Announcement

Collapse
No announcement yet.

wel of niet je apparatuur tijdig vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wel of niet je apparatuur tijdig vervangen?

Wat ik me ondertussen echt afvraag.
    Doen jullie bijna allemaal miskopen ofzo?
    Er staan van jou misschien al rond de 20 te koop topics :shock:

edit bij j.s. coolen: Topic gesplitst, dit onderwerp gaat over het feit dat wij elk jaar bijna alles vervangen en dat sommige mensen vinden dat dat onzin is.

nee hoor maar een hoop dingen gaan bij ons niet langer dan een jaar of 2 jaar mee. Ik heb dan weer een nieuw idee of wil gewoon wat anders

Regelmatig updaten van je apparatuur en kisten heeft een aantal voordelen:

Je hebt altijd het nieuwste van het nieuwste. En blijf up to date.
    Alles ziet er altijd netjes en strak uit
    En je hebt bedrijfszekerheid
    Dit jaar gaat ook de discobar met led eruit. Hij is alweer een jaar oud, dus tijd voor wat nieuws.

Wat ik me niet kan voorstellen is dat mensen langer dan een jaar durven te doen met bijvoorbeeld een discobar. Zo kan je toch nooit wat nieuws bieden?

Maar deze rackjes is een ander verhaal, wij kopen vaak van collega bedrijven in geldnood delen van hun inventaris op knappen het spul op en verkopen het dan weer. Deze rackjes heb ik ooit gekocht om sennheisers in te bouwen, maar inmiddels heeft de g2 serie een andere maat (plaats schroeven) en heb ik er niet meer aan.

Voor iemand die wil boren kan hij hem wel op maat maken, maar ik vind dat niet mooi.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen

Wat ik me niet kan voorstellen is dat mensen langer dan een jaar durven te doen met bijvoorbeeld een discobar. Zo kan je toch nooit wat nieuws bieden?
      Wat een onzin! De discomeubels die wij binnenkort gaan bouwen, worden in dezelfde stijl gemaakt als de nieuwe huisstijl. Een huisstijl is iets waaraan je een bedrijf kunt herkennen, en dus NIET ieder jaar veranderd, anders word het erg verwarrend voor de klant.

Mits je goede meubels hebt kun je hier jaren plezier van hebben. Ik ken ook maar heel weinig (lees: geen) disco die ieder jaar zijn of haar meubels veranderd.

Comment

dat je die niet kent zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de kennis van dit vak.

Huisstijl is onzin, huisstijl zijn dingen als logo's en kleuren. Niet een discobar.

Door steeds iets nieuws en moois neer te zetten zorg je dat je afwisselend en origineel bent. En dat je in staat bent steeds weer wat moois neer te zetten.
        Het gaat tenslotte om de muziek en de lichtshow.

Elk jaar zorgen we dat we iets moois en speciaals doen met de discobar. 3 jaar geleden hadden wij de discobar uit trussen, daarna met ingebouwde lasershow, daarna gewoon een flightcaselook met een trussboog eroverheen, dit jaar led verlichting. En nu gaan we opnieuw brainstormen over hoe we weer origineel en spectaculiar kunnen zijn.
        Misschien dat we dit jaar iets gaan doen verticale rook en waterbuizen.

Tot slot wil ik nog even zeggen dat onze niet terug komt in de discobar, ik vind dit zo kinderachtig en onnodig. Als mensen je goed vinden, komen ze toch naar je toe voor een visitekaartje. Een tel.nr of website staat zo goedkoop en zorgt ervoor dat je nooit voor een ander bedrijf kunt werken.
        Vooral op beurzen of grotere feesten, zit een organisator er nou niet echt op te wachten dat je reclame gaat maken voor jezelf.

Comment

Vervangen is goed wil er zelf ook mee bezig gaan maar een rijbewijs en een auto houd me even tegen het is goed om te blijven vernieuwen zodat je show fris en vernieuwend blijft... Elke keer dezelfde show verkoop je niet .. mensen willen niet altijd hetzelfde die willen zien dat er wat gedaan wordt met hun geld... Ook is het beter voor jezelf tijdig vervangen zal zorgen voor minder snelle uitval van je apparatuur...

Comment

Bovendien is het nog interessant ook, dat je ook eens met wat andere dingen aan de slag kan, en niet telkens maar die routine van dezelfde apparatuur.

Comment

Het geregeld vervangen van apparatuur is goed, zelfs noodzakelijk. Ik wil er niet aan denken dat 1 van mijn 2 cd spelers het niet meer doet, een speaker uitvalt of je mengpaneel kapot gaat. In die gevallen kun je niet ff naar een noodoplossing switchen.

Het elke jaar vervangen vind ik echt nutteloos, eerder geld verspelling, jij gaat mij echt niet beweren dat jouw apparatuur dusdanig vaak wordt gebruikt dat het na 1 jaar onbetrouwbaar is. Waar ik wel me meer in kan vinden is creativiteit, elk jaar iets niets is altijd goed.

Wat het allerbelangrijkste is, en voor sommige nog niet in orde. Is de basis waarop je kunt vertrouwen, apparatuur die zeker road proef is. Je show verkoopt echt niet meer als je enkele shows 'stil' valt omdat je mengpaneel het begeeft. Dan liever een nette strakke 'standaard' show, met een goede DJ dan een vet idee waar c merken worden gebruikt.

Het altijd nieuwste van het nieuwste, het is leuk maar je kan er ook hard mee onderuit gaan. Ik kan me herinneren dat Denon een aantal Cd spelers op de markt heeft gezet die volzaten met software fouten, je zou er maar lekker aan het draaien zijn op een schoolfeest en je CD speler vliegt in de stress... (ik wil niet zeggen dat het tegenwoordig zo vaak voorkomt maar toch) Dan toch liever een CD speler die zich in de jaren heeft bewezen en standaard is op de verhuur/dj markt.

Hier wordt rekening gehouden met een afschrijf termijn van 3-4 jaar (op A merken), dan moet het terug verdiend zijn. Over 3-4 jaar staat er misschien tegen die tijd al 3x een ander set maar zover kan ik niet in de toekomst kijken, misschien ben ik deze hobby dan al zat of heb ik tijd te kort :P

Comment

met een mengtafel doe ik inderdaad wel langer maar een cd speler is echt weg na 2 jaar.

HEt mooie is dat je er dan ook nog een goede prijs voor krijgt. MEt oude c apparatuur hoef je dat niet te verwachten.

Als je maar zorgt dat alles minmaal 2 x per maand verhuurd is heb je geld genoeg om alles geregeld te vervangen (aners moet je je prijzen nodig verhogen)

Comment

Ik vind het heel knap dat jij kan zorgen dat alles min. 2x per maand verhuurd is. Persoonlijk heb ik er nog nooit logica in gezien (dan gaat dat behoorlijk hard, dan weer dat en product x verhuur je amper), ookal ben ik deels actief met verhuur.

Ben zeker benieuwd hoe jij dat voor elkaar krijgt.

Met betrekking tot afschrijving, als jij een mooie restwaarde er voor terug krijgt is het inderdaad deels nog aantrekkelijk om het xx jaar te vervangen. Al zijn de meeste bedrijven die gewoon net zolang erop door spelen tot die bijna er mee stopt.

Comment

Ik hoef er verder weinig voor te doen, klanten bellen/mailen mij zelf.

Natuurlijk maken wij de nodige reclame (gouden gids, websites, directe mailingen etc) Maar de mensen weten ons na al die jaren wel te vinden.
                    We hebben in ieder geval minimaal 3 klussen per maand, dus dan verhuur je al het nodige en we hebben geen spullen die niet of slecht verhuur worden (hoewel de grotere lichttafels en geluidstafels niet zo hard gaan)

Spullen die geen omzet genereren worden verkocht, anders is het zonde van de opslagruimte (die kost nogal wat in de randstad)

Verder zitten er niet echt veel interessante bedrijven meer in Den Haag/Delft en samen met de bedrijven die er zitten is er genoeg omzet binnen te halen, zonder dat je elkaar in de weg zit.

Comment

Ik weet nog dat wij ook altijd producten een zeer snelle doorloop gaven. Waarom omdat wij een producten inkochten voor 100 excl. BTW euro welke een verkoopwaarde heeft van 170 incl. BTW voor consumenten. Wanneer ik na een jaar gebruik het product aan een consument kan verkopen voor € 119.00 dan heb ik dus een jaar lang mijn producten verhuurd en gebruikt zonder dat het mij 1 euro heeft gekost. Hoezo geldverspiling? Als ik dat product 12 keer heb verhuurd voor 10 euro heb ik dus 120 euro verdiend op dat product. Lijkt me leuke business. Een auto ruil je toch ook in na een aantal jaar terwijl de levensduur zeker 12 jaar is.

Hierbij bereken ik nog geeneens is de derving van uitval wanneer je producten toch langer ga inzetten dan uberhaupt nodig is.

Comment

Working...
                      X