Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sms berichten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Idd, tegenwoordig doe je het ook gewoon onder windows op de pc, vroeger werkte dat simpelweg niet omdat de pc's nog niet krachtig genoeg waren.

Ik zou gewoon kiezen voor een pc omdat ik vind dat een mac klote te besturen is, een mac is daarintegen wel zeer stabiel.

Comment

Ik vind MAC voor muziek producties zelf vele malen beter werken!

Maar met windows xp gaat het ook prima dus ga geen geld uitgeven (als ik er al geld voor heb..) aan iets wat met een product dat ik al heb net zo goed gaat... :)

Comment

Ik heb hier thuis nog een hele oude Atari (die het nog steeds doet!) staan met één van de eerste versies van Cubase erop! :lol:

Comment

ik zelf heb geen echt goede productie programma's want ik zou niet echtw eten in welke winkel je die zou kunnen kopen :roll: en ik heb geen LimeWire ofzo, dus kan het ook niet downloaden...

mijn computer heeft:
          1Gigabyte RAM geheugen
          AMD Athlon 64 processor
          250 Gigabyte harde schijf (maar dat zal nu wel wat minder wezen..staan een paar grote games op)

Comment

Bijna elke computerwinkel heeft geluidsprogramma's en een aantal muziekwinkels ook!!

Comment

begin met een goede computer met heel veel werk geheugen en neem alles van a qualiteit.

als 1de een goede geluidskaart en wees er niet zuinig op maar met een emu of een 2de hands pulsar ben je leuk op weg heb je meer te besteden kan je voor rme gaan.

3 goede monitor speakers en bezuinig daar ook niet op het is wel je referentie.

programma's is een keuze die je zelf moet maken maar de meeste producers werken met cubase sx of logic als basis maar er komen vaak meer programma's bij kijken zoals soundforge en recycle en de vele vst plug ins. maar een ander kan goed met alleen reason werken.
              een persoonlijke keuze dus.

als je hier als eerste mee begint dan ben je goed op weg en dan kom je er ook achter als je nou echt muziek kan maken en dan word het tijd om er echt over na te denken om een leuke synth bij te kopen.
              er zijn grote producers hier in nederland die alleen nog maar met de computer werken zonder synths of andere hardware.

Comment

.
                Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:50.

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
                  Ik zou zelf ook die software programma's op een 'andere manier' als anderen doen te gebruiken...maak het niet te standaard, bijvoorbeeld afentoe wat aqoustisch erdoorheen...
                  ik denk dat je nu even 2 dingen door elkaar heen haalt. programma's zijn tools waar je je compositie mee maakt en die programma's kan je niet anders gebruiken dan ze zijn gemaakt of hoe andere het doen. de manier van werken wel maar het eind resultaat gaat er wel om dat je een compleet nummer hebt staan.

wat jij waarschijnlijk wil zeggen is dat je je nummers iets anders moet maken dan het normaal standaard en een vocaal een toevoeging kan zijn.
                  maar wat is normaal standaard dan????????

Comment

Studiotje

yo, ik heb zelf ook klein studiotje, maar wil ook meer.

ik zou beginnen met computer met gewone soundblaster geluidskaart. en daarop synthesizer, met midi aansluiting. dan fl studio, en klaar. daarna veranderen van studio en meer erbij kopen. zo doe ik het.

mijn gear:

pentium 3 met soundblaster geluidskaart. midi aansluiting. draadloze mic. kaoss mixer, turntables, enkele cd speler, synthesizer, djx2b speelgoed en wat rotzooi.

en sommige onder ons zullen zeggen: bagger!!!

aber ja

Comment

Waarom een draadloze mic? Dat is per definitie kwaliteit inleveren. Beter voor dat geld een mic met touwtje kopen.

Comment

.
                        Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:51.

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
                          Standaard bedoel ik het volgende mee: de laatste tijd mer ik zelf steeds vaker dat (vooral in de Trance scene) steeds meer 'middelmatige' nummers uitgebracht worden, die gewoon téveel op een andere lijken. Nu heb ik natuurlijk geen (serieuze) productie ervaring, dus ik zeg: stel je neemt akoestisch iets op, en vervolgens ga je dit helemaal digitaal uitwerken. Dat je niet het typische '13 in een dozijn' sound krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel. Zelf werk ik bijvoorbeeld liever met akoestische liedjes (om een beetje voor de lol mee aan te klooien) dan met strakke, 100% digitaal geproduceerde nummers. Maar dat is persoonlijk, denk ik.
                          Ik vind juist dat de kwaliteit van nummers de laatste tijd weer wat omhoog gaat. Tenminste, ik vind de populaire stijl van eind jaren 90 begin 2000 erg goed , producties van bijv. System F, Gouryella en ga zo maar door.
                          Een beetje echte componisten die bij die nummers aan het werk zijn geweest, geen melodien van maar 1-4e maat enzo. (kan ook goed zijn btw)

maar ff terug ontopic : @Dj blackberry ; wat voor studio wil je eigenlijk, software of hardware, en in geval van hardware, wil je digitaal of analoog?? hoeveel heb je ongeveer te besteden als ik vragen mag?

EDIT: kom er net achter dat ie een jaar geleden gepost heeft duzze.. :oops:

Comment

@DJD-TraXx

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat akoestisch betekent. Niet alles wat van buiten de computer komt is akoestisch hè? :wink:

Comment

.
                              Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:51.

Comment

Mn (kleine) studiootje:

1x amd athlon 64, @ 2.5 ghz, 1024 mb geheugen, 320 gb hdd.
                                creative soundblaster 5.1 (2x) en nog wat zooi.

2x microfoon
                                2x koptelefoon (van die 10 euro dingen, ze gaan toch bij mij snel kapot)
                                2x 500 watt boxies
                                een mengpaneel (mccrypt)
                                een rookmachine, (wat moet je ermee in een studio:P)

Comment

Working...
                                X