Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prevensie diefstal bij verhuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben eens aan het kijken geweest voor StopTrack labels te plaatsen op dure apparatuur.
    De plaatjes vallen op, en als je ze verwijderd blijft er een onverwijderbaar "Stolen Equipment" plaatje op de apparatuur staan. Binnenkort eens een offerte voor vragen.

Comment

Wat een mogelijke oplossing is tegen de kleine criminelen (dus niet de goed georganiseerde criminelen) is het volgende:
      Neem een pinautomaat. Laat ze een bankafschrift zien met bijbehorende naam en id-kaart. Laat ze een cent pinnen met die pas. Er hoeft niet eens geld op te staan, maar de transactie zal wel laten zien of de pas actief is. Op deze manier zie je direct of je niet met louche figuren te maken hebt.

Als de pas actief is en de naam en bankrekening nummer kloppen ben je al een heel eind. Kost je snel honderden euro's per jaar, maar aan de andere kant, wat kost een nieuwe set je?

Andere oplossing is een id-kaart scanner. Er zijn speciale programma's waarmee je elke id-kaart kunt scannen en controleren. Dit kost ±100 euro per maand, maar je weet wel meteen wie je voor je hebt en of het wel pluis is.

Verder wil het nog wel eens lonen om de naam van de persoon die iets komt huren te googlen. Mensen die weinig te verbergen hebben zijn vaak makkelijker te vinden via facebook, twitter, hyves etcetera. Mensen die op willen lichten zijn niet te vinden of komen via Google nogal eens met slechte resultaten naar voren. Zo kan je er ook nog wel eens een rotte appel tussen uit pikken.

En de allerbelangrijkste tip; laat ze altijd 2 id-bewijzen mee nemen. Ongeacht wie het is of hoe vriendelijk/betrouwbaar hij/zij overkomt. Het is voor criminelen vaak te veel werk om 2 id-bewijzen (dus rijbewijs en id-kaart of paspoort) te vervalsen. Voor die enkeling die het op zijn eigen naam doet staat tegenover dat die enkeling dan vaak ook een persoon is die diep aan de grond zit en er niet ver weg mee komt. Probleem wat je dan wel houdt is dat je van een kale kip niet kan plukken...

Op deze manier beperk je de mogelijkheid tot fraude/diefstal het verst. Maar 100% foolproof zal het allemaal nooit worden.

Ik heb jaren lang auto's met proefritten mee gegeven, en je wilt niet weten hoe vaak ik mensen voor me had die niet door de tests heen kwamen. Nagenoeg alle maatregelen zoals ik ze net opgevoerd heb hebben er toe geleid dat ik slechts 1 maal de politie heb hoeven in te schakelen om een spliternieuwe Porsche Cayenne terug te laten halen. Dit was vorig jaar, voor het eerst in 7 jaar in het vak.

Uiteraard hoef je bekende klanten en mensen met bekendere namen minder te controleren. De kans dat de eigenaar van een club in de regio je oplicht is nu eenmaal een stuk kleiner dan die van de persoon die vanuit de andere kant van het land komt.
      Last edited by Stefke; Friday-12-04-2013, 02:51.

Comment

Voorals nog geen echt meteriaal gestolen gehad:
        Komt waarschijnlijk ook omdat we op het gebried van puur dry-hire voornamelijk met bekenden of bedrijven werken. In veel gevallen wordt er ook door ons opgebouwd dan weet je al meteen een adres: dus dat helpt ook om diefstal te voorkomen.

Wel heb ik het idee dat voornamelijk de DJ's erg verzot zijn op mini-jack Tulp kabeltjes, t lijkt wel of ze die dingen opeten. Raken er minsens 1 per maand kwijt, maar: tijdens op opruimen zie je dat vaak over het hoofd, is het onbekend welke dj ze heft megenomen en voor die 3 euro ga je ook gein gezeiks bouwen.

Comment

Net als die schijfjes voor op een platenspeler, om een single te laten passen... Kan ze bijna per kilogram bestellen

Comment

wij werken voornamelijk met veel borg en ook met http://www.verhuurcontrole.nl/

Comment

Het voorkomen van diefstal is bijna onmogelijk. GPS trackers zijn leuk maar hebben ook een batterij en dienen ook elke week opgeladen te worden. Tevens komt er bij die trackers ook een abonnement aangezien ze op SIM kaarten werken. Die stickers vind ik interessant, bij ons op school is ook alles gemerkt; met een soort dikke inkt is er een nummer opgeschreven. Helaas krijg je die met je nagel er al gewoon af. Alle iMacs zijn gegrafeerd met de naam van de school en aan de onderkant staat 'GESTOLEN, indien gevonden neem contact op met ""'. Ik heb ooit beamers gekregen van mijn school ivm met vernieuwing van het systeem. Aangezien ik al beamers had voor mijn drive-in wou ik ze verkopen. Helaas; als je ze aanzet zie je eerst "WAARSCHUWING. Deze beamer is in het bezit van een instelling. Indien gevonden/gekocht neem contact op met de lokale politie".

Je zou eventueel 1 GPS tracker kunnen aanschaffen en die ergens inbouwen (in een speaker oid). Dan kan je na diefstal alles makkelijk traceren aangezien die dingen om de 10-60 seconden een log geven waar ze zijn.

Comment

Working...
              X