Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sms berichten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik werk bij een lokaal radiostation in Zandvoort, dus ik denk dat erg verstandig is om te vragen aan die gasten wat zij hebben in de studio om nummer te maken (denk aan jingles).

Dit is wat wij hebben:

Pentium 4 2x (computer dan)
    goede geluidskaart
    versterker
    4 cd-spelers
    2 beeldschermen voor beide computers 1
    netwerk verbinding
    1 terrabyte aan gehuigen
    Mic. aan een standaard.

Maar neem van mij aan dat je het beste naar een lokaal radiostation in de buurt kan gaan en dan vragen en kijken wat zij hebben en wat zi8j ermee doen dan weet je echt genoeg.

Is this a good answer or what!

greetings,

Comment

Ik heb hier staan, niet alleen voor audio, maar ook voor videobewerking en photoshop etc:

AMD Athlon 64 3200+
      1 GB RAM
      200gb harddisk
      5.1 geluidskaart
      Radeon x1600pro

Software (waarvan ik niet alles gebruik :lol: )
      FL Studio 6.0
      Music Maker 2006 deluxe
      Music Maker 2007 deluxe
      Reason 3.0
      Cubase SX 3
      Adobe Audition
      Sony Soundforge
      Ableton Live!
      Virtual DJ 4
      Traktor 3

en voor video/fotobewerking ook:
      hele Adobe Creative Suite
      Sony Vegas 6.0
      Adobe Premiere Pro 2.0
      Maya 7.0 unlimited
      etc.

Comment

Zeker de loterij gewonnen , wat een software zeg ... 8O

Daar kan ik alleen maar van dromen ... :(

Comment

Originally posted by Soulshaker
          Zeker de loterij gewonnen , wat een software zeg ... 8O

Daar kan ik alleen maar van dromen ... :(
          Het heeft me alleen bandbreedte gekost :lol:

Comment

EDIT: dubbelpost, kan verwijderd worden!

Comment

Om te beginnen heb je en hoop nodig aan software en een super, zware en vooral snelle pc (voor het renderen)

De volgende proggies ben ik mee aan het rommelen::

Sonar 6
              Soundforge 7 (voor sample cut/edit en Live opname)
              DAE
              Orion Platinum
              Fruityloops 6 (om geluiden te pitchen/vervormen en niets anders!! Ik hou niet van die fruity sound)
              Native Instruments Traktor DJ Studio 3 (om te kijken of de tracks bij elkaar passen)
              Adobe® Audition (voor sample cut/edit)
              Ableton live 5.2

Omdat ik vaak met MP3's werk (met name Ableton live wav e.d is ook mogelijk) moet je voor zorg dragen dat je mp3's (samples) clean en flac zijn daarvoor gebruik ik de volgende tooltjes

dBpowerAMP-codec-flac (dBpoweramp Music Converter (dMC)

dMC-r10 (dBpowerAMP Music Convertor)

foobar2000_0.9 (Foobar2000 is een no-nonsense audiospeler voor het Windows-platform)

mp3gain-win-1_2_5(MP3gain Al uw muziekbestanden hetzelfde geluidsniveau) NOTE:::werkt niet met wav of lossless codes de naam zegt het al

ik heb zelf een 64 Bit 3500+ en die is "niet" goed genoeg om sonar 6 normaal te laten draaien! laat ik maar niet over SC en geheugen beginnen, want de meest recente pc’s hebben STD een ruime geheugen en goede SC.

Als je gaat beginnen raad ik je Ableton live aan omdat het vrij makkelijk en simpel is...sampels droppen en alles loopt sinq! (tenminste als je sampels goed zijn gecut/edit) Nadeel is dat hij achteraf renderd en dat kan (gelang de aantal samples) erg lang duren.

TIP!!! Zorg dat je 2 HD’s hebt..eentje waar de sampels op staan ed..dit is wat makkelijker bij het renderen nl..

Al met al..als je snel wat in elkaar wil zetten is Ableton jou ding…NOTE:: Trail heeft beperkingen!!!

Comment

Sms berichten

Hey,

Ik had een vraag laatst draaide ik in een discotheek en daar hadden ze een systeem waarnaar je kon smsen en dat kwam dan op een scherm nu vraag ik mezelf af hoe werk dit want ik vind dit best aantrekkelijk voor mijn drive in show.

Comment

er zijn bedrijven die dit aanbieden. Zoek eens op google.

Het is trouwens niet goedkoop, ik heb het ooit uitgezocht

Comment

volgens mij hadden ze het een keer op een feestje waar is stond heel simpel gedaan..
                    beamer met laptopje eraan.. nummer van jouw mobiele telefoon op het scherm laten verschijnen en vermelden dat ze daar naartoe kunnen smsen.. wanneer je een bericht binnenkrijgt zet je dat op de beamer..

goedkoper voor jouw en de smsers

Comment

en lekker veel extra werk voor jou, want er gaat niets geautomatiseerd en je beloofd dat het op het scherm verschijnt.

Hoe snel kun jij lezen en typen?

Comment

Je kan het zelf maken, oude nokia is voldoende (en wat elektonica / software kennis)..

Maar één probleem, er gaat tijd in zitten, veel tijd.. Ze vragen er niet voor niks zo veel geld voor ;)

Comment

Voor de kleinere feesten kan je natuurlijk gebruik maken van de een mobiele telefoonnummer projecteren en dan inkomende sms-jes overtypen. Hierbij heb je gelijk een menselijk SPAM filter.

Uiteraard is het veel makkelijker om dit te automatiseren. Ik heb ooit eens gesproken met iemand die deze producten op de markt heeft gezet. Na even googlen kwam ik dit bedrijf tegen. Bel ze eens voor een demo ofzo.

Comment

Working...
                          X