Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vraag jij voor een klus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

In nederland gaat veel horeca gewoon dicht. Ik draai ook met enige regelmaat over de grens ik ken het ga maar door verhaal. Zonde na 2 uur zijn ze zo zat als maar kan. Deel 1 word vervelend. Deel 2 slaapt aan de bar of tafel. Deel zeer jlein 3 geniet nog echt van het feest. Jaja echt nuttig im dan tot 5 uur door te gaan. We maken ook wel eens mee dat het wel wat langer echt gezellig is maar dan sta ik ook weer tot een uur of 11 half 12 uit me neus te eten omdat ze nog moeten eten en feliciteren.

In nederland beginnen we gewoon om een uur of 8 a 9 al. Buffet is nog maar zelden dus nog voor 10 uur knallen maar.

Ik maak maar zeer zelden mee zowel in nederland als belgiedat 1 persoon meer dan een 3 uur aan een stuk echt staat te dansen en springen. Tussendoor geven ze toch de moet even op. Gaan drinken of ff er tussenuit of wat dan ook. Ik zie het nut er dan ook totaal niet van in om tot 5 uur door te gaan.

Als ik een standaard prijs moet maken voor zowel 5 als 8 of zelfs 10 uur word een feest van 5 uur gewoon duurder. Nu betalen de mensen alleen voor wat ze afnemen. De 5 uur hou ik aan omdat ik geen zin heb om voor 70 euro 1 uur te moeten komen draaien. Dan heb ik namelijk wel de zelfde tijd voor opbouw en afbouw als ook het transport.

Maar ook hier denk ik dat iedereen het anders doet. Ook niets mis mee want er is meer dan 1 manier om het goed te doen.

Comment

Originally posted by StijnS View Post
      Hmmm... Als ik dit topic zo doorloos gaan ze in Nederland toch heel anders om met einduren van feesten dan hier... Alle Nederlandse DJ's posten hier "inclussief 5 draaiuren", terwijl het hier eerder de gewoonte is "tot het gedaan is"... (Een feest dat slechts 5 uur duurt? Belachelijk... :P)
      Wij wonen in een verkeerd land, in belgië moeten wij dubbel uren draaien voor hetzelfde geld :p

Originally posted by ronennieshow View Post
      We maken ook wel eens mee dat het wel wat langer echt gezellig is maar dan sta ik ook weer tot een uur of 11 half 12 uit me neus te eten omdat ze nog moeten eten en feliciteren.
      Dat is bij ons inderdaad wekelijkse kost, om 23u zitten ze meestal nog aan de taart en het feest kan pas rond 23.30/24u beginnen. Maar ik merk wel op dat meer en meer feestzalen maar muziek toelaten tot 05u, ook al zit er nog 200 man alles moet uit, beter voor ons want dan moeten ze maar zeuren tegen de maitre of uitbater en wij kunnen 2 tot 3u vroeger afbreken.

En in veel gevallen ligt het ook aan de DJ, als ik zie dat er nog 20 zatlappen staan te wiegelen op de dansvloer dan leg ik vlug mijn allerlaatste plaat op en ik zeg dat ook tijdens het gesprek met het koppel want ik ga niet 2u of meer zitten draaien voor 20 mensen die niet meer weten op welke planeet ze zitten.
      Last edited by Mol; Tuesday-12-06-2012, 11:44.

Comment

Voor draaien in een club reken ik meestal 50 euro per uur.

Ik heb binnenkort een feest waar ik 6 uur moet draaien, licht en geluid is aanwezig, ik moet dan alleen een dj meubel en dj set meenemen. Dan vraag ik 300 euro.

Binnenkort heb ik een standaard feest waar ik niks bij hoef te huren (ik heb zelf 2 fullrange tops tot 100 personen normaal volume, 4-8 par lampen, misschien wat effecten) duurt 4,5 uur, vraag ik 250 euro.

Het minimum wat ik vraag is toch wel 150 euro.

Comment

Feesten in NL duren gewoon standaard 5 uur. Daarop zijn onze prijzen ook gebaseerd.

Soms duurt het een half uurtje of een uurtje langer, en dan betalen ze gewoon € 30,00 incl. BTW per extra half uur. Dat geldt ook voor verlenging tijdens het feest.

Ook duurt het soms een uurtje korter, dan heb ik gewoon wat meer per uur verdiend. Korting geven omdat het wat minder lang duurt doen we niet aan, ik kan die avond immers nergens anders meer draaien om alsnog dat geld te verdienen.

Ik lees inderdaad van de Belgen regelmatig dat ze 8 uur of langer staan te draaien voor 350 a 400 euro, inclusief een hoop apparatuur. Dat is dan ook de belangrijkste reden dat ik me niet op BE richt, ondanks het feit dat ik op enkele minuten van de grens woon...

Comment

voor 2 t4's, 2 mackies srm 450, enkele effectjes (lazetje, moonflowertje, 2 ledtubes en rookdoosje), en de hele meute aan mengpaneel, cd-speler e.d. kost bij mij 100 euro. Ik draai liefst dance-house, maar kan me gemakkelijk aanpassen. Daarmee bedoel ik van kinderdisco's tot bejaardenfeestjes...

Voor nog eens 2 t4's +25euro
            en als ik nog ander materiaal moet huren, hangt het daarvan af (nog nooit moeten doen eigenlijk)

Vanaf 50 km klussen reken ik ook vervoerskosten

Vriendenkorting geld ook bij mij, maar dat natuurlijk ter zijde ;)

Comment

Voor een simpel feestje, small 40 man. Krijg je twee speakers met versterker. En 8 parren. = €100

Voor een iets groter feestje, medium 90 man. Krijg je een of twee subwoofer(s), twee topkasten met versterkers. 8 parren, en twee scanners. en een Rookmachine. = €170

Voor een nog groter feestje, large 140 man. Krijg je twee subwoofers, twee topkasten. 8 parren. Twee scanners, een spiegelbol. En eventueel regel ik er twee movingheads bij. Een Rookmachine. = €250

Voor grotere feesten wordt er een apparte set samengesteld. En voor events kan er een offerte worden gemaakt. Dit kan uiteraard ook voor alles wat meer nodig is!

Edit: zeker niet belangrijk! Bij elke set een Dj erbij, tenzij hier zelf voor wordt gezorgd. Uiteraard ook cd speler/mixer.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                Voor een simpel feestje, small 40 man. Krijg je twee speakers met versterker. En 8 parren. = €100
                Edit: zeker niet belangrijk! Bij elke set een Dj erbij, tenzij hier zelf voor wordt gezorgd. Uiteraard ook cd speler/mixer.
                Incl dj en btw? :shock:.

wij vragen al 150 euro zonder iets mee te hoeven brengen :D

ik weet dat wij erg goedkoop zijn in ons segment en sector maar 100 euro voor een feestje voor 40 man incl dj en dj spullen en licht. Wouw.

Daar kan ik me muziek niet eens voor betalen en up to date voor houden ;)

Comment

Ik vraag tegenwoordig 150 euro voor 4 uurtjes incl geluidsset voor 120 man, windup statief met daarop een KLS-800, laser en mushroom.

Misschien binnenkort wat ophogen, aangezien het gene wat ik allemaal aanbied. Meeste zijn toch aardig in prijs. Zeker de nieuwe aanhanger is aardig een koste plaatje geweest.

Comment

@ Ronny, ik sta nog niet ingeschreven bij de KVK. En dus zit belasting er niet in. Maar ik ben inderdaad van mening dat de prijzen wel iets naar boven mogen. Maar ik maak er geen tot nu toe nog geen verlies op!

Comment

daardoor worden wij dus weggeconcurreerd ;)

Comment

Voor mij zal het wel mee vallen. Als je 100 euro betaald krijg je ook een drive in van 100 euro.

Net als met speakers. Betaal je weinig krijg je weinig. Toch worden er ook speakers die wel duurder en beter zijn verkocht. Ik denk dan dus ook dat wanneer je de meeste '' 100 euro '' drive in shows naast een zeg onze of andere 350+ euro drive in show zet je het verschil wel zal merken. Niet alleen in apparatuur maar ook in proffesioneelheid en de ervaring van de dj.

Want als jij je muziek moet kopen en moet bij houden. Jij er naar toe moet. Je speakers moet kopen en onderhouden en dus ook moet opbouwen en afbreken. Dan geloof ik niet dat je echt iets overhoud waar ik vrolijk van word.

Als je 5 uur draait.
                        2x klein half uur rijden.
                        Dan neem ik nog een uur voor opbouwen en afbreken.
                        Dus zeg 7 uur totaal bezig zijn voor 100. Is reken reken iets van net geen 13 euro per uur. Daar moet je dan ook nog je spullen voor tellen en je muziek aanschaffen.
                        Ook ga ik er dan dus vannuit dat er niet verzekerd gewerkt word en de brandsfof voor de auto.
                        Erg heel erg krap dus.

Comment

Het is maar een hobby, ik vind het belangrijker dat ik het leuk vind! Als ik er nog wat mee verdien is dat altijd mooi meegenomen. Maar ik ga binnenkort even in overleg over hogere prijzen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                            Voor mij zal het wel mee vallen. Als je 100 euro betaald krijg je ook een drive in van 100 euro.
                            Hier moet ik JasperA volgen ronny, want een klant heeft geen flauw benul wat voor apparatuur er staat, laat staan hoeveel watt de speakers hebben, een klent kijkt enkel naar de prijs en als ze iemand vinden die het voor 200 euro goedkoper doet dan nemen ze die wel, ik vind het ook jammer dat er "drive in shows" zijn die voor 100 of 200 euro feestjes aannemen, voor mij zijn dat marktverziekers sorry.

Comment

Originally posted by Mol View Post
                              Hier moet ik JasperA volgen ronny, want een klant heeft geen flauw benul wat voor apparatuur er staat, laat staan hoeveel watt de speakers hebben, een klent kijkt enkel naar de prijs en als ze iemand vinden die het voor 200 euro goedkoper doet dan nemen ze die wel, ik vind het ook jammer dat er "drive in shows" zijn die voor 100 of 200 euro feestjes aannemen, voor mij zijn dat marktverziekers sorry.
                              ja maar je moet ook even bedenken dat de set-ups nog al schelen. je kan niet voor die acht parren, een dj setje en 2 berhinger topjes 350 euro gaan vragen. dan komen ze ook nooit meer terug. al het waar naar zen geld he.
                              en dan niet gaan zeggen dat ze nog geen feestjes aan mogen nemen. want dan ben jij egoïstisch bezig, en gun je anderen geen kleine feestjes.

het zijn geen markt verziekers. anders zou meyer sound, berhinher ook als een maktverzieker gaan zien.
                              en l-acoustic zou dap als markt verzieker zien. je hebt hier ook budget en betere in. maar ik vind wel dat mensen eerlijk moeten zijn als je het zelf niet aan kan, in gear bedoel ik dan. dan moet je niet veel te veel gaan vragen omdat je nog moet huren, maar dan moet je ze toch aanraden om naar een groter bedrijf te gaan.

Comment

Ik vind ook dat je klussen die je niet aankan, niet moet aannemen. Maar als je deze aankan door gewoon wat materiaal bij te huren, vind ik dit zeker geen probleem. Natuurlijk moet je naar mijn mening de klant hierover inlichten. En als die daar dan mee akoord gaat, waarom niet?

En ik zie feestjes voor 100 euro ook niet echt alsmarktverziekers. Want inderdaad wie betaald 300 euro voor een verjaardagsfeestje terwijl hij eer eentje voor 100 euro kan krijgen? Dat zou ik ook niet doen. Voor veel mensen maakt het ook niet uit of er 2 ledparren staan in plaats van galogeenspots, of er nu een cdj staat in plaats van een dubbele cd-speler. Voor hen is het meestal de fun die telt. Ik denk dat die 100 euro feestje zich meer richten op zulke verjaardagsfeesten, en zij die meer (kunnen) vragen, zich dan ook logischer wijs op grotere feesten zullen richten. Niets markt-verziekers dus naar mijn mening, elk zijn afzetmarkt. ;)

Comment

Working...
                                X