Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Hier inmiddels de LED-tubes al mee op locatie gehad, en dat zag er zo en zo uit. :) Inmiddels staan er óók een setje JB Systems Solar naast me. (Oftewel de American DJ Sunray TRI-LED DMX, maar dan de versie die wél op tijd geleverd kon worden :D)
Ik ben alleen toch een beetje aan het twijfelen of ik ze nu wel op het meubel moet monteren of in de truss. Ze zijn wel iets groter dan ik eigenlijk dacht, 20 x 20 cm ongeveer. Twijfel, twijfel. Montage zal niet zo'n probleem zijn, dat zal waarschijnlijk een 9x9mm gat in de meubeldop worden, kooimoer er in bevestigen, en een vleugelschroef/vleugelbout er in om de Solars er op te bevestigen. Alleen vraag ik me af hoe het er optisch uit zal zien.
Wie wil hier graag zijn mening of tips over geven? :)
Inmiddels al een oplossing gevonden. Ik bedacht toevallig dit weekend nog dat ik van het meubel nog verstelbare pootdoppen had. (Zodat je het spul waterpas kunt zetten wanneer nodig.) Deze doppen heb ik er af kunnen draaien, zodat een dop ontstond met daarin een moer, zodat ik daar mijn Solars op kon monteren.
Het resultaat ziet er nu zo uit. :)
Het meubel wordt in delen gesplitst. Ik heb in een ander topic al eens laten zien hoe het meubel er 'kaal' uitziet. ;)
De meubelstukken zijn de dwarsdelen, heb ik er 4 van
dus vanaf het vooraanzicht gezien zijn het de | stukken
Zij-aanzicht:
|--|
tussen elke 2 delen worden dwarsstukken geplaatst, hierdoor krijg je als vooraanzicht:
|-|
Hier bovenop wordt een traanplaat deel gelegd, dat net over de verbindingsstukken valt. Hierdoor ontstaat een stevig geheel. (Ik zou er zelf met gemak op durven staan. :))
Hierna worden de flightcases er op gezet, laptop, enz.
Daarna worden doeken er voor gehangen middels gordijnhaken. Hierna worden de ledtubes bevestigd, langs onder via een stekkerdoosje van stroom voorzien, en gaan met die banaan. :)
Het is wel een systeem dat je even door moet hebben, maar het is zeker compact, oogt lekker groot, bouwt redelijk vlot op en staat stevig als een huis.
Er zitten speciale klemmen bij de tubes, twee stuks per tube, met daarin een gat om een moer te kunnen bevestigen. Met behulp van mama's gordijnhaken heb ik een systeempje gemaakt waardoor ik de tubes eenvoudig, snel en recht aan het meubel kan hangen. Adaptertje er aan in het blokje onder het meubel en gaan met die banaan. ;)
Ziet er mooi uit.
Misschien dat ik dit ook zo ga doen, maar wat doe je achter het truss, gewoon een inklapbare tafel?
en waar heb je het gespannen doek gemaakt?
Zoals je hier kunt zien heeft hij er op dit feest een stapel flightcases achter staan en volgens mij doet hij het altijd zo. Jij hebt misschien niet zoveel cases maar ik kan je vertellen dat als je alles in cases hebt zitten je het heel makkelijk kunt stapelen in bijvoorbeeld je auto of aanhanger als hij een beetje vol zit.
Zoals je hier kunt zien heeft hij er op dit feest een stapel flightcases achter staan en volgens mij doet hij het altijd zo. Jij hebt misschien niet zoveel cases maar ik kan je vertellen dat als je alles in cases hebt zitten je het heel makkelijk kunt stapelen in bijvoorbeeld je auto of aanhanger als hij een beetje vol zit.
Eventueel kan een camping klaptafel natuurlijk ook. Ook kan je zelf een klaptafel aan de truss maken. Bij mij is het idd een stapel cases. Tegenwoordig merendeel trucksize, dus alles evenhoog. Ideaal!
Eventueel kan een camping klaptafel natuurlijk ook. Ook kan je zelf een klaptafel aan de truss maken. Bij mij is het idd een stapel cases. Tegenwoordig merendeel trucksize, dus alles evenhoog. Ideaal!
Heb je een voorbeeld hoe het staat achter een klaptafel?
Ik heb dat zelf ook bij mijn booth nu.
Klitterband aan de randen gedaan, en aan een doek, en dat het zo vast aan de tafel gezet kan worden.
en dan het logo nog even met klitterband op het doek.
Zo heb ik het nu.
Last edited by BCDrivein; Sunday-20-09-2009, 21:44.
Comment