Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe breed moet ik het eigenlijk maken als ik hier ook nog genoeg ruimte heb om uit te breiden naar een CD-speler set? Ik heb gekeken naar de "worst case" (wat betreft maten he, ik wil dit setje best hebben); het lijkt me dat dit (een van de) grootste en breedste setjes zijn die er op dit moment worden verkocht. Misschien is de CDJ 2000 nog groter, maar ik schat de kans dat die überhaupt komt ongeveer op 0.000000000000000000000000000000000001 %, en de kans dat ie komt voor ik een nieuw meubel bouw/koop nog een paar miljoen keer kleiner. Helaas staan er geen afmetingen bij, heeft iemand die toevallig?
    Last edited by Guest; Saturday-19-05-2012, 14:20.

Comment

• Waarom zo'n diep meubel?
      Waarom niet gewoon breed, heb je zelf ook veel meer ruimte, kun je makkelijker bij je apparatuur.

Comment

• Ik heb er zelf ook nog naar gekeken, 1 meter gaat het niet worden. Maar, zoals ik al eerder heb gezegd vind ik een beeldscherm naast de DJ gear niet fijn, want dan moet ik steeds naar links of recht kijken, en dat vind ik niet fijn. Dus ik heb liever een wat smaller blad en wat dieper. Ik dacht aan 70 cm diep nu ik wat beter heb gekeken naar afmetingen, 30 cm voor mijn laptop en 40 voor de gear. Dan maak ik het 70 a 80 cm breed. Zoals op de tekening al getoond, het blad heeft 2 delen, die ook in hoogte verschillen. Het zal dus meer op 2 rechthoeken lijken dan op 1 vierkant.

Comment

• ik had een tafel gekocht op internet als DJ meubel, dit was geen succes (alles was scheef e.d.)

Nu heb ik het idee om een eigen tafel (of een gebouwde tafel) te maken, en aan de onderkant van deze tafel 2 truss base plate's te monteren.. zo kan je er 2 truss onder zetten als poten
          Als ik dan 2 truss koop van ongeveer 75 cm zal dit dan voldoende zijn?

Of hebben jullie nog wat suggesties?
          Ik wil sowieso wel wat met truss doen aangezien ik hier dan ook lichten aan kan hangen of enkele effect machines.

Alvast bedankt (=

Comment

• Originally posted by flowstylez View Post
            ik had een tafel gekocht op internet als DJ meubel, dit was geen succes (alles was scheef e.d.)

Nu heb ik het idee om een eigen tafel (of een gebouwde tafel) te maken, en aan de onderkant van deze tafel 2 truss base plate's te monteren.. zo kan je er 2 truss onder zetten als poten
            Als ik dan 2 truss koop van ongeveer 75 cm zal dit dan voldoende zijn?

Of hebben jullie nog wat suggesties?
            Ik wil sowieso wel wat met truss doen aangezien ik hier dan ook lichten aan kan hangen of enkele effect machines.

Alvast bedankt (=
            75CM is wel heel laag. Rond de 110-130 cm zijn betere maten. Maar jij wil je tafel plaatsen op 2 decotrussen? Dat wordt waarschijnlijk niet héél stabiel.

Comment

• Doe anders een heel meubeltje van Truss, 2 baseplates van 60x60 / 80x80, 2 stukjes van 50 cm (hoogte) + 2x een 90 graden hoek. Totale hoogte dan 1 meter. Dan nog een stukje truss ertussen doen (je kan zelf de maat bedenken) en klaar.

Zo heb ik mijn meubel ook, hangt een LED bar in, en zo nu en dan als ik op een poduim sta diverse verlichting.

Comment

• En waar ga je dan al je spullen opzetten? je hebt dan alleen maar de voorkant, het gaat toch vooral om het blad waar je al je gear op zet..

Comment

• Als je dat meubel hebt, maak je een houten plaat, met aan de onderkant een aluminium strip, wat gaffa tape over de plank en dat schuift er niet zomaar af.. En het ziet er nog eens strak uit..

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                    ..
                    Even offtopic, maar wat is jouw site raar? Soort arabische tekens??

Comment

• Een kennis van mij kan waarschijnlijk aan stalen truss komen ofzo. (kan ook iets anders zijn)
                      zou iig goedkoper zijn en even sterk... denk dat ik dan wel een hele set hiervoor ga maken dat je ook je hele voorkant vol kan maken met lichten of een doek.

Iemand ervaring met dit soort truss?

Comment

• Originally posted by JanPetersen View Post
                        Even offtopic, maar wat is jouw site raar? Soort arabische tekens??
                        Mijn site?? Dan ben ik wel heel benieuwd, ik weet niet of je het weet hoor, maar mijn site is; musicandlight4you.nl

Ik denk zo dat je een verkeerde website voor je hebt.

Comment

• Bij je bax profiel staat nog www.dj-scratch.tk ;)

Comment

• Oh, das inderdaad mijn ''oude'' waar ik nooit meer op kijk. Zal binnenkort dat eens even gaan veranderen, heb zometeen een schoolfeest wat ik moet schuiven (licht) en daarna afbreken.

Comment

• Ik heb tegenwoordig al m'n DJ apparatuur in platte flightcases, zodat het op het meubel kan staan. Echter zie je aan de voorkant overal kabels, wat niet echt fraai is. Vandaar dat ik heb zitten na denken over een houten ''bak''

Aan de onderkant 3 / 4 clamps van showtec (50mm).

De voorkant van het houten schot zo'n 20/15 CM omhoog, evenals de zijkanten. De plank die op het meubel komt te liggen is zo'n 200 CM x 60CM. Redelijke plank dus. Aan de achterkant van het meubel een aluminium profiel die iets omhoog steekt waardoor de apparatuur er niet vanaf kan glijden.

Echter is mijn vraag, wat voor hout is het meest geschikt hiervoor? En aan welke dikte moet ik ongeveer gaan denken. En hoe maak ik de platen het beste aan elkaar.

Warnex zou natuurlijk mooi zijn om het mee te verven, echter vind ik dat wel onnodig. Normale houtverf erop voldoet naar mij weten toch ook?

Ik hoor graag jullie reacties, alvast bedankt !

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                                En hoe maak ik de platen het beste aan elkaar.
                                scharnieren op de achterkant lijkt me wel handig

Comment

Working...
                                X