Announcement

Collapse
No announcement yet.

De tip van de dag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Of neem in ieder geval een kistje CD's mee voor het geval dat, dan is het in ieder geval niet stil en is de kans groot dat je toch nog iets leuks kunt draaien.

Comment

Een wat langere tip om m'n punt duidelijk te maken ;)

De klant heeft een paar van je mixes doorgespit en kan maar niet kiezen. Dagen, weken vervliegen en je weet dat de eindmix niet beter gaat worden. Dit is waar je een groen tapeje en rood tapeje pakt en die op je patchbay zet.

Bel je klant op en zeg "ik heb het! Kom luisteren!" Hij snelt naar je toe. "Oke, we hebben de groene mix en de rode mix. Ik geef je de patchkabels en je kan je tijd nemen en kiezen welke de eindmix is. Plug deze twee jacks in voor rood en deze twee voor groen.

Je zet de klant in een stoel voor je patchbay met een hoofdtelefoon op. Een uur lang bekijkt hij elk detail van elke track, hij maakt een beetje notities op een kladblokje.

"Wat is het geworden? Kun je het verschil merken? Ik vind hetzelf nogal duidelijk maar ik wil weten van JIJ vindt!". De klant denkt 'natuurlijk kan ik het horen'. "Is het die diepere bas en wat andere elementen"?

Hij pakt zijn notitieboekje weer op en zegt "Rood heeft het betere stereobeeld, maar Groen klinkt scherper, Groen klinkt lekkerder, maar Rood klinkt vernieuwender.

Jij zegt: "Dude, je hebt echt geweldige oren, ik had niet gedacht dat veel mensen dat konden horen! Zie je hoe dit de mix HELEMAAL VERANDERT?

Natuurlijk, is de Rode en Groene mix precies hetzelfde.

Dit mag dan een wat onethische manier zijn om je klant te benaderen ;) maar het laat wel zien dat als je verschil WILT horen, je het er zelf bij verzint, zelfs als er helemaal geen verschil is. Kabelfabrikanten van hi-fi kabels doen dit al jaren.

Comment

- Haal een krachtstroomstekker er altijd uit met je linkerhand
        (Je rechterhand staat namelijk rechstreeks in verbinding met je hart)
        - Koop gewoon cd's en brand geen mp3's; je hoort het verschil qua kwaliteit geluid erg goed.

Comment

Zorg voor reserve batterije en doe deze direkt bij het apparaat waar ze voor nodig zijn zodat je niet onnodig hoeft te zoeken.

Gooi legen meteen weg om verwarring te voorkomen.

Comment

Gooi legen meteen weg om verwarring te voorkomen.
            Als in; neem een boterhamzakje o.i.d. mee met een sticker 'lege batterijen', steek ze daar in tot je thuis bent en lever ze dan in bij een batterijenbox. ;)

Comment

Tuurlijk. Je denkt toch zeker niet dat ik zomaar ergens lege baterijen achter laat;). Met heel die baterijen die ik ingeleverd heb snap ik nog steeds niet waarom ik hier zit en niet op aruba.

Tip voor wat grotere klussen: Neem een 2de set kleren mee zodat je niet al vies en vuil begint met draaien omdat je net opgebouwd hebt. Draait toch net wat lekkerder en frisser en ziet er nog een stukke netter uit ook.

Comment

Ram niet uit enthousiasme op de verkeerde cue button :-D

Comment

Hahaha, heb het 1 keer gehad waar ik moest draaien.
                  Voortaan kijk ik even welke er aan het draaien is :P

Kan ook je cue button van een djm zijn.
                  Had ik vanmiddag nog, zit je al bijna op de max van je niveau van je hoofdtelefoon druk je perongeluk de cue knop in van het "spelende" kanaal :-|

Comment

Maak je spullen regelmatig schoon zo werken ze beter en gaan ze langer mee.
                    Doe je dit pas als het ophoud dan heb je vaak al schade en zit je de avond ook nog eens zonder fatsoenlijk werkende installatie.

Comment

Leg je truss eerst volledig uit op de grond in de vorm of volgorde die je wil maken. Anders kan het nog wel eens zijn dat door een kleine vergissing je heel je truss constructie weer af mag gaan breken. Bijvoorbeeld omdat er een hoek ergens niet klopt en op de verkeerde plek zit. Vooral bij driehoek truss kan het makkelijk fout gaan anders.

Comment

- Neem altijd wat gereedschap mee. Bijv. soldeerbout, striptang, enz.
                        - Zorg (als je parren heb) dat je een reserve lamp bij heb.
                        - Laat je parren altijd even opwarmen. En als je klaar bent je parren uitzetten en even wachten tot ze wat afgekoelt zijn. (beter voor je lampen)
                        - Begin altijd bij de controller als je een dmx lijn gaan aanleggen.
                        - Vraag altijd om een telefoonummer van de gene die je geboekt heeft. Als je het niet kan vinden of als er niemand op locatie is ect.
                        - Zet eerst altijd je singaal bron aan. (cd-speler, mengpaneel ect.) en dan je versterker/actiefe speakers.
                        - Zet je mobiel uit als je ergens draait. (ik heb vaak dat hij stoort op mijn instalatie) of leg hem niet in de buurt van je mengpaneel ect. maar wat verder.
                        - Zorg als je veel dmx lampen gebruikt voor een afsluiter.(DMX Deminator)

Comment

- Zorg als je veel dmx lampen gebruikt voor een afsluiter.(DMX Deminator)
                          > Een Terminator ;) En... Als je veel lampen gebruikt, gebruik dan een booster+splitter.

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
                            - Neem altijd wat gereedschap mee. Bijv. soldeerbout, striptang, enz.
                            - Zet je mobiel uit als je ergens draait. (ik heb vaak dat hij stoort op mijn instalatie)
                            Vind het nogal wat om een soldeerbout mee te nemen, heb je hem wel eens gebruikt? Als er een kabel of deel van je connectorpaneeltje niet meer werkt kun je dat altijd omleggen. Is je mixer oid kapot heb je aan soldeerbout meestal niet voldoende. (En vooral factor tijd kom je te kort)

Dan is het fijn dat je wel je mobiel aan laat staan zodat je een lokale verhuurboer kunt opbellen. Ik laat toch ook heel weekend me mobiel aanstaan ;-)

Overigens als je storingen hebt, moet je even kijken of je kabels wel goed zijn afgeschermd. Procab kabels zijn soms matig gesoldeerd in de fabriek..

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
                              Vind het nogal wat om een soldeerbout mee te nemen, heb je hem wel eens gebruikt?
                              Yup, soldeerbout 1x gebruikt tijdens een productie. Lichttafel hield er mee op tijdens het programmeren. Het is overigens gefixt geraakt!:-P

Originally posted by Rick View Post
                              Voor de Nederlandse drive-in showtjes die soms eens in België draaien, in België hebben ze vaak een aardepin in de wandcontactdozen zitten. De meeste moderne 230V-connectoren zijn hier reeds op voorbereid.
                              Vaak? Het is verplicht hier...
                              Last edited by StijnS; Saturday-28-08-2010, 11:26.

Comment

Voor de Nederlandse drive-in showtjes die soms eens in België draaien, in België hebben ze vaak een aardepin in de wandcontactdozen zitten. De meeste moderne 230V-connectoren zijn hier reeds op voorbereid.

Kabels met dit type stekker passen dus wel (let goed op het gat, dat is voor de aardepin):

Kabels met dit type stekker passen vaak NIET!:

Comment

Working...
                                X