Announcement

Collapse
No announcement yet.

De tip van de dag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Citybeatz View Post
    Vind het nogal wat om een soldeerbout mee te nemen, heb je hem wel eens gebruikt? Als er een kabel of deel van je connectorpaneeltje niet meer werkt kun je dat altijd omleggen. Is je mixer oid kapot heb je aan soldeerbout meestal niet voldoende. (En vooral factor tijd kom je te kort)

Dan is het fijn dat je wel je mobiel aan laat staan zodat je een lokale verhuurboer kunt opbellen. Ik laat toch ook heel weekend me mobiel aanstaan ;-)

Overigens als je storingen hebt, moet je even kijken of je kabels wel goed zijn afgeschermd. Procab kabels zijn soms matig gesoldeerd in de fabriek..
    Heb de soldeerbout al 2x gebruikt. Neem hem voor de zekerheid mee. En heb meestal nog even tijd als ik klaar ben met opbouwen hoor ;)

Ik gebruik bijna alleen maar Procab. Ligt dan vast daar aan.

Comment

nee hoor bij dap kabels is het nog veel erger

Comment

Lekker professioneel... Lopen solderen op locatie.

Comment

nog een gsm tip

als je aan't draaien bent gewoon je gsm in je achterzak op trill zetten
          dat is ver genoeg van apperatuur

Comment

Doe hem voor de zekerheid gewoon uit, kan namelijk nog steeds storing maken over je speakers. Laat hem dus niet dichtbij het mengpaneel, ook niet als deze op trillen staat.

Comment

Vind het niet logisch, collega's willen mij snel kunnen bereiken mocht dat nodig zijn.

Comment

Ik laat hem gewoon aan; Als er een potentiële klant belt en er wordt niet opgenomen, gaat de klant misschien naar de concurrent. En de storing van mijn mobiel is toch amper merkbaar bij mij.

Comment

Vooral als er 1000 feestgangers in de zaal met een mobiel. Hahaha

Comment

Ja precies, maar ik zit met een drive-in show klusje in mn hoofd.
                    Als ik drive-in showtjes doe heb ik hem wel gewoon uit, anders niet.

Comment

Grappig, ik hou mijn telefoon altijd aan.
                      Sterker nog, bij FOH klussen ligt hij vaak gewoon op de mengtafel, dan kun je tenminste ZIEN dat je gebeld wordt. Nooit een storing mee gehad!

En er komen inderdaad bij aanvang honderden telefoons binnen.

Maar... Zeker in gevallen van wat zenders (8+), in een kleine zaal (= bijvoorbeeld een klein theaterzaaltje, aula op een school) is het nog wel te doen om vooraf te laten vragen of iedereen hun telefoon uit wil schakelen. Zeker in theatersituaties is dat nog niet zo vreemd ;)

Maar goed, back on topic! :D

Comment

Maar goed, back on topic!
                        Dat inderdaad, begint een beetje naar een gsm-topic te neigen en dat is niet helemaal de bedoeling. Wie heeft nog andere goede tips?

Comment

voor de beginnende drive-in shows:
                          maak na elke klus een zelfevaluatie met pluspunten én minpunten, zo kan je zien waar je volgende keer op moet letten.

Comment

Originally posted by thomaszzz View Post
                            En zorgen dat het voor papa of mama ook leuk blijft om jou, je vriendje en je rotzooi te vervoeren en midden in de nacht weer op te pikken. Koop dinerbon á 100,- zeker één keer per jaar of iets wat je ze gelukkig mee kan maken.

Comment

Een kabeltester bijhebben is bij mij een eis! Een kabelstoring haal je er in no-time uit met zo een ding. En natuurlijk heb ik altijd meer dan voldoende reservekabels bij om te kunnen wisselen!

Comment

Originally posted by thomaszzz View Post
                                maak na elke klus een zelfevaluatie met pluspunten én minpunten, zo kan je zien waar je volgende keer op moet letten.
                                Niet alleen voor beginnende dit is bijna verplicht voor iedereen.

Daarbij is het ook slim (ook vanuit marketing oogpunt) om achteraf je klant te vragen een klein evaluatieformulier in te vullen, bij voorkeur digitaal (formulier op je website bijvoorbeeld).

Ga daar dan in op allerlei punten: hoe ze je gevonden hebben, waarom ze voor jou zin gegaan, wat ze van contact vooraf vonden, contact op locatie, wat men vond van de op/afbouw, van het feest, contact met publiek, algemene indruk, presentatie, etc.

Op die manier laat je zien dat je serieus bezig bent, je de mening van je klanten belangrijk vind, je krijgt feedback en belangrijke informatie.... en het kan leuke quotes opleveren voor je referentiepagina.

Ik doe dit zelf ook.. zie hier (kijken mag.. kopiëren niet!)

Ik stuur dit een paar dagen later per email, zo ligt het nog vers (maar niet te vers) in het geheugen en doet men het vaak gelijk.In de email een persoonlijk begeleidend stukje tekst met het verhaal dat ik hun mening graag wil horen om mijn diensten zover mogelijk te verbeteren en de kwaliteit te kunnen waarborgen....

Stuur je het vooraf, dan moet men eerst wachten tot het feest en word het vaak vergeten. Stuur je het per post word het vaak niet gedaan.
                                8 van de 10 klanten vult hem in bij mij. Eens in de zoveel zitten er leuke quotes bij.

Comment

Working...
                                X