Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vraag jij voor een klus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid en licht.com,

Doe jij dat full time?

Ik werk ook met vaste prijzen.
    Voor een verjaardag vraag ik 300 euro, bruiloft, jubileum reken ik 400 euro maar in belgië duren de feesten een stuk langer dan in nederland en dus moeten wij meer "werken" voor onze centen. Een feest begint hier met een receptie om 19u en dan de maaltijd die ook een paar uur in beslag neemt, het feest zelf begint pas rond middernacht en duurt gemiddeld tot 05u maar er zijn feesten die langer duren en daar kunnen wij geen extra geld voor vragen of ze zoeken een andere dj.

Het is mij ook niet om het geld te doen maar we moeten toch zien dat alles betaald kan worden, nieuwe apparatuur, btw, kas voor zelfstandigen, boekhouder enz...

Comment

• Ik ben inderdaad professioneel dj, ik verzorg zelf 2 a 3 optredens per week maar mijn bedrijf kan 4 drive-in shows tegelijkertijd verzorgen.

Door de weeks houd ik mezelf bezig met mijn websites. Ik heb voornamelijk "dj gerelateerde" websites waaronder www.djhuren.nl, www.djgezocht.nl, www.drive-in-shows.net en natuurlijk www.licht-en-geluid.com en daarnaast nog enkele andere websites die niets met onze branche te maken hebben.

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat feesten in Belgie erg lang duren voor belachelijk weinig geld, daarom richt ik me ook totaal niet op Belgie terwijl ik op enkele kilometers van de grens woon.
      Last edited by Geluid-en-licht.com; Tuesday-16-10-2012, 10:44.

Comment

• Leuk dat je van je hobby je werk kan maken, heel weinig mensen kunnen dat of durven de stap te zetten.

Comment

• Inderdaad, maar ik ben mijn bedrijf al begonnen toen ik nog bij mijn ouders woonde dus dan is het risico een stuk kleiner natuurlijk. Nu moet ik natuurlijk ook gewoon de huur betalen en voor mijn gezin zorgen dus dan zou ik die stap waarschijnlijk ook niet zo snel zetten.

Comment

• Originally posted by Mol View Post
            Leuk dat je van je hobby je werk kan maken, heel weinig mensen kunnen dat of durven de stap te zetten.
            Tsja, het punt is vaker hoe ver je er voor wilt gaan. De vraag die je je moet stellen is; is de muziek die je draait de muziek die je zou draaien als je volledige vrijheid krijgt?

Het is niet moeilijk heel veel top40 hitjes en knallertjes te draaien overal, maar als je er geen plezier uit haalt omdat je liever iets anders zou draaien heeft het ook niet veel zin om er je werk van te maken :)

Comment

• Maar wat zijn nou bedragen als je in een club draait (club heeft gratis entree) en je draait hier een avond voor max 150 man?
              Alles is geregeld zoals cd spelers en mixer enzo. Krijg je hier dan 250 betaald of als je in een club draait is het dan vele malen meer?

Comment

• Dat is maar net hoe goed dat jij bent.
                Dat kan namelijk van een appel en een pinda ( zeg 50 wie weet 75 of 100 euro ) tot echt behoorlijke bedragen tot zelf over de 500 of 750 euro voor een set zijn ( en ja dan heb je nog niet de wereld namen in je club )

Kortom het is maar net hoe goed je bent, wat je kunt en belangrijker nog wat je oplevert voor de kroeg / club.

Comment

• Bedankt voor het antwoord Ronnie!
                  Ik neem aan dat een wereld naam in je club wel wat meer kost als 750?
                  Gewoon uit nieuwsgierigheid was dit verder aangezien ik nog niet op dat niveau zit om in een club te kunnen draaien.

Comment

• Als je geen ervaring hebt krijg je echt niet meer dan €100.00 voor een avond aangeboden. Zeker in het huidige klimaat waar de ene naar de andere club de deuren sluit en het aanbod aan dj's bijna oneindig is. Het is een simpele zaak van vraag en aanbod; er is heel veel aanbod en relatief weinig vraag, dus de prijzen zijn laag.

Bovendien zou ik mezelf als clubeigenaar afvragen waarom ik zou kiezen voor iemand zonder ervaring terwijl ik kan putten uit een enorm aanbod van dj's die zich bewezen hebben.

Ga eerst gewoon eens oefenen en probeer dan ergens een avondje te draaien op een rustig moment. Vraag bijvoorbeeld of je het eerste uurtje van de avond mag draaien en probeer jezelf zo in beeld te brengen. Zo zijn volgens mij alle dj's wel begonnen.

Comment

• Hoi Ronald,
                      Dit was gewoon uit pure nieuwsgierigheid wat dj's in een club nou eigenlijk betaald krijgen. Echter komt er vrijdag iemand luisteren naar hoe ik draai en dan gaan we kijken wanneer ik in de studentenvereniging kan draaien. Dit is gewoon gratis en meer om deze mensen wat meer te geven dan een playlist die ze normaal afspelen. Ook moet ik nog wel een groot aantal technieken leren maar het beatmatchen en het 'mixen' van nummers in elkaar gaat me nu behoorlijk goed af. Ik zal hier ook met mijn eigen set (DNs3700 + DNx1100) gaan draaien. Echter vind ik het zeer lastig wat ik nou moet doen als ik een nummer aan heb staan. Dus het mixen lukt alleen tijdens een nummer weet ik niet zo goed wat ik moet doen...

Wat je hierboven zegt het eerste uurtje van de avond ergens draaien is ook een mooie manier om jezelf op de markt te brengen! Bedankt voor de tip.

Comment

• Originally posted by florian1996 View Post
                        Echter vind ik het zeer lastig wat ik nou moet doen als ik een nummer aan heb staan. Dus het mixen lukt alleen tijdens een nummer weet ik niet zo goed wat ik moet doen..
                        Op een studentenvereniging? Naar al die mooie studentes kijken natuurlijk! :p :cool:

Comment

• Haha dat moet zeker ook gebeuren :p Maar ook wat mixen is ook wel leuk om de mooie dames in de buurt te houden

Comment

Working...
                          X