Announcement

Collapse
No announcement yet.

MARKETINGPLAN: Wanneer klik je weg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MARKETINGPLAN: Wanneer klik je weg?

Beste Forumbezoekers,

ik ben Stanley Bish en vanaf februari ben ik actief als stagiair bij Bax Light & Sound.
    Ik studeer aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding Small Business & Retail Management
    Ik zit in het vierde jaar en dat betekent: afstuderen!!

Bij Bax ben ik gevraagd om een marketing plan te schrijven.
    Het forum leek mij een goed middel om via jullie aan goede informatie te komen aangezien goede informatie in deze branche relatief schaars is.

Wanneer klik je de site weg?en waarom?

Dus bijvoorbeeld na 3x klikken heb ik nog steeds niet gevonden wat ik zocht dus ik ga weg of pas wanneer ik het product gevonden heb.

als ik zoveel topics zie die over het in principe hetzelfde onderwerp gaan...

Mijn tip, maak een aparte site met een enquete, haal je meer info uit dan dat je in ieder topic apart moet reageren. Bovendien is dat ook aantrekkelijker..

Ooit al eens een marketing plan geschreven? Heb je al een plan van aanpak? wat zijn je doelen? Wat is je hoofd-doel?

Als je doel is om het zaakje aantrekkelijker te maken, zou ik met mijn eerste tip beginnen. Want veel mensen (waaronder ik) heb geen zin om al die topics door te spitten.

Comment

Bedankt voor je reactie.
      Ik wilde eigenlijk een apart mapje op dit forum over dit onderwerp.
      Dit om het overzichtelijk te houden want dat is het nu niet.

Wanneer ik alle vragen in 1 bericht zou zetten zouden de antwoorden teveel door elkaar gaan en zou je echt de tijd moeten nemen om de gehele enquete te lezen en in te vullen. Hier hebben de meesten geen tijd voor neem ik aan dus vandaar ook opgesplitst.

Op deze manier kan iedereen gewoon reageren op het punt waar men iets over kwijt wilt.

Omdat het marketing plan voor Bax is wilde ik het op dit forum extra uitgebreid behandelen....op andere fora wilde ik alleen de belangrijkste vragen beantwoord hebben.

Ik heb al eerder een marketing plan geschreven, heb al een plan van aanpak en doelstelling, deelvragen etc. etc. geformuleerd.
      De vragen die ik hier gepost heb zal ik onder andere gebruiken om de deelvragen te behandelen.

Maar ik zal je tips meenemen en overwegen om het op een andere manier te doen.

En ik vraag je natuurlijk ook niet om alle topics door te spitten maar wanneer je er 1 of enkele kan doen ben ik ook al meer dan tevreden. De meeste informatie die hier gegeven zal worden is natuurlijk bruikbaar voor mij en Bax zelf.

Comment

wanneer de prijs veel hoger zou zijn dan bij andere (web)shops zou ik wegklikken..
        ook de lay out van de site moet er, niet te druk maar wel aantrekkelijk uit zien (zoals bax nu heeft gedaan met die banners vind ik een goede verbetering dan die rode tekst)

Comment

irritante banners , pop ups etc...

Te hoge prijzen of juist veel te laag...

Als het een site is die er niet serieus uitziet.

Comment

ook hier bedankt voor jullie reacties..

Maar Dick..waarom dan bij veel te lage prijzen en wanneer ziet een site er niet serieus uit..heeft zo een site bepaalde kenmerken volgens jou?

Comment

Misschien ook leuk om te vragen, naar welke andere (web)shops kijken / vergelijken jullie de prijzen?

Comment

ik vrij weinig op andere websites omdat ik wel weet dat bax de goedkoopste is.. en een goede service heeft!

Comment

Originally posted by DJ-Dash
                  ook hier bedankt voor jullie reacties..

Maar Dick..waarom dan bij veel te lage prijzen en wanneer ziet een site er niet serieus uit..heeft zo een site bepaalde kenmerken volgens jou?
                  Als ik te lage prijzen zie denk ik bijvoorbaat aan rare dingen het kan aan mij liggen maar als je op een site komt waar pioneers 400 euro kosten heb ik niet het idee dat je hier netjes 2 jaar garantie op krijg etc...
                  Dit is een voorbeeld natuurlijk maar soms kom je op site,s waarvan je denkt dit kan gewoon niet.

Dus de juiste prijzen.

Comment

Working...
                  X