@ Mol, even uit nieuwgierigheid, wat heb jij gerekend voor die klus van morgen (waarvan je de foto's in het fototopic hebt staan)?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wat vraag jij voor een klus?
Collapse
X
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post@ Mol, even uit nieuwgierigheid, wat heb jij gerekend voor die klus van morgen (waarvan je de foto's in het fototopic hebt staan)?
400 euro is al een heel bedrag om als klant voor een bruiloft op te hoesten.
Verjaardagfeesten vraag ik 300 euro voor en voor minder dan 300 euro kom ik mijn zetel niet uit, dan moeten ze maar een onervaren trouw dj zoeken ;-)
Comment
-
Bij ons heeft de klant voor 400 euro (ex btw overigens) een eenvoudige basisset met 4 tot 8 led parretjes en een klein geluidssetje. Als ze meer willen betalen ze ook meer...
Ik vind 400 euro echt belachelijk weinig als ik zie wat jij allemaal meesleept, hoeveel tijd je ermee kwijt bent enzovoorts. Maar goed, dat schijnt nu eenmaal zo te zijn in Belgie en het is natuurlijk ook vooral hobby voor jou he.
PS een bruiloft kost sowieso flink wat centjes en een dj is nu net niet het onderdeel waarop je moet proberen te besparen. Veel bruidsparen zijn best bereid 100 euro meer uit te geven voor een professional.
PS2 Werk jij alleen?Last edited by Geluid-en-licht.com; Friday-06-07-2012, 15:22.
Comment
-
Dan kan je waarschijnlijk nog niet veel vragen (je zult ook geen denderend geluid hebben neem ik aan?) en je ervaring kan nog niet heel veel zijn?
Zorg dat je in ieder geval een nette show neer kan zetten, draait met legaal gekochten muziek en het publiek een hele avond vermaakt. vraag dan minimaal E100 euro, anders worden er hier een aantal mensen erg kwaad wegens marktverzieking :P
Comment
-
Ach toe, als jij voor een paar vrienden draait en er 20 euro voor krijgt is dat prima. Doe een beetje ervaring op in je vriendenkring, als het goed gaat zal het balletje vanzelf gaan rollen en weten steeds meer mensen je te vinden.
Naarmate je ervaring, kennis, kunsten, mixtechnieken en apparatuur verbeteren kun je meer geld gaan vragen.
Comment
-
Originally posted by Chiel99 View PostIk vind het allemaal wel veel.
Wat kan ik vragen ik ben 13 heb geen licht effecten.
En draai met de hercules instinct.
Hoeveel per uur is dat voor een klein verjaardagsfeestje van 30 - 50 man?
Maar als je helemaal GEEN licht hebt, en zo-zo geluid, en je bent ook niet de beste met het mixen, laat het dan aan je "klant" over.
Ik zei dan dat ik alles goed vond, dat ze mochten me verrassen, ook bijvoorbeeld met iets van een iTunes-kaart ofzo..
En voor goede vrienden waar je met geluid, 2 spots, evt. stroboscoopen een lichteffectje wat doet, al is het maar een uurtje en het is niet zoveel werk om op te zetten enzo is voor mij een flinke reep chocola en een zak snoep ook genoeg haha (ja, ik ben een echte zoetekauw :)).
En nog een tip: reken geen uurprijzen, maar ga uit van een avond, ook met opbouwen en opruimen..
Comment
-
hoezo geen uurpijzen , ik reken juist wel uurprijs (vanaf 15 per uur).
want als ik b.v. 60 zeg voor een avondje dan lijkt dat ook amateurischtisch weinig.
en is mijn prijs wel goed.
ik heb redelijke dj skills leuk geluids setje (2 jb tsx 15+palladium 700).
2 scanners, 3 led parren, 1 movinghead, rookmachine
met 3 led parren is t 15 euro
met de rest erbij en lj met controller is t 25 euro
Comment
-
Pffff ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik vroeg vroeger een 75 gulden toen ik starten. Dan zag ik wel hoelaat het werd. Ondertussen een zeg 10 jaar verder vraag ik 350 euro voor 5 uit met een standaard show. ( bas top per kant 2x winner 1x kls801 truss wat past met statieven en dj set incl draadloze mic en zo) maar ja ik ben dan dus ook al wel even bezig en weet wat ik doe. Waarom niet een los uur tarief? Ik heb geen zin om voor 1 uur heel me zooi op te mogen bouwen. Vervolgens 1 uur iets doen. Weer wegwezen. Me bouw en reistijd blijft het zelfde. Dus tja dan word het in verhouding gewoon duurder voor mijn klant
Comment
Comment