Announcement

Collapse
No announcement yet.

MARKETINGPLAN: Wat is belangrijk bij de aankoop?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MARKETINGPLAN: Wat is belangrijk bij de aankoop?

Beste Forumbezoekers,

ik ben Stanley Bish en vanaf februari ben ik actief als stagiair bij Bax Light & Sound.
    Ik studeer aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding Small Business & Retail Management
    Ik zit in het vierde jaar en dat betekent: afstuderen!!

Bij Bax ben ik gevraagd om een marketing plan te schrijven.
    Het forum leek mij een goed middel om via jullie aan goede informatie te komen aangezien goede informatie in deze branche relatief schaars is.

Wat vinden jullie belangrijk bij de aankoop van producten?

Hierbij kan je denken aan prijs, service(vooraf en/of tijdens en/of achteraf de aankoop), productinfo via website (Bax) / verkoper, voorradig etc. etc.

eigenlijk alles wat jij noemt wel!
    een goede zoekfunctie vind ik ook wel handig.

Comment

Ik vind de prijs nog niet eens het aller belangrijkste. Het gaat mij vooral om of ik vriendelijk wordt behandeld (wat ik ook koop), dat het personeel mijn vragen kan beantwoorden (zoveel mogelijk in iedergeval). En een product op voorraad was vroeger mijn belangrijkste punt waar een winkel aan moest voldoen. Jonge gasten willen het liefst zo snel mogelijk hun apparatuur in 1x mee kunnen nemen, zodat ze er thuis al gelijk mee aan de gang kunnen gaan.

Voor mij is dat nu niet meer zo heel erg belangrijk, maar het speelt wel een grote rol. Als ik iets hard nodig heb en ze hebben het liggen is het voor mij een topshop ;-)

Comment

thx Robert en Vincent!
        Productkennis van de medewerkers is inderdaad ook een belangrijke!

Comment

De prijs natuurlijk! Maar het is fijn als er tijd aan je wordt besteed en een degelijke uitleg wordt gegeven.

Comment

De prijs in vergelijking met andere winkels die hetzelfde verkopen(dat zit bij Bax wel snor :P).
            En ook inderdaad dat de verkoper zoveel mogelijk weet over het product. En wat ik het belangrijkste vind: wanneer ik iets gekocht heb, en er zou iets niet goed werken of het is kapot, dat achteraf ook nog goede service is enz. Niet dat het zo is van: Je hebt wat gekocht en zoek het ff lekker uit.

Comment

Working...
            X