Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vraag jij voor een klus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vraag jij voor een klus?

Even een vraagje, een vriend van mij die een beetje met het geld zit wil mij misschien op zijn feestje laten draaien. Het gaat hier gewoon over huiskamergebeuren, dus ik neem gewoon mn huidige DJ setje mee. Dat zal bestaan uit:

Mengpaneel
    dubbel CD
    PC
    versterking
    Evt mini disk

Het is geen professioneel materiaal, het gaat hier over 5 uur draaien met afwisseling. Dus de ene keer gewoon muziek al mixend en af en toe wat gamen e.d. Ik zou begod niet weten wat ik voor deze avond moet vragen, het zit qua buget niet zo goed daar...

Dat ligt heel erg aan je eigen relatie met die vriend, zijn jullie vrienden die elkaar uit de brand helpen.... dan help je hem dus uit de brand en zou het raar zijn iets te vragen, vind ik. Is het een vage kennis... dan wordt het een ander verhaal, misschien is een fles van je favo drank dan wel een leuke, of spreek je gewoon een klein prijsje af.

Het ligt dus allemaal bij de relatie tussen die vriend en jezelf.

Comment

Het is gewoon een vriend die ik vroeger veel peste, maar de laatste tijd trekken we af en toe voor hem op. Dus ik heb liever gewoon een prijsje...

Comment

Heb de berichten uit DJ-talk mee naar hier genomen, om het wat meer algemeen te maken.

Comment

Vraag wat jij ook zou willen geven ;)

Een flesje drank een kratje bier of een kleine vergoeding?

Comment

Ik drink dus niet, maar zou evt 2 tientjes iets zijn? Of is dat wat te veel? Of juist te weinig?

Comment

Ik zou een vergoeding vragen voor de materiaalkosten, aangezien je zelf niet continue staat te draaien. Zeker als je net begint is 2 tientjes mijns inziens ideaal, kan je gelijk jezelf een beetje promoten

Comment

ja 20 euro is geen gek hoog bedrag in zo'n geval.

Comment

Neem je je licht ook mee? Want daar moet je dan in de prijs misschien iets rekeing mee houden.

Ik heb ook een paar keer op een familiefeestje (eigen familie) gedraaid. Ik kreeg toen zo'n 25 euro (laptop, klein mengpaneel, scanmaster, 4 ledparren, hifi versterker 160W, 2 JVC boxen 80W, microfoon). Het is voor mij tegenwoordig nog puur hobby, laat ik maar niet gaan uitrekenen hoeveel het mij kost en hoeveel ik verdien :cool:. Ik ben nog wel aan het sparen voor duurdere boxen, maar ja, dan wil ik ook in 1 keer echt wat goeds kopen, dus ik ben nog wel even bezig ;-). Want als ik voor anderen draai, wil ik ook echt een goede show neerzetten.

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                  Een flesje drank een kratje bier
                  Hij is 14 ;)

Comment

Met dit kan ik geen geweldige show neerzetten, en als ik eventueel aanbied dat hun materiaal regelen en ik dan voor niks kom? Maar dan zit je wel, wat kost het om een avondje gear te huren..

Comment

Ik zou gewoon met je vertrouwde gear komen en het gratis doen. Dit doe ik ook voor mijn oude basischool. Gewoon een beetje ervaring op doen.

Comment

Jup, maar mijn ouders zeggen dus: Ja, nee voor 20 euro niet doen. Moet je alles voor naar beneden halen en je hebt geen opbergmateriaal. En dat klopt..

Comment

Hoe bedoel je je hebt geen opbergmateriaal? Flightcases of zo? Als je die niet hebt is het toch geen ramp je kan alles in de orginele doos vervoeren of gewoon eentje die je bij de supermarkt kan pakken.

Comment

Die dozen heb ik dus niet meer, en mn ouders zijn vrij standvast :P . Maar huren, das geen optie?

Comment

Originally posted by Fiegel5 View Post
                              Jup, maar mijn ouders zeggen dus: Ja, nee voor 20 euro niet doen. Moet je alles voor naar beneden halen en je hebt geen opbergmateriaal. En dat klopt..
                              Als je direct stapels met geld wilt verdienen als beginner, kan je beter een ander 'bedrijfje' starten. De eerste jaren is het sowieso relatief veel moeite en weinig centen. Je moet een naam opbouwen en de beste manier is om bij familie en vrienden te beginnen!

Originally posted by Fiegel5 View Post
                              Die dozen heb ik dus niet meer, en mn ouders zijn vrij standvast :P . Maar huren, das geen optie?
                              Geld toeleggen? Of door je 'opdrachtgever' laten betalen? Dan zul je met 20 euro niet toekomen.

Comment

Working...
                              X