Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw/ DIY Beamer....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zelfbouw/ DIY Beamer....

Hallo allemaal,

Ik had opeens het idee om een beamer te bouwen, alleen vraag ik mij af of dit zou werken. Of dat er nog een lens nodig is.

Mijn idee was dus:
    Foto

Zou dit werken? Of zou er beeldvervorming ontstaan o.i.d?

Dit is gewoon voor hobbydoeleinde.. bij shows wordt dit niet gebruikt ... of er moet echt iets raars gebeuren.

Alvast bedankt voor alle reacties!

edit 2: bedankt voor de aanpassing Rick.

Extra:
    Dit was gewoon een ideetje om vakantie-verveling tegen te gaan.. Als hobby projectje o.i.d en om me iets hierin te verdiepen.

:)
    Last edited by PowerSource-sound&light; Sunday-04-07-2010, 20:02.

Foto naar link.

Waarom niet gewoon 300 euro uitgeven aan een leuke beamer?

Comment

Idee is vrij aardig, maar gaat niet werken. ;)

Beamers kosten tegenwoordig niks meer.

Comment

Inderdaad wat Rick zegt, gewoon een goedkoop beamertje halen bij de Media Markt bijvoorbeeld en de laptop gebruiken om hem aan te sturen. Ik weet niet of jou idee zou werken maar als je je laptop ''vern**kt'' kan je hem mooi bij het afval zetten en dan heb je helemaal niks. En tegenwoordig kost een redelijk goed beamertje ook de hele wereld niet meer en je kan hem bijvoorbeeld ook gebruiken om voetbal op te kijken en dergelijke.

Comment

Ja, ik had gewoon zin in een leuk zelfbouw projectje... Om vakantie-verveling tegen te gaan. Een nieuwe beamer is echter niet nodig omdat ik het waarschijnlijk niet echt ga gebruiken, was gewoon benieuwd of dit zou werken.
          Wou me beetje verdiepen in deze materie...

Bedankt voor de reacties:)

Comment

Tuurlijk werk dat. Ik heb hier nog ergens op zolder een lcd schermje liggen die je op een overhead projector kon leggen en dan je laptop er op aansluiten en beeld kreeg.

Comment

dat was ik van plan als dit niet zou lukken..
              Maar ik heb nu een aantal ideeën in me hoofd die ik niet allemaal tegelijk kan doen..
              Dus ga ik maar eens een keuze maken..

Comment

Ik heb hier een zelfbouw beamer staan, gebouwd uit een 15" LCD scherm en een overhead projector. Totale kostprijs: €10.
                Alles uit het LCD gesloopt, behalve het LCD paneel zelf (en de aansturing uiteraard...). Mooi bovenop de overhead gelijmd, kastje er rond en ik kan film kijken.
                Het geeft niet veel licht, je hebt weinig contrast (donkere scènes zie je echt slecht), maar het is fijn om eens te bouwen. Ik vind het nog altijd fantastisch om er trackmania op te spelen :D
                Foto
                Nog een foto
                Last edited by StijnS; Wednesday-07-07-2010, 17:18.

Comment

haha leuk man, heb je de backlight aan of uit erop?

Comment

Het backlight van de LCD moet je demonteren, je moet enkel het LCD paneel zelf overhouden (en dat is erg dun en breekbaar!!). Op de 1e foto brandt de lamp van de overhead (je ziet nog een stukje Trackmania :D ), op de 2e foto staat alles af.

Hier is nog een foto, maar dan in de "test-fase". :smile:

Niet vergeten om het LCD te koelen als je dit nabouwt! Anders zal het niet lang leven...
                    Last edited by StijnS; Thursday-08-07-2010, 17:45.

Comment

bedankt voor je reactie:)
                      Denk niet dat ik dit nu zal nabouwen of beginnen, kan dan beter een normale beamer kopen.

Bedankt voor de reacties allemaal;)

Comment

Working...
                      X