Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wij verhuren bijna wekelijks een DJ set, i.c.m een Keyboard statief. Hier gebruiken wij geen speciale bevestiging voor, gewoon de kist erop zetten, aansluiten en knallen maar.

Een DJ set schuif je er zomaar niet af :wink:.

Comment

heb jij toevallig een foto max? Ik wordt redelijk vaak gesproken over dergelijke setjes, maar heb het eigenlijk nooit in praktijk gezien.

Ben wel erg benieuwd.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
        heb jij toevallig een foto max? Ik wordt redelijk vaak gesproken over dergelijke setjes, maar heb het eigenlijk nooit in praktijk gezien.

Ben wel erg benieuwd.
        Geen foto bij de hand helaas. Standaard DJ setje bestaat uit een ProDJuser CDJ 12 kist, met daarin 2x CDJ 1000mk3 + DJM 600. Deze kist past prima op één keyboard statief (merk van het statief weet ik zo 1,2,3 niet) en staat redelijk stabiel.

Ons oude meubel bestond uit twee keyboard statieven met hierop een zelfgemaakt alu frame bestaande uit twee delen (gewoon rechthoekig) zodat we ook 2x de ProDJuser dm 19 kisten hierop kwijt konden.

Comment

Ik ben van plan, zoals ik al eens eerder hier en daar heb vermeld, twee combicases aan te schaffen van 6 HE hoog en 12 HE om te toploaden. Eentje voor m'n licht, eentje voor m'n geluid.
          Tot daar geen enkel probleem.
          Maar hoe kan ik deze het beste een eindje de lucht in krijgen?
          Ik heb al gekeken naar keyboardstatieven, echter lijkt me dit veel te hoog. (Als iemand het tegendeel kan laten zien op een foto, zeg 't maar.)
          Trussmeubeltje in elkaar bouwen is geen optie, wordt veel te duur.
          Tafeltjes pikken op locatie heb ik eigenlijk ook niet veel zin in... ben inmiddels wel gewend aan het gemak van de discobar.
          Liefst iets kant-en-klaars, makkelijk mee te nemen.
          Ik zoek dus iets veiligs waar ik mijn combicases op kan parkeren, iemand tips of oplossingen?

Comment

Klinkt een stuk veiliger dan een keyboard statief tussen je combicase deksel te klemmen. Voor jou is het ff rekenen is het ((hout) technisch) mogelijk, kan ik dit (laten) maken enz.

Comment

Opzich een leuk idee. Vergeet alleen niet dat die poten heel veel plaatselijke druk uitoefenen op dat dunnen hout materiaal waar deze waaibomenkistjes van zijn gemaakt. Je zal de kist dus wel moeten verstevigen met een extra plaat waarop de poten rusten. Denk maar eens aan de wielen onder een flightcase. Deze worden ook eerst op een wielplaat gemonteerd zodat druk verdeeld wordt.

Comment

Ik heb in de tussentijd nog eens na zitten denken en gezocht naar budget-koffertjes waar ik dan alsnog een lap hout in kan steken, deze worden her en der aangeboden, maar of je dan je koffertjes krijgt is dan de vraag. :lol:

Ik denk dat ik het op hetzelfde systeem ga houden als ik nu heb, alleen dan in drie delen.
                Eerst 'ns kijken hoe het met de financiën staat als ik m'n bestelling binnenkort kom ophalen :D

Comment

Kijk anders eens naar het meubel van Jasper Coolen die hij aanbiedt op dit forum. Ziet er netjes en strak uit voor weinig geld al zeg ik het zelf.

Comment

Vind ik ook, gaat alleen niet in de auto passen, helaas. Ook laat het financiële gedeelte het niet toe :D

Comment

Maar misschien kan je wel aan zo'n systeem denken het is zeer compact door die stolpkisten. Ik heb er zelf mee gewerkt en het opbouwen gaat ook heel erg snel. Wat je ook altijd nog kan doen als meubel zijn schotten zo opgebouwd. Misschien een soort van klaptafel systeem erachter maken. En dan heb je een zeer compact meubel lijkt mij

Comment

Originally posted by roderickk
                        Maar misschien kan je wel aan zo'n systeem denken het is zeer compact door die stolpkisten. Ik heb er zelf mee gewerkt en het opbouwen gaat ook heel erg snel.
                        hmm, waar ken ik dat verhaal ;)

Comment

Ben er inmiddels al uit, pa had nog iets staan op het werk, zijn we vanmiddag even naar wezen kijken :D
                          Het is in principe een soort stellage, met traanplaat delen, was gebruikt als soort van beursstand.
                          Moeilijk om uit te leggen, fotootje wordt misschien volgende week gemaakt, als we 'm op gaan halen.
                          Veel traanplaat voor noppes, ziet er nog puntgaaf uit, op wat driejarig stof na dan... even met de cleaner er over, mooi meegenomen toch :D
                          Plaatje hout ervoor, mooi zwartverven en in de stellagepijpen waarschijnlijk nog verlichting steken. (Rode lichtslang o.i.d.).
                          Is zeer stevig (ter plekke even opgezet), dus hij zal m'n cases wel houden.
                          Foto's zullen volgen.

Comment

Klinkt zeer uniek, ik ben benieuwd.

Comment

Ben benieuwd gooi een foto online als het af is 8)

K heb ook wat nieuws 8) Een dj booth uit een surfplank :D

Comment

Origineel :P
                                Fotootje?

Comment

Working...
                                X