDI controller, met ruimte voor uitbreiding naar een setje van CD-spelers en een mixer, die ook MIDI ondersteuning hebben. Aan de kant van het publiek komt er (rechtop) een soort plaat, vastgemaakt een de zijnkant, om ervoor te zorgen dat niet zomaar iedereen aan de knoppen gaat zitten. Deze plaat loopt (tot 5 cm ofzo boven de grond) door tot de grond, zodat ik er er bijv. iets op kan schilderen en het staat netter. Op het blad komt, in de buurt van de plaat die rechtop staat een gat om de snoeren kwijt te kunnen. Het geheel moet alleen wel een beetje vervoerbaar zijn, omdat ik het ook op feesten wil gebruiken. Ik had een idee om dan scharnieren aan de poten te maken, zodat ik het dubbel kan vouwen. Ik moet dan een soort lock erbij kopen om ervoor te zorgen dat als hij open staat, dat ie dan niet zomaar kan inklappen, en andersom. Is dit te kopen in bijv. Gamma? En wat voor hout moet ik nemen? Ik zag ergens dat MDF niks was, omdat het veel vocht opneemt (ik wil het schilderen). Hebben jullie betere ideeën, en natuurlijk wel ideeën die een beetje betaalbaar zijn?

Comment

• Heb je om het te tekenen (op pc) al aan google sketchup gedacht?

En voor minder dan €100 euro kan je al een (bijna) zelfgebouwde DJ booth hebben:

Comment

• Ik kende tot nu toe alleen paint, ik ben niet zo bezig met tekenen en video op de computer, ook niet op papier, maar nu had ik wat nodig. Bedankt, ik zal (proberen, het is hopelijk geen gecompliceerd programma) wat maken.
                              Bij dat ikea-ding: Denk eraan dat het ook te vervoeren moet zijn. Dat lijkt me niet bij dit setje. Of zie ik dat verkeerd?
                              Last edited by Guest; Friday-18-05-2012, 16:47.

Comment

• als je die pootjes met het groene bolletje los draait (die 6 dus) heb je 3 losse delen

vriend van mij heeft hem ook en die vervoert hem in een fort mondeo, booth speakers alles

Comment

Working...
                                X