Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vraag jij voor een klus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voor minder dan ongeveer 50 euro per draai uur (inclusief 2 speakers ofzo) blijf ik lekker thuis hoor, tenzij het een goede bekende vriend/familie is. Wil je meer, betaal je ook meer. Het is voor mij ook een hobby, maar ik heb ondertussen wel een paar duizend euro geïnvesteerd en daar hoeft niet iedereen gratis van te genieten, dat wil ik ook een keer terugverdienen.
    Dat anderen het wel doen voor 100 euro, ergens begrijp ik het wel, ik vroeg ook niet gelijk de eerste keer 300 euro.
    Last edited by JasperA; Friday-15-06-2012, 12:32.

Comment

Ik heb toch al een paar klanten gehad die mij niet kozen omwille van de prijs, ze antwoorden dan 400 euro? ik weet iemand die het doet voor 150 euro en als ik dan vraag naar zijn ervaring, kwaliteit van zijn gear... dan kreeg ik te horen dat hij dat ook wel goed zal doen en eens de bruiloft achter de rug was was het van, had ik jou maar genomen want het was een ramp, tango, wals, jaren 70 moesten we niet vragen want die had hij niet, de ganse avond was het boenk, boenk, boek et voila door wat euro's te besparen was hun bruiloft één grote ramp door een onervaren DJ, maar de tijd leert me wel dat die onervaren DJ's vlug gekend zijn en niet meer gevraagd worden voor bruiloften dus daar maak ik me eigenlijk niet druk over, wel jammer dat ze het bruidspaar beloven om er een onvergetelijke avond van te maken en dat niet kunnen nakomen. Langs de andere kant moeten die gasten van 14 jaar ook een kans krijgen en ik weet dat ze geen budget hebben om pioneer of denon te kopen maar dan moeten ze ook niet groot willen doen en bruiloften aannemen, als ze het houden bij klasfeesten of verjaardagsfeestjes is dat voor mij goed maar je gaat toch niet voor 100 euro een feest verpesten wat voor een bruidskoppel hun belangrijkste dag is, gelukkig zijn er heel weinig koppels die jonge knapen aannemen voor hun feest maar er zijn er wel.

Originally posted by JasperA View Post
      Voor minder dan ongeveer 50 euro per draai uur (inclusief 2 speakers ofzo) blijf ik lekker thuis hoor, tenzij het een goede bekende vriend/familie is. Wil je meer, betaal je ook meer. Het is voor mij ook een hobby, maar ik heb ondertussen wel een paar duizend euro geïnvesteerd en daar hoeft niet iedereen gratis van te genieten, dat wil ik ook een keer terugverdienen.
      Dat anderen het wel doen voor 100 euro, ergens begrijp ik het wel, ik vroeg ook niet gelijk de eerste keer 300 euro.
      Voor mij is het ook hobby, ik hoef er mijn boterham niet mee te verdienen want ik heb nog een normale job, maar ik heb het laatste jaar toch meer dan 20.000 euro uitgegeven aan kwaliteits apparatuur, nieuwe aanhanger... en ook mijn boekhouder, sociale kas en btw moeten betaald worden en als ik dat kan betalen en terug verdienen met wat ik verdien aan mijn feesten ben ik een gelukkig man en voor minder dan 300 euro blijf ik in mijn zetel zitten.
      Last edited by Mol; Friday-15-06-2012, 12:36.

Comment

he, maar ik vraag €15 per uur en dan kom ik met licht en geluid
        o.a. (numark ndx800, behringer ddm4000 en numark icdx) en 2x tsx 15 met versterker
        en licht: 2x showtec tornado scan en 1 bax ita 04 laser en statief en kabels.

en €25 per uur voor

uitgebreid licht (alles + mantis pearl river dmx. madscan dmx, skytec rgb led dmx scanner, showtec double colorwave, led rgb dmx spot, led floodlight en dmx controller en lightjockey)

denken jullie dat dit goede prijs is, want ik heb geen boekingen wel reclame (marktplaats, website www.dj3fourty6.nl)
        want ik heb veel proffesioneel spul t.w.v. (minstens €1500)

gr, NIgel

Comment

Op dit moment draai ik nog niet echt voor klanten, maar gewoon voor kennissen, familie, vrienden etc. om wat ervaring op te doen. Hiervoor vraag ik niks, ik zie aan de eind van de avond wel wat ik ervoor krijg.

Comment

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil je echt niet afbranden. Maar ( dan komt het meestal ) helaas red je het met een 1500 euro helemaal niet ver in het pro segment. Mijn mixer ( 1 van de ) kost al een 1500 euro. Dan heb ik ook nog cd-spelers microfoons, speakers, controller, rand apparatuur, laptops, meubel. Ook heb je dan nog de movingheads, lasers, truss, led en gewone parren, dimmers enz enz enz. Dus geloof me een pro verhaal valt reuzen mee ;).

Ook is reclame op marktplaats natuurlijk een beginnentje. Maar denk ook aan bekende, familie, vrienden, buren, collega, mede scholieren. Iedereen die je kent. Zorg dat zij ook weten dat jij draait en wat je doet. Zorg er iedere keer altijd weer voor dat je setjes er netjes en opgeruimd eruit zien. Pro of niet rommel opruimen kan iedereen en maakt een wereld van verschil voor de bezoeker. Ga eventueel draaien op een buurt bbq, voetbal wedstrijd, die oom die 50 word. Weet ik veel wat allemaal nog meer. Bied je hiervoor aan. Zo zijn er genoeg feestjes waar geen budget beschikbaar is voor een dj. Maar daar kun je wel wat bieden. Ga gewoon zo draaien voor je familie of een kleine vergoeding. Niets mis mee zo zijn we allemaal begonnen. Dan weten ze wie je bent en wat je kan. Meer boekingen komen vanzelf.

Ik begon met een 5 misschien 10 boekingen in het eerste jaar. Ik ben er nu een goede 10 jaar mee bezig en heb er meer als 100 en doe het nog steeds gewoon voor de hobby. Niet overdreven actief met nog meer extra klussen te kunnen scoren.

@ mol met zijn trouwfeest.

Ik ga zelf ook trouwen eind september en weet dus wat het kost ( dat ik weet wat het kost is dus wel helaas want mag het ook afrekenen )

Als ik een pak ga kopen kan ik dit voor een 200 euro bij de c&a maar ook wel fatsoenlijk bij bijvoorbeeld roka. Kost het natuurlijk ook wat meer. Als je dat verstand niet hebt dat het ook zo is bij de dj ben je niet bekwaam om te trouwen. Dan moet je nog veel leren. Ik heb dan dus ook totaal geen medelijden met mensen die een budget dj huren en dan balen dat het niet loopt. Je koopt toch ook geen ring van 5 euro op de kermis om mee te trouwen? Ik in ieder geval niet. Geloof mij maar de dj van ( al is het 500 euro ) is echt 1 van de goedkoopste dingen op die dag. Dus als daar geen budget meer voor is moet je gewoon niet gaan trouwen.

Voor de gene die het willen weten. Een beetje leuk aangekleede bruiloft ( dus pak, jurk, auto, dag gasten, uitnodiging, bedankje, bloemen, gemeente, kerk, ringen, feest lokatie sávonds met drank en zo en een leuke dj of band en eventuele huwelijksreis ) komt gewoon tussen dikke 7.500 euro en de 15.000 euro. Geloof me maar dan heb je het echt nog lang niet als een wesley en jolante feest. Trouwen is duur erg duur. Wil je het niet betalen dan niet doen. Als die 500 euro voor de dj een probleem is en daar moeilijk over gaat doen dan snap je hoop ik ook wel dat ik stiekem erg hard sta te laggen als het dus ook grandioos fout gaat als meneer ik ben 14 en heb een midi controller het niet kan mannen.

Informeer naar je dj. Probeer ervaring kennis van andere op te doen. Wat heeft hij meer gedaan en wat niet.

Natuurlijk zullen er ook wel zijn die gewoon 450 euro vragen en ook niets kunnen maar ja dat je opgelicht word blijf je toch altijd als risico houden. Zeker als je niet chekt.

Over het inhuren?

PFFFFF wat een onzin dat je het dan niet zou moeten doen. Als je dit goed regelt is er toch niets aan de hand of wel? Maar daar ligt vaak het probleem dat de dj dan buiten zijn kennis gaat werken. Maar wat denk je van een decibel outdoor je wil niet weten wat daar gehuurd word. Dat zijn dan de echt grote jongens.

Comment

Op welke doelgroep richt je jezelf? Ik denk dat je het eens moet proberen op klassefeestjes, zorg dat mensen op je school weten dat je dj bent enzo.

Probeer nog geen bedrijfsfeestjes en bruiloften te krijgen want daar ben je echt nog niet aan toe.

Comment

Maar waneer kan je dan volgens jou zeggen dat je wél klaar bent voor bruiloften? Dat je niet kan zeggen na x-aantal jaar ben je er klaar voor snap ik ook. Maar zijn er bepaalde eisen waar je zker moet aan voldoen volgens jou?

Comment

Als je van je zelf weet dat:

- Je, jezelf oud genoeg voelt
                  - Andere van mening zijn dat je voor elk (gevarieerd) publiek er een top feest van kan maken
                  - Je materialen goed op orde zijn, of je met een goede verhuur partner werkt
                  - Je representatief bent, goed Nederlands spreekt en schrijft

Dan zou je eens kunnen overwegen om op bruiloften te draaien.

Comment

Het is en blijft natuurlijk zeer subjectief, want wat goed voor mij is, kan bijvoorbeeld weer rotslecht voor jou zijn. Maar ik denk dat we dan weer terug naar de discutie €100 vs €350 moeten verwijzen.

Comment

• Voor bruiloften moet je vooral een hele brede muziekkennis hebben, vooral veel hits uit de jaren 70/80/90 kennen en weten welke hits uit de top 40 je kunt draaien. En als mensen een foxtrotje gaan dansen moet je ook weten welke plaat je erna moet draaien om ze aan de gang te houden.

Bij bruiloften gaat het erom dat je kan inschatten welke muziek de gasten willen horen om op de dansvloer te blijven. Daar is geen online cursus of boek voor, dat is een kwestie van ervaring. Vooral omdat je zo'n gevarieerd publiek hebt en iedereen een leuke avond wilt bezorgen.

Qua apparatuur maakt het eigenlijk niet zoveel uit, bruidsparen hebben er toch geen verstand van. Zolang het een beetje redelijk klinkt en het er netjes uit ziet is het al snel goed. Een paar (LED) parren als basisverlichting vind ik wel een must.

Comment

• Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                        Voor bruiloften moet je vooral een hele brede muziekkennis hebben, vooral veel hits uit de jaren 70/80/90 kennen en weten welke hits uit de top 40 je kunt draaien. En als mensen een foxtrotje gaan dansen moet je ook weten welke plaat je erna moet draaien om ze aan de gang te houden.
                        Dat is inderdaad het voornaamste en als je dat niet kan dan moet je zeker niet aan bruiloften beginnen, als iemand komt vragen achter een foxtrot moet je een foxtrot kunnen draaien, muziekkennis is hier heel belangriijk en wat kennis over stijldansen, al moet ik zeggen dat er toch hier in belgië minder en minder stijldansmuziek wordt gevraagd op bruiloften maar je moet er toch rekening mee houden dat je het ooit zal moeten draaien.

Bruiloften zijn voor een dj de gezelligste feesten maar wel de moeilijkste.

Comment

• Stijldansplaten worden ook niet vaak specifiek gevraagd maar de "oudere" generatie staat elke week nog een foxtrotje te dansen op een bruiloft.

Toch wel fijn als je dan weet welke plaat je erna moet draaien zodat ze nog een foxtrotje kunnen dansen, want een volle dansvloer is toch wel leuker dan een lege ;-)

Ik ben overigens absoluut geen stijldans expert maar dat lukt me inmiddels toch wel.

Comment

• Oh ik ben ook geen expert in stijldansen en zeker geen foxtrot, quickstep .... een tango en weense wals kan ik nog vlug vinden maar voor de andere dansen vraag ik ook wel eens rond bij mensen die er veel vanaf weten en dan heb je al vlug een lijstje met wat een foxtrot is, wat een quickstep enz... maar hiermee ben je nog geen goede trouw dj.
                            Iemand zonder ervaring raad ik aan om een paar maanden mee te gaan met een ervaren trouw dj en al vlug leer je de knepen van het vak en dan kan je ook overweg met bedrijfsfeesten, jubileums, souper, Diner & Dansavonden....
                            Last edited by Mol; Saturday-16-06-2012, 15:50.

Comment

• Ik reken voor mezelf 30 euro per uur, word het een huurplekje dan is het 300 euro voor een avond van 21:00-00:00 :)

Op 18 jaar is dat wel lekker al:)

Comment

• €300 voor 3u, als ik dat moest vragen dan heb ik geen werk.
                                Ik zal verhuizen naar nederland denk ik :-)

Comment

Working...
                                X