Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Meubel mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick
    Ik denk dat ik ze dan het beste vanaf de zijkant van het meubel gezien, op de volgende manier bevestig: /|
    Beetje diagonaal dus. Zo schijnen de effecten niet in mijn gezicht, maar meer in de richting van de dansvloer.
    Is er al wat aangeschaft??

Groeten, Jan-Paul

Comment

Nope, ligt momenteel beetje stil in verband met financiën. (Arme student in combinatie met een auto die wel een slokkie lust ;))
      Plus dat ik dan nog een afspraak moet maken met de heren van Bax om het ding eens te bekijken (geen kat in de zak natuurlijk ;)) en de lichtopbrengst te vergelijken met die van een Starball.

Wanneer er updates zijn zal ik die uiteraard posten.

Comment

Geweldig, net alsof mijn gebeden verhoord worden, iemand heeft al wat werk voor me verricht. :D
        Youtube filmpje waarbij de Starball en Sunray Tri-LED vergeleken worden

Hiernaast is er ook een filmpje van American DJ, waar iets dieper wordt ingegaan op de Tri-LED apparaten die net zijn uitgebracht, waaronder de Sunray Tri-LED.

Echter, ik ben nog niet helemaal uit over de lichtopbrengst van de Sunray Tri-LED in vergelijking met de Starball. Op het eerste filmpje lijkt het aardig overeen te komen, maar het blijft uiteraard maar een video.
        Verder zie ik dat de rotatiesnelheid van de Sunray twee keer zo snel is dan de Starball, waardoor je deze ook als lichteffect kunt gebruiken. Dit is dan nog weer een pluspuntje.

To be continued... (wanneer er meer informatie, of meer financiële middelen zijn. ;))

Comment

Ik zie geen verschil op de filmpjes qua lichtopbrengst. Ik vind het best een prima effect om op je meubel te plaatsen. Ze moeten ook niet te dominant worden in je show.

De starball vond je te weinig lichtopbrengst. Ik denk dat de Sunray niet een veel betere lichtopbrenst zou hebben, als je kijkt naar de prijs en de extra mogelijkheden die bied tegenover de Starball. Misschien is de lichtopbrengst iets beter, maar zeker niet denderend.
          Last edited by roderickk; Thursday-27-11-2008, 12:33.

Comment

20 december ga ik de Sunray Tri-LED eens live bekijken in de showroom van Bax. Een verslagje zal volgen. ;)

Comment

Kleine update, ik was 27 december nog in de shop geweest, maar de Sunrays die nog waren binnengekomen, waren al gelijk weer weg. Heb ze dus nog niet kunnen zien. Als het goed is komen ze ergens volgende week weer binnen dus dan gaan we weer een keertje langs.
              Heb inmiddels wel een lovende review gezien bij het product zelf in de shop van de heer de Cock. Hij was zeer te spreken over de lichtopbrengst, wat dus mooi uitkomt. ;)

Comment

En ik ga ook opzoek naar een meubel. Zelf ben ik zeer gecharmeerd over trussmeubels, maar één groot nadeel ze kosten zeer veel ruimte in vervoer. Daarom ben ik opzoek naar een compact trussmeubel (bestaan die???). Ideeën en foto's zijn altijd welkom.

Wordt vervolgt :)

Comment

Wellicht is het mogelijk om met een iets andere constructie te werken, zoals dit bijvoorbeeld?
                  Heeft uiteraard geen truss-uitstraling maar kan een alternatief zijn.

Of wellicht kun je een slagje kleiner pakken met decotruss?
                  American DJ levert losse stukken truss voor het Duratruss systeem, kosten rond de 60 euro per 1,5 meter. Met een beetje creativiteit en wat laswerk kun je daar misschien nog wat van brouwen? ;) Is lekker compact spul doordat het kleiner is dan normale truss en weegt ook vrijwel niks.
                  Daarentegen kan het best wat gewicht dragen. :)

Comment

Het liefst wil ik wel gewone truss. Ik vind zelf hetvolgende idee wel mooi: kliken klik, maar voor me gevoel staat dit totaal niet stevig.

Comment

• Je kunt hier uiteraard een setje verzwaarde baseplates onder plaatsen.
                      Ik zou het dan wel zo wegwerken dat je niet goed meer kunt zien wat er 'achter de schermen' gebeurt. Immers, wanneer je toch flightcases in het zicht laat (zoals op de 2e foto) kun je net zo goed die kisten tonen. ;)
                      Wat ook nog kan, is een hoekstuk met 3 zijden aan de onderzijde monteren, met één zijde naar de DJ toe, zegmaar.
                      Daaraan kun je ook nog een verzwaard stuk bevestigen o.i.d. :)

Comment

• Vandaag heeft de ontwikkeling van LED-techniek me weer op twijfelen gebracht...
                        En wel om deze reden: Klik
                        Nog geen 30 euro voor een strakke LEDtube met veel opties en draadloze aansturing! Hiernaast ook nog eens meerdere buizen tegelijk aan te sturen en leuke effecten zoals strobe, smooth, fade en de keuze uit enkele kleuren. Ook kun je de strobe-snelheid en dimmere regelen.
                        4 stuks om aan het meubel te hangen... het lijkt mij een ideaal buisje... wat denken jullie?

Comment

• Overigens even verplaatst naar hier, topic heeft weinig meer te maken met geluid. ;)

Comment

• Ook jij hebt mij aan het twijfelen gezet. Het lijk mij zeker iets moois voor het geld. Waar je wel op moet letten is dat de lichtopbrengst een stuk minder is dan een normale tube (er zitten namelijk minder ledjes in)

Comment

• Uiteraard heb je niet de volledige opties, functies, lichtopbrengst en kwaliteit die je wel hebt bij een standaard ledtube. Hij is dan ook een stuk goedkoper. ;) Het lijkt mij gewoon een zeer leuk buisje voor bijvoorbeeld meubels. Je stelt de meegeleverde controller in op een langzame chase (slow fade) en je meubel heeft de hele avond een leuk aanzicht. En je kunt er ook nog mee stroben, dimmen en kleuren kiezen.
                              Ik denk dat ik ook deze maar eens moet gaan bekijken... :D

Comment

• IK heb truss voorzet deel aangeschaft. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en of het natuurlijk niet snel omvalt. Wordt vervolgd..

Comment

Working...
                                X