Announcement

Collapse
No announcement yet.

enquete afstudeeronderzoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• enquete afstudeeronderzoek

:twisted: ik draai nu al een jaar of 8 IDM en experimentele alternative electronica maar in mijn omgeving is er geen een dj die het echt kan mixen...ben ik nou echt de enige..

Mijn eigen avondje draaien is dan zo leeg als ik alleen moet draaien.

Dus kan je echt IDM draaien en heb je een keer zin om (gratis) te draaien in een alternatief cafe in den helder..mail mij dan op deejaystrict@hotmail.com

kan me niet echt een beeld geven wat voor muziek het is ( sorry )

heb je wat titels zodat ik en de andere leden kunnen zien wat je er precies mee bedoeld

misschien draait de ene dj het wel vaker maar weet ie niet eens wat ie draait ;)

Comment

Wat is IDM ?

Comment

Goeie vraag zou ook niet weten wat dat is :?

Comment

Intelligent Dance Music

maarja, wie bepaalt nou wat wel en niet intelligent is....

Comment

InDustrial Metal ;)

Comment

Irriant Dansende Malloten :?:

:P

Comment

Is Dat Muziek??

Comment

Originally posted by Stephanie!
                  Is Dat Muziek??
                  Dat beweren ze ja... :P :lol:

Comment

haha tis nog niet duidelijk wat het is :D ,

leg uit en wat is er zo apart aan :?:

Comment

OK ik heb dus even net alle reacties gezien... IDM Industrial Dance Music.
                      zeg maar een modern broertje van de EBM (Electric Body Music).

IDM en Progressive Beat wordt heel veel in de noord-Franse scene gedraaid. in Nederland komt het amper voor. (daar is men muzikaal gewoon niet genoeg voor ontwikkeld in die richting. ) Als IDM al in Nederland gespeeld wordt zal je naar cyber/gothic industrial parties moeten daar wordt namelijk wel heel erg forefront en progressief gedraaid.

Een mooi voorbeeld van Industriele stampmuziek is het laatste album van The Peoples Republic of Europe.
                      link: http://www.soundclick.com/bands/9/th...icofeurope.htm

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                        OK ik heb dus even net alle reacties gezien... IDM Industrial Dance Music.
                        zeg maar een modern broertje van de EBM (Electric Body Music).

Eindelijk de verlossende post! Al vind ik de benaming Industrial Dance Music wel vrij breed klinken, ik zou er zelf heel veel verschillende stylen of substylen in kunnen plaatsen. Maargoed is het dus blijkbaar iets uit frankrijk.

Comment

Eindelijk de verlossende post! Al vind ik de benaming Industrial Dance Music wel vrij breed klinken, ik zou er zelf heel veel verschillende stylen of substylen in kunnen plaatsen. Maargoed is het dus blijkbaar iets uit frankrijk.
                          Oorspronkelijk komt Industrial Dance Music uit Engeland.

Comment

Originally posted by Heiychi
                            Oorspronkelijk komt Industrial Dance Music uit Engeland.
                            Nou... nee... Er zijn verschillende stromingen:
                            De engelse stroming komt vooral voort uit het breakbeat circuit wat echt groot is in Zuidelijk Engeland. De echt groten der EBM komen voornamelijk uit Belgie. Front 242, Suicide Commando om er maar eens een paar ikonen te noemen, denk daarbij ook aan de New Beat ontwikkeling uit de begin jaren 90 (van de vorige eeuw ja) In Nederland waren we teveel bezig met core, zaken als Gabber en happy hardcore.

Industrial heeft een aantal ontstaanshaarden... de VS met het harde industrial à la Nine Inch Nails en Skinny Puppy. Duitsland Berlijn, met Nick Cave (die in die tijd daar woonde) Einstuerzende Neubauten. Wat heel erg experimenteel klonk. En in Frankrijk, met name in Parijs en de streek rond Lille. Daar is aan beide kanten van het kanaal de dance muziek eigenlijk geclashed met de alternatieve industrial / EBM / Gothic scene en daar is dus de IDM zoals wij die nu kennen uit voortgekomen.

Voor zover de lezing... volgende keer kost het geld. ;)

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                              Voor zover de lezing... volgende keer kost het geld. ;)
                              Da's aardig van je, dat je het deze keer gratis deed :P

Comment

Working...
                              X