Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naar de WC tijdens een boeking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Naar de WC tijdens een boeking

Hoe los ji het op als je alleen bent en je moet toch naar de WC.

En natuurlijk ben je voor de klus geweest en drink je niet teveel, maar toch staat je blaas op springen

Persoonlijk draai ik als we in de disco/jive sfeer zijn meestal Paradise By The Dashboardlight (Meatloaf) en als we in de rock sfeer zijn Novermber Rain (Guns 'N' Roses)

Beide duren lang genoeg om te kunnen plassen.

Tegenwoordig heb ik deluxe dat er altijd meer mensen mee gaan. (voordeel van eenhogere vraagprijs)

Doorgaans sta ik altijd samen met een andere DJ te draaien, dus dan kan je even afwisselen.
    En mocht je dan toch alleen staan, even een lang nummer opzetten óf bijvoorbeeld 2 nummers opzetten die je thuis al een keer in elkaar gemixed en opgenomen hebt.

Comment

ik heb genoeg cd's die aan elkaar gemixed zijn. in hoge nood zet ik die altijd op :P

Comment

Originally posted by Edwin
        Doorgaans sta ik altijd samen met een andere DJ te draaien, dus dan kan je even afwisselen.
        En mocht je dan toch alleen staan, even een lang nummer opzetten óf bijvoorbeeld 2 nummers opzetten die je thuis al een keer in elkaar gemixed en opgenomen hebt.
        noem eens een lang nummer. misschien kan ik die dan ook eens gebruiken

Comment

Hangt natuurlijk van de muziekstijl af :)
          Er zijn genoeg nummers die 5 minuten duuren.
          Als ik zo snel even een lang nummer moet bedenken schiet me bijvoorbeeld Armand van Helden - Touch your toes (5:30) te binnen.
          Valt goed te doen als je dance/elektro draait.
          Een ander nummer bijvoorbeeld Eliess - Dont stop till you get enough (pakito remix) (5:58).
          Dan heb je toch wel genoeg tijd om even naar de wc te gaan én nog fatsoenlijk een ander nummer erin te mixen :)

Comment

Elke show dient bij ons bemand te worden door een (ingehuurde) DJ en een (eigen) roadie. Mocht DJ moeten plassen, of iets anders doen kan altijd de roadie het tijdelijk overnemen.

Mocht het niet anders zo zijn dat er alleen een DJ aanwezig is om welke reden dan ook is er nog altijd een laptop aanwezig met de functie auto-play/mix. Ideaal :D

Als ik zo zie hebben sommige speciale 'plasnummers', vrij grote onzin! In elke show zit (hoop ik) toch een redelijke structuur van muziek en ga je niet oppeens meatloaf oid draaien omdat jij zonodig even de wc moet bezoeken?!?

Comment

bij ons zit er totaal geen structuur in of playlisten of dat soort onzin.

De mensen geven 10 nummers op die zij erg mooi vinden en met die nummers in ons achterhoofd kijken we op de avond wel wat we draaien. Verder knallen we er constant verzoeknummers tussendoor.

Een werkwijze die al 12 jaar met succes werkt

Over het algemeen zijn bruiloften enzo toch allemaal hetzelfde

eerst achtergrond muziek zodat ze elkaar kunnen verstaan en kunnen praten dan na een uur gaat de disco erin, gevolgd door latin, daarna top 40 en dan ligt het een beetje aan het bruidspaar of we de house kant, rock kant of NL kant op gaan. Maar de sfeer zit er dan altijd al zo goed in dat iedereen toch wel doordanst.

Aangezien een DJ duurder is dan een roady gaat er meestal een roady mee en die kunnen/mogen toch niet draaien zonder toezicht. Dus ben meestal wel blij met de lange nummers

Als er NL gedraaid wordt gaat er meestal een skihut cd in, bij latin een leuke latin mix. Alleen top40 blijft altijd een probleem.

Een goede dj kan alles maken als de sfeer er eenmaal in zit kun je gabbers op nirvana laten dansen en rockers laten meerappen.

Daarnaast past een nummer als die van Meatloaf past overal tussen.

Comment

papa was a rolling stone kan ook altijd nog duurt ook een tijdje dacht ik uit mijn hoofd, maar daarmee houd je ze niet op de dansvloer :P En met een jongerenfeest gewoon een goed house nummer en dan de original versie -2% in de pitch.

Comment

van welke artiest draai jij hem dan? The Tempteations, George Michael & Queen, Boris :| of .....

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
                    Daarnaast past een nummer als die van Meatloaf past overal tussen.
                    Tussen top40 opeens meatloaf draaien hebben wij zeker een andere gedachtegang. Daarnaast las ik ook dat je altijd/meestal een vaste volgorde handteerd soms zeker een hou-vast soms zeker een harde afknapper.

Uiteraard jullie werkwijze, zullen jullie vast met een reden voor hebben gekozen. Wij werken in meestal zo: eventueel verzoeklijst hieraan wordt de hoofdlijn opgehangen van de muziek (het mag geen complete playlist worden), een redelijke dj kan ongeveer op de avond wel inschaten wat voor (ongeveer) soort publiek hij voorzich heeft (ook nadehand van verzoeknummers) wordt een leuke muziekmix opafgestemd. Hier zeker een succes, je hebt een (zeer) tevrede bruidspaar en een tevrede publiek wat wel op de vloer wilt gaan.

Al moet ik wel zeggen dat wij voornamelijk 'passief' draaien, geen eindeloze live mix van de aanwezige DJ maar eerder de avond gepresenteerd en aanelkaar gepraat (op een hele leuke manier), hier valt het in de smaak. Het is niet zomaar plaatjes draaien, moet zeker stuctuur inblijven en afgestemd op publiek/sfeer/bruidspaar/.. Als mensen geen aanelkaar gelulde avond willen, het kan maar dan werk ik in ieder geval niet met mijn vaste DJ's en zal er gewoon een (...) dj worden ingehuurd :D.

Met betrekking tot de roadies (echter ben ik er zelf 1) hebben in principe de overige taken op zich te nemen, een paar platen doorstarten kan iedereen en de meeste roadies waar ik mee werk (of mezelf) hebben wel een beetje muziekfeeling ;)

Comment

Hier gaat m'n vader standaard mee, voor zowel vervoer, opbouwen en afbreken, hij kan op het spul letten als ik even weg ben.
                      Aangezien ik niet op enorme feesten draai laat ik de laptop lekker doorspelen (leve autofade), of ik gooi er even een mixje in. (Baja Beach Club, Apres-ski Café mix).
                      Mocht ik alleen zijn, dan gaat het laptopschermpje dicht, ik heb ingesteld dat er niks gebeurt als het scherm dichtgaat.
                      Verder is de draaiplek bij ons meestal redelijk 'afgedicht', zodat het al wat minder aantrekkelijk wordt om achter de discobar te gaan staan.
                      Verder nog nooit meegemaakt dat er iemand zonder toestemming opeens aan de knoppen ging zitten.

Comment

afknappers heb ik nog nooit meegemaakt, maar nogmaals een goede dj kan alles maken. Als de sfeer er maar in zit. Praten doe ik niet, dan zetten ze maar de radio aan.

Comment

Praten tussen door gebeurt hier ook nouwelijks
                          meestal even aan het eind wat reclame maken, aankondigen dat er kaartjes bij ons te halen zijn en ligt aan de sweer of we ook vragen of ze het leuk vonden

wij gaan ook altijd met zijn 2en op pad en meestal is een plasje wel geklaart in 3,5 minuten (ongeveer normaal nummerlengte)
                          en anders neem ik het even over van mijn collega

Wat vinden jullie van roken tussendoor?
                          Meestal doe ik dat even buiten, zeker als het niet gewenst is in de ruimte zelf.

Comment

ik ben gestopt met roken toen mijn medewerkers een betere conditie kregen als ik... Dus gelukkig heb ik dat probleem niet meer.

Comment

Ik rook ook niet, vindt t persoonlijk maar geld verspilling.. Ik koop van dat geld liever wat nieuwe CDs of apparatuur ofzo..

Comment

Working...
                              X