Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gestolen equipment topic

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gestolen equipment topic

Dit topic is bedoeld voor mensen waarvan delen van, of hun complete inboedel gestolen is.

Indien je een nieuwe melding hebt van gestolen materiaal, een verhaal hebt van een collega, een toevoeging hebt of ergens anders hebt gezien, stuur me even een PM en ik voeg het aan dit topic toe.
    Last edited by Rick; Sunday-19-09-2010, 22:32. Reason: edit voor duidelijke extra informatie

Afgelopen weekend is er bij mij een DJ set gepikt. Spullen zijn afgehaald en nooit meer teruggebracht.

Het gaat om het volgende:
    - 2x Pioneer CDJ-2000
    - 1x Pioneer DJM-800
    - 1x Prodjuser flightcase

De desbetreffende persoon handelde onder de naam Stefano Foresti (Italiaans) en heeft een week van te voren contact met mij opgenomen per mail. Bij afhalen heeft hij zijn paspoort laten zien en ik heb daar ook een kopie van (pm me als je zijn hoofd wilt zien).

Naam: Stefano Foresti
    Email: tonysplace@hotmail.nl
    Telefoon: 0626328961
    Adres: Spinaker 227 1034MK Amsterdam

Opvallend was dat Stefano zelf geen Nederlands sprak en ik daarom telefonisch contact heb gehad met een andere jongen. Ook met afhalen deed een ander het woord (donker getinte vriendelijke jongen).

Ze vroegen daarnaast ook nog naar mh's, maar deze had ik gelukkig al verhuurd. Personen wisten zeker wat ze deden en het was duidelijk niet hun eerste keer. Hun pak van aanpak was erg geloofwaardig.

Vindersloon: € 1000,00
    Last edited by roderickk; Wednesday-01-09-2010, 17:48.

Comment

Per e-mail kreeg ik onderstaand:
      Kan jij doorgeven dat ik heb gehoord dat ze het bij een collega bedrijf ook geprobeerd hebben. Met exact dezelfde werkwijze.
      Groetjes,
      Roderick

Comment

In mijn mailbox ontvangen:
        Rick,

Ik gok dat wij dat andere bedrijf zijn waar eenzelfde DJ set gestolen is.

Deze mail hebben wij verstuurd, daarin ook de info.

Beste collega's,

Past u op voor DJ set dieven.

Deze week is er van ons een Pioneer DJ set gehuurd en nooit meer retour gebracht.
        het gaat om de volgende spullen.

2 x Pioneer CDJ2000 Beiden in Flightcase
        1 x Pioneer DJM 800 In Flightcase.

Wij werden gebeld door ene Ricky die zei dat hij al eerder gebeld had voor informatie over de verhuur van desbetreffende materialen.
        Hij vertelt in slecht Nederlands dat hij belde uit naam van zijn vriend "Stefano Foresti" welke aan het werk zou zijn.

Deze Stefano Foresti kwam dan ook deze spullen ophalen.
        Nadat hij de factuur en borg had afgerekend en wij een kopie hadden gemaakt van zijn paspoort,
        heeft hij de spullen meegenomen om ze vervolgens nooit meer terug te brengen.

Ook na herhaaldelijk bellen en emailen konden wij op geen mogelijkheid contact krijgen.

Deze gegevens hebben wij van hem:

Stefano Foresti
        Singel 12b
        7411 HB Deventer
        06-85087784
        foresti@live.nl

Na wat te hebben nagezocht op internet zijn wij niet het eerste bedrijf wat door deze jongens is bestolen.

Ook hier ging het om Stefano Foresti, maar met een ander adres:

Stefano Foresti
        Spinaker 227
        1034 MK Amsterdam
        06-26328961
        foresti@live.nl

Ik hoop dat jullie dit bespaard blijft.

Groetjes,

Akim E. Bwefar

Comment

Nog een melding van gestolen equipment doorgekregen en wederom door Stefano Foresti 'gehuurd':
          serienummers van de apparatuur:

DJM 800 met serienummer FIMP 004004YY

CDJ 1000 MK3 met serienummer FGMP 009212YY

CDJ 1000 MK3 met serienummer FHMP 009255YY

CDJ 1000 MK3 met serienummer “onbekend”.

Witte flightcase van “Custom Flightcases” t.b.v. 2 x CDJ 1000 MK3 en 1 x DJM 800

Zwarte flightcase t.b.v. 1 x CDJ 1000 MK3 Prodjuser

Active Dance Music
          PB 94432
          1090 GK Amsterdam

Comment

Ik had het er vanmiddag nog even over met iemand van een verhuur bedrijf.
            Hij gaf als tip om het rijbewijs of paspoort te vragen als borg in plaats van er alleen maar een kopie van te maken. Daarmee heb je in ieder geval wat meer achter de hand.

Comment

Wederom een e-mail als toevoeging:
              Betreft: Gestolen goederen 19-8-2010 van verhuurbedrijf Stairway Productions

Pioneer CDJ 1000 MKIII CD speler
              Pioneer CDJ 1000 MKIII CD speler
              Pioneer DJM 800 mixer
              Flightcase CDJ 1000
              Flightcase CDJ 1000
              Flightcase DJM 800
              Yamaha Stagepass 500
              Steekwagen
              Showtec koffer voor kabels
              XLR kabel 9m
              XLR kabel 9m
              verloop jack - XLR
              verloop jack - XLR

tel nr huurder 1 "Tony" - 0685140851

tel nr huurder 2 (Engelstalig) - 0633672849

Comment

En helaas weer een gestolen DJ set.
                Verhuurbedrijf MSP Nunspeeet

Het betreft een Italiaanse man.
                Ivan Gentile
                07-01-1990
                Conversano (ba) Italia
                Giuseppe verdie 14

Gestolen goederen
                - 2x CDJ 1000
                - 1x DJM 700
                Last edited by edwin; Thursday-04-11-2010, 20:41.

Comment

Weer een toevoeging:

Beste Rick,

Bij ons is inmiddels ook een setje CDJ2000 en DJM 800 gestolen. Deze keer door een (italiaan?) die in de auto bleef zitten en een jairo uit curacao
                  Het bleek dat ze in een auto reden met een vals kenteken(opgezocht via rdw)
                  verdere gegevens kan ik je evt nog sturen, maar ik denk dat de werkwijze van deze mannen overeenkomt met het verhaal wat jullie op deze pagina hebben staan. Wellicht de moeite waard deze toevoeging te doen.

Vriendelijke groet namens Fire & Ice Zeijen

Comment

Vandaag helaas weer een toevoeging voor het lijstje doorgekregen:

Ergens tussen 15 en 17 mei 2011 is onze Fiat Ducato bestelwagen opengebroken vlak voor onze deur.
                    Alle sloten werden opengebroken maar er werd enkel langs de achterdeur binnengekomen.
                    Opvallend is dat er van al het materiaal dat er in zat, ze het minst handige hebben gestolen. Onze Chamsys MQ100 Xpert in AVL Design flightcase. De enige flightcase die niet draagbaar is door 1 persoon en niet op wielen staat.
                    De bestelwagen is volledig anoniem, dus wij vermoeden een persoon binnen het circuit die wist wat hij kwam halen vermits de flightcase volledig anoniem was waar alle andere cases een opdruk hebben van de inhoud.

Accesoires bij de tafel waren 2 LED-flexilights en 1 wit logitech keyboard zo zichtbaar. Onder de palmrest bevonden zich nog 2 zelfgemaakte DMX adapters 3->5pin met blauwe neutrik randen en 1 paar Ultimate Ears SuperFI 5 EB met zelfgesoldeerde minijack.

Serienummer: CH31519100677

De persoon die ons de tip bezorgt die leid naar het terugkrijgen van het materiaal krijgt uiteraard een mooi vindersloon, en eeuwige dank!

Jeroen Geraerts
                    Contactgegevens (mail/telefoon) kan ik op aanvraag sturen als er tips zijn omtrent deze vermissing, of benader forumlid 'desolation' via PM.

Comment

Helaas weer een melding ontvangen;

Er is vannacht ingebroken in mijn loods. Daar zijn in elk geval de volgende spullen weggehaald:

- dj set in flightcase met denon dnx 1500 mixer (zilver) + denon DND 6000 cd-speler
                      - dj set in flightcase met denon dnx 1500 mixer (zwart) + denon DND 4500 cd-speler. Bij de mixer is een stukje van de deckplate af bij de master VU meter.
                      - draadloze microfoon Shure PGX24 met SM 58 beta kop.
                      - synq smx 2 dj mixer
                      - JB systems space color laser (YRG)
                      - acer beamer, details zo even niet bij de hand
                      - 2 rookmachines Chauvet Hurricane 1300

YourLiVe entertainment

Comment

Jammer genoeg weer een toevoeging aan dit topic, bij Bax-collega Arno is een complete aanhanger met materiaal gestolen in Tilburg:

Collega’s,

Gisteren (24-07-2011) is mijn aanhanger met een complete drive-in show aan inhoud gestolen. Dit is gebeurd in Tilburg aan de Sportweg tussen 13.00 en 13.30 uur. In de bijlage staat een lijst met de apparatuur, mochten jullie iets van deze lijst tegen komen of aangeboden krijgen hoor ik het graag.

Bedankt voor de medewerking.
                        Gestolen goederen R & S Entertainment
                        Plaats en locatie:
                        24-07-2011 rond 13.30 uur aan de Sportweg in Tilburg. De aanhanger is daar rond 13.00 uur geparkeerd langs de weg en stond gekoppeld aan een rode Opel Astra.
                        Aanhanger:
                        Merk: Pak aanhangwagens
                        Kleur: Wit

Bijzonderheden:
                        - gesloten aanhanger met achterklep ipv deuren
                        - pootje aan linker achterzijde
                        - binnenverlichting aan linker achterzijde
                        - groene bodem
                        - blauw plaatje met Pak aanhangwagens aan de zijkant
                        - helt achterover als de aanhanger leeg is, dus niet in balans
                        - wit kenteken van de auto: JX-PS-74
                        - neuswiel heeft een klap gehad en staat een beetje scheef
                        - niet geremd

Apparatuur: (op de apparatuur zijn diverse oranje R&S stickers aanwezig)
                        Prodjuser flightcase met 2 x CDJ 900 en DJM 700. Wit stekkerblok in de case met aan/uit knop. USB hub en procab USB kabels in de case aanwezig.

2 x dB Technologies Flexsys F 12 luidsprekers inclusief zwarte dB hoezen.
                        1 x dB Technologies SUB 18D subwoofer met zwarte dB hoes (in de hoes zit een scheur aan voorzijde)

1x Prodjuser Small Cable case op wielen met XLR, stroom verleng kabels en Euro kabels.
                        2x T4 dimmerbalk met American DJ Par 56 lang black
                        2x lichtstatief model Showtec tripod stand
                        1x Sub-top buis met schroefdraad
                        1x zwart luidsprekerstatief (box 3)
                        1x zilver luidsprekerstatief (koolsound)
                        1x 4 HE doubledoor case met DBX driverack PA+ en patchpaneel
                        1x DJ meubel gemaakt van uitklapbare Heineken bar, voorkant zwart met krassen
                        1x klein microfoon kistje met een harde schijf en JB systems microfoon
                        2x movinghead PR Pilot 150 in 2 aparte flightcases van American DJ
                        1x Laptop stand type Bax IVA05
                        1x laptop Packard bel in tas met Daslight en Sunlite DMX interfaces
                        1x CD koffer vol originele CD’s (voor ons van onschatbare waarde)
                        1x UDG CD Wallet 280 vol CD’s

Comment

Wederom een toevoeging, via forumlid devesh:
                          Den Helder – Club Department in de Koningstraat is vorige week twee dure cd-spelers kwijtgeraakt door een nogal brutale diefstal. De daders hadden het eerst, vergeefs, geprobeerd bij twee andere horecagelegenheden in dezelfde straat.

Betreft CDJ-900 spelers, Pioneer

serie nummers van de spelers bovenste verhaal
                          jcmp006911yy
                          jcmp007011yy

beloning voor de gene die ze terug kan bezorgen of de goude tip heeft
                          Last edited by Rick; Saturday-20-08-2011, 21:32.

Comment

Toevoeging wegens twee ontvreemde CDJ 2000 spelers:
                            Op de nacht van zaterdag 17 maart 2012 zijn er op een productie in Weesp 2 Pioneer cd spelers ontvreemd tijdens een breek
                            1x cdj-2000 met serie nummer LAMP016366YY onderkant staat isu ingegraveerd
                            1x cdj-2000 met serie nummer KLMP013852YY onderkant staat isu ingegraveerd

Bijde cd spelers zaten in de originele pioneer pro-2000flt flightcase
                            De persoon die ons de spullen kan terugbezorgen, of informatie bezorgt die leid tot het terugvinden van de spullen krijgt naast eeuwige dank uiteraard ook een mooi vindersloon.

Graag deze mail naar zoveel mogelijk contacten door sturen
                            Alvast bedankt,
                            Light Department Hilversum
                            Gijsbrecht van Amstelstraat 389
                            1215 CP Hilversum
                            info@lightdepartment.nl
                            telefoon 0622400106

Comment

Melding van forumlid showtechnics ontvangen. Als je iets weet, kun je hem een PM sturen.

De nacht van 25 op 26 mei is er ingebroken in de feesttent op het terein van "De Zouaaf" te Hamme - België.
                              Tijdens deze inbraak zijn er van ons 2 klankkasten gestolen van het merk STAGG type SMS-12.
                              De kasten zaten verpakt in een speakerbag van cobracase.
                              Bij 1 van de kasten is het logo van stagg op de grill afgebroken.
                              Bij 1 van de 2 zakken hangt ook het logo van cobra case er ondersteboven opgestikt.
                              Als er iemand een aanbieding krijgt voor dit gestolen materiaal mogen zij ons altijd contacteren

Comment

Working...
                              X