Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is een realistische verhuurprijs voor genoemde set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is een realistische verhuurprijs voor genoemde set?

Hallo iedereen,

Ik hoop dat mijn vraag toegestaan is hier in dit forum.

Ik zit met de volgende vraag: er is ons gevraagd om op een fuif licht en geluid te voorzien voor een tent van 15 op 25. We hebben alles uitgeteld, simulaties gemaakt enz, en kwamen op de volgende set uit:

Geluid:

- 2x Zeck dubbel 18" baskast (218)
    - 2x Zeck dubbel 15" topkast (21522)
    - 2x Martin Audio dubbel 15" topkast (F215)
    - 4x Martin Audio dubbel 18" baskast (S218)
    - Versterking door Crest en QSC amps
    - Monitorset bestaande uit 2x DAP AX-15B en 2x DAP AX-12
    - Mixset bestaande uit 2x Pioneer CDJ-200, 2x Denon DN-S1000, 2x Technics SL1210 en Ecler Mac 70V

Licht + rigging:

- Antari Z-1500 rookmachine
    - Martin Magnum 800 rookmachine
    - 8x Martin SCX-700 scanners
    - 4x Martin 218 scanners
    - 8x PAR64 met 500 watt raylight
    - 4x PAR56 met 300 watt GE lamp
    - 4x Geni Mojo Color
    - Alle sturingen
    - Spiegelbol
    - Trusscarré van 7 op 7 meter, met een dwarsbalk waaraan de spieglbol in het midden aan komt te hangen
    - Fronttruss van 8 meter lang
    - Videowall

Wat vinden jullie een realistische prijs om te vragen voor deze set inc. vervoer, opbouw, bediening en afbreken voor 1 avond?

Alvast bedankt! :)

Mvg

Re: Wat is een realistische verhuurprijs voor genoemde set?

Originally posted by GBG Bert

- Mixset bestaande uit 2x Pioneer CDJ-200, 2x Denon DN-S1000, 2x Technics SL1210 en Ecler Mac 70V
    Wow! Volgends mij is dat iets te overdreven, je kan net zo goed je set opspliten.
    - Sl's + ecler
    - Sl's + ecler + denon/pioneer
    - denon/pioneer + ecler

Dat lijkt me beter en qua prijs weet ik niet echt precies :P

Comment

Originally posted by Bastian

Wow! Volgends mij is dat iets te overdreven, je kan net zo goed je set opspliten.
      - Sl's + ecler
      - Sl's + ecler + denon/pioneer
      - denon/pioneer + ecler

Dat lijkt me beter en qua prijs weet ik niet echt precies :P
      Ach, het zit zo dat we sowieso de Ecler en SL's moeten bijhuren. En aangezien de meeste DJ's ook nog Pioneer willen, huren we dan ook maar ineens CDJ-200's.
      De Denons zijn van ons zelf, en die zullen we er dus gewoon neerzetten mochten er DJ's zijn die (net gelijk mij :P :oops: ) Denon-verslaafd zijn ofzo... :)

Mvg

Comment

Hallo iedereen,

Ik zit met de volgende vraag: er is ons gevraagd om op een fuif licht en geluid te voorzien voor een tent van 15 op 25. We hebben alles uitgeteld, simulaties gemaakt enz, en kwamen op de volgende set uit:

Geluid:

- Monitorset bestaande uit 2x DAP AX-15B en 2x DAP AX-12 €50
        - Mixset bestaande uit 2x Pioneer CDJ-200, 2x Denon DN-S1000, 2x Technics SL1210 en Ecler Mac 70V €150

Licht + rigging:

- Antari Z-1500 rookmachine €25 excl. vloeistof
        - Martin Magnum 800 rookmachine €25
        - 8x Martin SCX-700 scanners €15 p/s
        - 4x Martin 218 scanners 12,5 p/s
        - 8x PAR64 met 500 watt raylight €30 per bar
        - 4x PAR56 met 300 watt GE lamp €25 per bar
        - 4x Geni Mojo Color €7,50 per stuk
        - Alle sturingen - stukje service: gratis
        - Spiegelbol - zijn de kosten niet -> gratis
        - Trusscarré van 7 op 7 meter, met een dwarsbalk waaraan de spieglbol in het midden aan komt te hangen €250
        - Fronttruss van 8 meter lang €125
        - Videowall €100 - €500 (wat, LCD/PLASMA/LED scherm? of gewoon een beamer + projectie scherm?)

Wat vinden jullie een realistische prijs om te vragen voor deze set inc. vervoer, opbouw, bediening en afbreken voor 1 avond?

Mvg
        Tel alles maar bij elkaar op, maximale korting zou ik houden op 30% (dus totaalprijs * 0.7) Betrefftend geluid, ken de nieuw prijzen niet?
        Daarbij zou ik dan ook nog even vervoerskosten rekenen (km vergoeding?), en €40 uurloon.

Alles in eigen beheer?
        Aardig set dan!

Comment

Originally posted by Citybeatz
          Hallo iedereen,

Geluid:

- Monitorset bestaande uit 2x DAP AX-15B en 2x DAP AX-12 €50
          - Mixset bestaande uit 2x Pioneer CDJ-200, 2x Denon DN-S1000, 2x Technics SL1210 en Ecler Mac 70V €150

Licht + rigging:

- Antari Z-1500 rookmachine €25 excl. vloeistof
          - Martin Magnum 800 rookmachine €25
          - 8x Martin SCX-700 scanners €15 p/s
          - 4x Martin 218 scanners 12,5 p/s
          - 8x PAR64 met 500 watt raylight €30 per bar
          - 4x PAR56 met 300 watt GE lamp €25 per bar
          - 4x Geni Mojo Color €7,50 per stuk
          - Alle sturingen - stukje service: gratis
          - Spiegelbol - zijn de kosten niet -> gratis
          - Trusscarré van 7 op 7 meter, met een dwarsbalk waaraan de spieglbol in het midden aan komt te hangen €250
          - Fronttruss van 8 meter lang €125
          - Videowall €100 - €500 (wat, LCD/PLASMA/LED scherm? of gewoon een beamer + projectie scherm?)

Mvg
          Tel alles maar bij elkaar op, maximale korting zou ik houden op 30% (dus totaalprijs * 0.7) Betrefftend geluid, ken de nieuw prijzen niet?
          Daarbij zou ik dan ook nog even vervoerskosten rekenen (km vergoeding?), en €40 uurloon.

Alles in eigen beheer?
          Aardig set dan!
          Bedankt voor je reactie!
          Helaas is lang niet alles in eigen beheer... :cry: :P We kunnen erg goedkoop bijhuren bij een bedrijf waar we mee samenwerken.

Over de nieuwprijzen van het geluid: het enige dat ik weet is dat die Martin subs en toppen beide per stuk tegen de 2500 euro kosten... :shock:

Over de videowall: normaal gezien gaat de organisatie (om de kosten te drukken) zelf voor ene beamer en een scherm zorgen, wij zouden dus enkel de 'opbouw' en bediening moeten doen (met Resolume btw).

We hebben nu voor deze set inc vervoer en opbouw enz een offerte gemaakt van 1000 euro...
          Is dit zo'n beetje redelijk? Of anders gesteld: hoeveel zouden jullie voor dit alles vragen? :)

Mvg

Comment

Ik zou circa 1500 euro (misschien dan wel incl. vervoer/bediening/opbouw) vragen. Zeker als dat Martin Spul 2500 euro kost, nou deel maar door 15 haal er hooguit 30% vanaf en je hebt de verhuurprijs (vooruit verhuur ze per 2 voor die prijs mits in eigen beheer)

Hoe heb je je prijs berekend van de spullen die je inhuurt? Ik zou van je inhuur die prijs *2 of *1.75 doen. Hoe heb je het geregeld met verantwoordelijkheid?

Even ter vergelijking: een truss (3*4) met daarin 4x fourbar (dmx) par 56 of 64 en 4 scanners zou ik al 500 euro voor duren vragen. Excl. BTW en vervoer/opbouw/etc. Eventueel zou daar een korting van max. 15% afkunnen.

En voor vergelijkking van je dj set (wat eigenlijk best onlogisch is), Pioneer CDJ 200 wordt verhuurd tussen de 15 - 25 euro. (zegmaar 20 eur modaal), voor die Denon's kun je 15 - 20 euro vragen (zie ze eigenlijk vrij weinig in de verhuur?) Technic's á 25 euro, Elcer Mac 70V ken hem niet maar ze worden ongv. verhuurd voor 40-50 eur na snel zoekwerk. Zit je op 170 euro.

Ja sorry ik neus te vaak op collega site's :lol:

Wat je zou moeten doen in het vervolg, gaat neuzen op site's van collega's in de buurt (pak bijv. een straal van 100KM), wat is hun losse verhuurprijs en zoek vergelijkbare op. De verhuurmarkt heeft degelijk last van concurrentie in de regio (vb, want jij gaat geen spullen inhuren in Groningen terwijl je ze in Amsterdam voor 5 euro duurder ook kunt huren, en ze in Amsterdam nodig hebt). Zo zie ik ook dat draadloze microfoon (spreken we toch over Shure met SM of BETA -58 kop) voor 25 euro worden verhuurd, terwijl pak hem beet 2 jaar terug de meeste er 40-50 euro voor vroegen.

Succes met de komende klus (als je offerte geaccepteerd wordt)! Plaats dan ook even de foto's hier op 't fora, ben benieuwd!

Comment

Het enige dat van ons is zijn de Denons, monitorset, de fronttruss, de parren, spiegelbol en de Magnum 800. Al de rest huren we bij voor 605 euro inc. BTW exlusief vervoer en opbouw (wat we dus zelf doen.)

Hoe dat zit met de Denons bij de mixset: wij redeneren gewoon van "alle apparatuur van ons zetten we 'gratis' neer om de prijs laag te houden" (max budget was 1000 euro, alhoewel ze nog twijfelden over onze prijs...). Dus de Denons gaan we gewoon meepakken voor het geval dat er een DJ liever op Denon dan op Pioneer draait. Kleine extra moeite voor ons, maar als we iemand daar een plezier mee kunnen doen... :)

Hoe het zit met verantwoordelijkheden? Bedoel je dan op vlak van veiligheid en in geval van stukken aan het ingehuurde materiaal? Het zit zo dat wij voor die 1000 euro een 'all-in'-service verlenen. De organisatie betaalt het geld, en wij zorgen gewoon dat alles in orde komt en dat zij zich nergens nog zorgen om moeten maken.

Aangezien de betreffende fuif pas 1 september is zul je sowieso nog even moeten wachten op foto's, maar ik zal straks een foto posten van wat er vorig jaar stond en een voorlopige simulatie met Daslight... :)

Mvg

EDIT: de beloofde foto's:
              - Simulatie 1
              - Tekening van het hele gebeuren
              - Wat er vorig jaar stond

Nog even een kleine uitleg bij die tekening van het hele gebeuren: de betreffende fuif is de 'Openluchtfuif', en zoals te zien op de tekening is er buiten een groot afdak waar een eerste fuif onder door gaat gaan, en tegelijkertijd is er in de tent (de Dancehall; waar wij dus voor licht en geluid moeten zorgen) een tweede fuif bezig.

Comment

Ik vind de vraag nogal apart.

Je maakt toch een offerte, hierin zet je de kosten die je hebt, zoals personeelskosten, inhuur (vaak met 15% opslag), je eigen prijzen voor je verhuur.

Deze tel je op en je hebt een prijs.

Als je niet weet wat je verhuurprijzen zouden moeten zijn zou ik zoals hierboven al staat eens kijken bij andere bedrijven in de regio.

Een truss carre opbouwen en volhangen is een kostbaar geintje. als je even uitgaat van 35 euro per uur. denk ik dat je het niet gaat halen met je 1000 euro.

Comment

zoals j.s al zegt;
                  kijk naar andere bedrijven (in de regio of gewoon die te vinden zijn) naar de verhuurprijzen die zij rekenen.. doe dit bij elk apparaat die je gaat gebruiken en tel dit alles op..
                  e.v.t. zoals citybeats zei bereken je 25/30% korting op de totale set.
                  dan ga je kijken wat je aan opbouwtijd nodig hebt en daarbij stem je per uur een bedrag vast wat je wilt ontvangen
                  dat doe je dan maal het aantal uren dat je waarschijnlijk nodig hebt en klaar is bert(?)

wat je ook kan doen is alleen wat jij in huis hebt staan de verhuurprijzen van afstemmen, dat tel je dan op bij hetgeen wat je inhuurt en daarbij reken je ook nog de vergoeding van het rijden en de arbeidskosten

Comment

Gaat het om een commerciele party? Willen ze dus kwaliteit, die jij kan leveren aan de producten te zien ga dan absoluut rond de € 1500.00 a 2000.00 excl. BTW zitten.

Vergeet niet dat een carre een stuk meer werk opleverd dan een fronttrusje. Vergeet ook niet je vier zware trusstowers om het geheel te takelen etc.

Dit bouw je namelijk ook niet in enkele uren op wanneer je nog een mooie show moet gaan proggen.

Wees commercieel en tel je kosten op en x 1.5 Je wilt toch ook wat verdienen? Wees er wel van bewust dat je waar kan maken waarvoor ze betalen. Goede apparatuur is 1, maar met goede apparatuur heb je nog geen mooie show.

Comment

je kan makkelijk naar de 1500 euro .. is een groot feest zo te zien .. :wink:

Comment

Dat is het zeker zo te zien.

En dan moet je een goede prijs/kwaliteit verhouding zien te vinden, met een te lage prijs prijs je je eigen uit de markt, maar met een té hoge prijs al helemaal...

Trouwens, klus binnen gesleept? Ik neem aan dat je in iedergeval zo'n leuke klus wilt binnen halen (soms kosten wat het kost), staat leuk op de portofilo ;)

Comment

OK, een late reactie van mijn kant omwille van examens...

Ondertussen is alles uiteindelijk toch nog in orde gekomen. Ze beweerden dat ze elders hetzelfde goedkoper zouden kunnen krijgen, maar uiteindelijk hebben ze toch voor ons gekozen. De kans zit er zelfs in dat wij volgend jaar de volledige fuif (dus ook het gedeelte onder het afdak) van licht en geluid mogen voorzien.

Hoe zit het nu met de prijs? Het is dus gewoon bij die 1000 euro gebleven, maar we hebben er wel voor gezorgd dat we zowel op de affiches als op de t-shirts van de verenigingen staan.
                          En het is gelijk Citybeatz al zei: het is voor ons een erg belangrijke opdracht die we koste wat kost wilden hebben.

Dan nog een antwoord op de vragen/opmerkingen van Jochanan: voor het omhoog takelen van de carré zullen er VMB TE-034's gebruikt worden, en de fronttruss zal op ST-132's staan.
                          We gaan in de vroege voormiddag opbouwen, en hopen goed op tijd klaar te zijn. Het programmeren zal geen groot werk zijn aangezien we de lichtcomputer van het verhuurbedrijf meekrijgen waar al enkele shows voor een dergelijke opstelling in staan.

Ik zal zeker als alles achter de rug is hier de nodige filmpjes en foto's posten zodat jullie kunnen zien wat er uiteindelijk van geworden is! :wink: :)

Bedankt nog voor de reacties!

Mvg

Comment

Gefeliciteerd met het binnen halen van de klus. Het is altijd wikken en wegen wat je belangrijk vindt. Soms is het gewoon super belangrijk om je naam te laten zien en ervaring op te doen en minder te verdienen. Spreek dan wel altijd met de opdrachtgever af dat het een speciale prijs is en dat ze dit niet aan de grote klok moeten hangen. Zo voelt de opdrachtgever zich speciaal, maar wanneer er iemand naar de opdrachtgever toegaat om te vragen wat dit nou kost zal hij 1500 zeggen ipv 1000.

We gaan in de vroege voormiddag opbouwen, en hopen goed op tijd klaar te zijn. Het programmeren zal geen groot werk zijn aangezien we de lichtcomputer van het verhuurbedrijf meekrijgen waar al enkele shows voor een dergelijke opstelling in staan.
                            Vergis je niet dat sommige lichtcomputers nog verdomd moeilijk in elkaar steken. Dus zorg wel dat je weet hoe je de scenes en chases eruit moet toveren.

Comment

Originally posted by jochanan
                              Gefeliciteerd met het binnen halen van de klus. Het is altijd wikken en wegen wat je belangrijk vindt. Soms is het gewoon super belangrijk om je naam te laten zien en ervaring op te doen en minder te verdienen. Spreek dan wel altijd met de opdrachtgever af dat het een speciale prijs is en dat ze dit niet aan de grote klok moeten hangen. Zo voelt de opdrachtgever zich speciaal, maar wanneer er iemand naar de opdrachtgever toegaat om te vragen wat dit nou kost zal hij 1500 zeggen ipv 1000.

Vergis je niet dat sommige lichtcomputers nog verdomd moeilijk in elkaar steken. Dus zorg wel dat je weet hoe je de scenes en chases eruit moet toveren.
                              Het gaat er ons idd (vooral) om dat dit de eerste keer is dat we zo'n groot evenement van licht en geluid moeten voorzien, en willen er dan ook voor zorgen dat alles perfect in orde gaat zijn in de hoop dat er meer en meer grote klussen op gaan volgen.

Wij hebben met de organisatie afgesproken dat we normaal 1300 euro zouden vragen, maar dat we als sponsoring de prijs verlagen naar 1000 euro. Voor die 300 euro gaat onze naam dan ook op iedere affiche staan en op alle t-shirts.
                              De opdrachtgever zou trouwens tegen derden niet mogen vertellen hoeveel onze prijs bedraagt aangezien ze onze algemene voorwaarden hebben getekend waarin een punt over 'Geheimhouding' staat.

De bediening van de lichtcomputer gaat normaal geen groot probleem zijn. We krijgen ook nog één of ander paneel van Behringer (met motorized faders) mee. Mochten we problemen hebben, dan komt er eventueel iemand van het verhuurbedrijf ons helpen. Kwestie van een goede verstandhouding met en af en toe iets huren bij het betreffende bedrijf... :wink: :)

Mvg

Comment

Working...
                              X