Originally posted by J.S. Coolen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Naar de WC tijdens een boeking
Collapse
X
-
Originally posted by jochananAbba remix doet het altijd goed, ik geloof een minuut of zeven en de grootste drie hits komen naar voren. Je zet je hulp achter die grote jogs en zeg hem duidelijk dat hij alleen aan die rechtse jog mag draaien en niet aan de linkse waar de cd in zit. Hoofdtelefoontje op en als je niet oppast gaat het publiek vragen of hij niet kan blijven draaien, hij mixt zo goed :D
Comment
-
Is van de zeeuwse (helaas gestopte) band de Lamaketta's.
Was in Zeeuws-Vlaanderen en omstreken uitermate populair, nu eigenlijk nog steeds.
Hun laatste optreden in het Scheldetheater in Terneuzen
Comment
-
Tja, het blijft zeeuws dialect.
Maar zelfs iemand uit Den Haag kan nog meezingen met het refrein hoor :wink:
"Over de Schelde
En de Noordzee
Kapitein Rooibos
Wind nam 'm mee
Over d'oceanen
Iedere zee
Kapitein Rooibos
Een dappere zeeuw"
En tussen de refreinen door wordt het verhaal van Kapitein Rooibos verteld. Leuk liedje, maar nu maar weer terug ontopic. :D
Comment
-
Onlangs een boeking van Dick (Partysound) gekregen om 15 september op een bedrijfsfeest van de V&D Den Bosch te draaien.
Nu is dit 5 uur lang draaien en het kan niet anders dat ik een paar keer dan naar de wc zou moeten. Iemand nog verdere tips waar ik op moet letten als house en jump draaiende dj die eens all round moet draaien? :P
Comment
-
Originally posted by BastianOnlangs een boeking van Dick (Partysound) gekregen om 15 september op een bedrijfsfeest van de V&D Den Bosch te draaien.
Nu is dit 5 uur lang draaien en het kan niet anders dat ik een paar keer dan naar de wc zou moeten. Iemand nog verdere tips waar ik op moet letten als house en jump draaiende dj die eens all round moet draaien? :P
ik moet alleen als een gek wat leuke all round cdtjes gaan kopen of mp3's scoren (via een legale site ;))
Comment
-
Originally posted by BastianOnlangs een boeking van Dick (Partysound) gekregen om 15 september op een bedrijfsfeest van de V&D Den Bosch te draaien.
Zorg dat je in 'blokken' draait, dus 3 รก 4 nummers (of soms iets meer) in een bepaalde stijl en dan overschakelen naar een andere stijl.
Dan weten mensen dat als de muziek ze niet aan staat, er na een paar minuten altijd weer iets anders komt wat ze mogelijk wel leuk vinden.
Een half uur achter elkaar dezelfde stijl draaien is meestal niet het meest handige wat je kan doen bij een verdeeld publiek.
Voor een allround publiek zal je waarschijnlijk vrij weinig jump kunnen draaien, op z'n hoogst de commerciele nummers.
Zorg dat je flink wat top40 muziek mee hebt, eventueel wat 'oude' disco nummers, een beetje bekende r&b en wat bekende nederlandse nummers.
Rood van Marco Borsato en meer van die richting, denk verder aan Guus Meeuwis en die nieuwe van Gerard Joling.
Verder ook wat dance meenemen, maar dan wel het spul wat je bijvoorbeeld op Slam! FM hoort, mensen herkennen dat.
En eventueel ook een beetje rock meenemen, maar zeker niet teveel van draaien als het publiek er niet erg in mee gaat, je kan beter wat extra jaren '80 en '90 muziek bij hebben :)
Comment
-
kwam dit topic even tegen en kon het niet laten van even te reageren. Ik draai meestal drive-in, een volledige avond dus. Daar kan je er niet vanuit dat je minstens 1x maal moet plassen (zeker als je 2uur op voorhand bent om alles op te zetten). Ik los het altijd op met een gemixte cd, maar mijn grootste probleem is meestal dat het materiaal er alleen staat, en dat iedereen gemakkelijk even kan komen prutsen met het materiaal (ben dat dan ook al tegen gekomen). Meestal vraag ik aan de organisator om even een oogje in het zeil te houden.
Comment
-
Wij gaan altijd met zijn 2'en. De een draait en de ander doet het licht.
Voordelen:
* Gezelliig
* Makkelijker opbouwen en afbreken
* Meer professionele uitstraling
* Minder kans op diefstal
* Rustig kunnen plassen
Nadelen:
* Je moet de inkomsten delen, maar rijk wordt je hier toch niet van
Comment
Comment