Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Meubel mogelijkheden

Mensen,

Het volgende 'probleem' doet zich voor, ik ben van plan om de prodjuser cdj-12 case te gaan gebruiken. En deze soms (of wellicht meestal) op een keyboard statief te zetten.

Mijn vraag is, hoe kun je er vor zorgen dat het een stevig/veilig geheel wordt. Ik wil natuurlijk niet dat die eraf geduwt kan worden en op mijn tenen valt :lol:

Welke oplossingen zijn er, en hoeveel keyboard statieven zijn hiervoor nodig? Graag met verduidelijking d.m.v. foto's

Groetjes,
    Patrick

Wat ook een goeie is, is een Quiklok WS-550. Moet je even op google zoeken maar dit is een keyboardstatief met 4 losse poten en kan volgends de handleiding tot 110 kilo tillen. Kosten niet zo heel veel. Heb er zelf 1 en ben erg tevreden

Comment

ik heb hem op dit moment ook op een keybord statief staan. Bevalt goed, maar bij mij staat hij zo erg strak ingebouwd dat hij echt niet om kan. Maar de kist alleen al is zwaar genoeg om fatsoenlijk op het statief te blijven liggen. Dit gooi je echt niet "per ongeluk" om!

Comment

Ik denk dat een hossende massa alles wel omver krijgt. Kwestie van goed neerzetten. Een tripod met parren staat minder stevig en die lopen ze (hopelijk) ook niet omver.

Comment

Zijn er geen bevestigingsoplossingen? Ik zat te denken aan soort van klittenband? (dus klittenband onderaan die case, en dan klit je dat om je keyboard statief heen. Echter zou een hossende massa deze uiteraard omver krijgen...)

Of zeggen jullie zet lekker die kist op een tafel? Of heeft er nog iemand anders goede tips / opmerkingen / ideeën?

Groetjes,
          Patrick

Comment

klitteband werkt niet. Ten eerste gaat er veel vuil opzitten, ten tweede schuurt het zo van je kist af en ten derde zal het weinig goeds doen, als het eenmaal omvalt.

Comment

Ja heb je gelijk in, weet je toevallig een andere oplossing?

Klein detail: als er iets verbouwd moet worden aan die kist, moet dat wel dusdanig kunnen dat die case ook nog op een tafel gezet kan worden.

Comment

Ik zou hem er gewoon los op zetten

of als je handig bent las je een vierkant met 4 poten eronder. Eventueel op zo'n manier dat de poten er tijdens vervoer uit kunnen.

Comment

ik weet trouwens dat piano's ook wel eens op een "tafel" staan en die kunnen wel ingeklapt worden.
                  Zie afbeelding, maar dan een inklapbare versie

Comment

Of anders een soort strijkplanksysteem?

Comment

Rick, leg eens uit? Ik begrijp het niet.

Wanneer iemand iets omver wilt gooien dan gebeurt dit toch. Je moet een systeem hebben dat wanneer iemand per ongeluk struikelt of tegen je kist aanloopt deze niet 1,2,3 eraf valt.

Het statief bevat aan de bovenkant een rubber omhulsel welk zorgt voor antigrip tov het gene wat er op ligt. Wanneer je dus twee stroken antigrip op je flightcase plakt zal dit al iets schelen.

Verder kan je onder je fligthcase vier of acht kleine rubber flightcase pootjes monteren. Deze dien je zo te monteren je statief hier precies tussen kan leunen. Wanneer je vervolgens tegen de zijkant van de flightcase duwt zal de case ook druk uitoefenen op het statief. Het geheel zal ervoor zorgen dat de flightcase niet zomaar van je statief zal afvallen.

Ik heb helaas geen foto, maar begrijp je mijn idee?

Comment

Mijn idee was om het keyboardstatief er vast onder te monteren en via een schuifsysteem, zoals bij een strijkplank, zou je het statief dan makkelijk uit kunnen klappen.
                        Klik
                        Even simpel dingetje met paint gemaakt, misschien is het nu iets duidelijker.

Comment

2rick, aha ik begrijp het nu. Nu lijkt het me niet zo makkelijk voor tijdens het vervoer. Je kan namelijk weinig meer bovenop deze kist leggen aangezien het niet echt stabiel ligt.

Comment

op 2 delen driehoek truss (van +/- meter) zetten groundplates aan onderkanten en bovenkant, de groundplates via moertjes aan de kist vast maken is wel wat duurder maar ziet er wel mooi uit en dus goed uit elkaar te halen.. ook staat het stevig daardoor.

ps.. naar mijn weten klapt zo'n keyboardstatief ook niet zo in als bij jou plaatje is aangegeven!?

Comment

2vincent, dat idee met die trussen is inderdaad wel erg goed. Dit ziet er nog super mooi uit ook. Ik denk alleen dat je er niet onderuitkomt om toch twee muurplaten vast onderaan je flightcase te moeten bevestigen. Wanneer je deze constant los moet draaien is ook niet alles.

Comment

Working...
                              X