Cos phi, je moest me ook gewoon weer eraan herinneren dat ik binnen kort mondeling examen heb over de gulden snede... ¬_¬
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Aggegraat
Collapse
X
-
Originally posted by malcolm View PostNiet helemaal juist, VA of kVA is niet gelijk aan W of kW.. De verhouding hiertussen is de arbeidsfactor of cos phi.. Dit houd in dat de stroom en spanning niet meer in fase staan, de aggegraat moet het wel opwekken uiteraard.. De formule hiervoor staat heel fijn uitgelegd op wikipedia ;)
Aansluitingen op aggegraten zijn weer een hoofdstuk apart;)
Comment
-
Originally posted by Fel en Bruut View PostIk weet dat het niet helemaal juist is, maar ik ben bang dat 80% van de posters hier niet boven de leeftijd van 20 uitkomt en al zeker geen natuurkundige achtergrond heeft. Met deze basic rekenmethode kan je als leek nu toch wel redelijk uitrekenen wat voor aggregaat je nodig hebt, mits je weet hoeveel Ampere je gaat ver/mis -bruiken...
Voor kleine dingen probeer ik zelf aan te houden om 2x zoveel vermogen te hebben als dat ik daadwerkelijk nodig heb, ook omdat kleine aggegraten nou eenmaal wat meer last hebben van een schommelende belasting zoals die van een versterker of wat knipperende parren.
Comment
Comment