Dat is opzich wel een slimme. Anders pak ik een Penn Elcom aluminium profiel, en schroef die op de plaat. Volgens mij moet dat wel voldoende zijn, dat de spullen er niet afglijden. De zijkanten zal ik iets dikker maken, zodat de onderkant + de voorkant erop schroef. Dan is het wat sterker. En de plaat + de voorkant met ook een aluminium stripje doe. Qua stevigheid dan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DJ Meubel mogelijkheden
Collapse
X
-
Edit:
Een vraag, de lengte is 200 CM, de breedte is 60 cm. De truss is 30 cm, de bak die erop komt, is het slimste om aan iedere kant 15 CM over te houden, zodat hij aan de voor en achter kant iets uitsteekt, of de voorkant gelijk aan de voorkant?
Het meubel staat ook op baseplates van 60 x 60.
Comment
-
Persoonlijk vind ik een case die naar het publiek oversteekt niet het mooist. Helaas zal het wel het stabielste zijn als je de case zowel voor als achter een 15 cm over laat steken.
Als wij een truss booth maken dan gebruiken we eigenlijk altijd onze losse pioneer cdj set erbij ( draai zelf eigenlijk nooit met de set cdj1000 set ) en dan heb ik echt geen 60 cm nodig. Ze steken wel een beetje uit maar is minimaal. Dit doen we dan dus ook altijd naar de dj toe.
Comment
-
Het is zo, dat ik een flightcase met 2 CDJ-400's en een Reloop RMX-40 DSP erop zet, en een 19'' case met een Denon controller, naast elkaar. De diepte van die cases zijn rond de 50 / 52 CM. Dus 8 CM ruimte over voor kabels, en om de kisten iets naar voren (naar de ''wanden'' toe te schuiven.
Ik kan altijd zelf kiezen, wat ik neem. Maar ik ben bang, dat 30 CM naar achteren, ook best veel is, en anders zie je ook een deel van een Halfcoupler clamp.
Comment
-
Momenteel gebruik ik gewoon een tafel met zwart doek als meubel alleen vind ik dit weinig hebben.
Nu zie ik vaak dat er voor een tafel zo schot wordt gezet. Daar kan je niet doorheen kijken maar met wat LED verlichting erachter geeft dat een mooi effect.
Weet iemand hoe dat materiaal heet, waar te koop is, kant en klaar te koop is?
Hopelijk kan iemand me helpen!
Comment
-
Zo'n schot wordt meestal zelf gebouwd. Materiaal varieert van mdf tot nog vele andere soorten. Een heeeel groot nadeel is dat mdf zwaar is, en slecht tegen water kan!
Je zou ook een truss meubel kunnen maken. 2x 50cm 2x 90 graden hoek en 1 keer een stuk van 1 meter. Twee grote basplates, plankje erop vastmaken en tadaa! Je meubel is zo goed als klaar!
Maar er zijn zo nog vele andere mogelijkheden, waardoor een budget geen verkeerde informatie zou zijn ;-)
Comment
-
Truss meubel is erg leuk, maar je moet er de ruimte voor hebben en het budget. Voor 700 / 800 heb je zo'n meubeltje als die van mij. Oftewel, veel geld. Die schotten die ik vroeger had, waren gebouwd door iemand. Maar je kan ook goed naar een flightcase boer toe stappen en vragen of hij het kan maken en zo ja, wat het kost.
Comment
Comment