Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vraag jij voor een klus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zoveel factoren die invloed hebben....
    - hoe lang je draait
    - leeftijd
    - je bekendheid / in hoeverre komen mensen voor jou
    - grote van de club (bij Hollywood Music Hall zal je meer krijgen dan bij een lokale plattelands disco)
    - hoofdzaal of secundaire zaal
    - hoe goed ben je
    - zwart of wit
    - loon of zzp
    - wat moet je er voor doen (enkel draaien of heb je nog andere verantwoordelijkheden)
    - hoe vaak je draait

en zo zijn er nog veel meer factoren die van invloed zijn... ik denk dat het meer een onderhandelspel is: wat wil jij/wat zijn zij bereid te betalen.

Comment

Originally posted by jasper1985 View Post
      + in een club neem je je eigen licht geluidset en gear niet mee he;)
      Ik ken clubs waar dat niet eens zo'n slecht idee zou zijn....

Comment

Voor een avondje draaien met de volgende apparatuur vraag ik 300 euro:

1x 5 meter trussbrugje
        1x leddoek
        1x2 speakerset
        2x showtec phantom
        2x fourbar
        1x American dj flash beam lichteffect (voor achter de truss)
        1x Triple derby
        1x rookmachine

Comment

voor een standaard feestje vragen wij 300 euro maar dat is dan wel incl. btw
          hiervoor leveren wij / doen wij:

transport
          opbouwen
          afbreken
          5 uur draaien
          3 of 5 meter truss ligt een beetje aan de lokatie
          1 setje par 56
          2 winner scans
          1 antarie hazer of rookmachine ( wat zij willen ik vind het best )
          backdropje
          cuelux op een pc of laptop
          2 draadloze microfoons
          een dj meubeltje ( of de table tops of een uitgebreider rek )
          en vast nog wel wat andere meuk ;)

en een speakersetje voor een 100 man meestal een bas topje per kant
          merk type en uitvoering ligt eraan wat voor feest.

voor een examenfeest nemen we meestal een ad spectra sp 10 mee
          voor een buurtfeest iemand die 50 word enz. een das 15 inch basje met 12 inch topje of als het buiten is zelfs een behringer setje ( heerlijk dat kunstof bescherm laagje )

en natuurlijk zijn we hier nog wel flexibel in en kan er heus wel geschoven worden met apparatuur ;)

en voor de rest maken we gewoon altijd een offerte en spreken we het met de opdrachtgever zelf af.

Comment

ik draai niet meer zo veel als vroeger, en het is altijd een hobby geweest, ik heb er nooit van moeten leven. Laten we zeggen dat ik nog zo'n 5 à 6 trouwfeesten per jaar draai. Tot hiertoe was m'n prijs 350€ voor de muziek, een prijs die ik de laatste pakweg 5 jaar heb gehanteerd. Als ik in een zaal speel waar geen installatie is, dan wordt de huurprijs gewoon doorgerekend aan de opdrachtgevers. Voor die 350 € ben ik aanwezig en klaar met opstellen voordat de eerste gasten aankomen, en speel ik muziek tijdens de receptie, het eten en uiteraard het feest, aangepast aan de wensen van de opdrachtgever zoals voordien tijdens een gesprek besproken. Ik werk niet met overuren : prijs is all-in.
            Nu ben ik wel van plan om m'n prijs wat op te trekken, aangezien ik dit jaar 2x zelf op een trouwfeest ben geweest waar een ex-collega heeft gedraaid, die jaren ervaring heeft in topclubs en op mega-feesten, en hij vraagt duidelijk meer dan wat ik vraag : zo rond de 500-600 euro per avond (ook zonder materiaal, enkel voor de muziek dus). En - in alle bescheidenheid - ik vond hem niet meteen wereldschokkend veel beter draaien dan mezelf, dus denk ik erom om vanaf volgend jaar mijn prijs richting 400€ - 450€ op te drijven.

Comment

lijkt me redelijk.

Zelf rekenen ik een prijs voor apparatuur los en daarnaast de uren, zodat de klant inzicht krijgt waar het bedrag vandaan komt.

Comment

ik reken +/- 150 euro per avond. dan neem ik spullen mee. welke spullen is maar net waar de ruimte voor is. uiteraard probeer ik zo veel mogelijk in overleg, om treurigheid ( oh, ik dacht dat je die lamp mee zou nemen ) te voorkomen.
                edit: check www.hyperdisco.nl voor een idee wat ik mee zou nemen.

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                  ik reken +/- 150 euro per avond. dan neem ik spullen mee. welke spullen is maar net waar de ruimte voor is. uiteraard probeer ik zo veel mogelijk in overleg, om treurigheid ( oh, ik dacht dat je die lamp mee zou nemen ) te voorkomen.
                  edit: check www.hyperdisco.nl voor een idee wat ik mee zou nemen.
                  Één ding snap ik niet aan jou site. Een lichtset kost 50 euro, een geluidset is ook 50 euro. Waarom is een drive in set dan 150 euro? Dan bestel ik ze liever apart. Tevens is het meestal dat als je een drive in neemt dat het goed koper is.

Comment

Omdat je als drive-in meer biedt als alleen de spullen. Althans, dat mag ik hopen.

Comment

ja patrick.. maar zoals hij het aanbied is de drive in licht + geluid...
                      dus hoe kan het dan zijn dat licht en geluid los huren goedkoper is... dat is een optelsom die niet klopt... nu is het 1 + 1 = 3

Comment

Mwoa, je kunt het eventueel nog zien als opbouwtijd voor de combinatie die langer duurt.. maar meer logica dan dat zit er niet in. ;)

Comment

neem aan dat de opbouwtijd bij de losse elementen er ook inzit.... als er een extra iemand mee komt.. dan snap ik het weer wel... maar dat kan ik nergens vinden

Comment

Vervoer;)

Comment

100-200 euro... nou... ik had laatst een klus waar ik 300 verdiende maar toen had ik ook een setje 1000's gehuurd (75 euro(A))

Comment

Bedankt dat je verteld dat dit zo op mijn site stond, ik denk dat deze pagina sinds de laatste prijsstijging niet meer is aangepast. dit zal ik dan ook gaan aanpassen. Bedankt!
                                edit: aangepast, in dit weekend worden diverse shows opgebouwd, dan krijg je ook een beeld van een kleine, middelmatige, en een grote show.
                                Last edited by dj-drace; Thursday-30-09-2010, 10:08.

Comment

Working...
                                X